Skip to main content
Ik kreeg net een telefoontje van KPN (ik heb thuis een abonnement voor TV, Internet en bellen via de KPN). Alleen mobiel is (nog) niet via de KPN maar via Simyo.

Financieel is het niet interessant om over te stappen. Maar het meisje vertelde me ook dat KPN klanten een beter bereik dan Simyo gebruikers. En dat ze voorrang op het netwerk hebben. Ondanks dat Simyo gebruikers ook het KPN netwerk gebruikt.



Heeft iemand daar ervaring mee? Dat KPN/Hi een beter bereik hebben dan Simyo? 

Of zat dat meisje uit haar nek te lullen?
Lijkt mij een gevalletje uit haar nek lullen. Voor haar geldt immers nieuw abonnement = target halen = provisie. Dus zeg maar iets om de potentiële klant over de streep te trekken. Maar ik kan het mis hebben?
Nou ja ik heb dus een paar dagen bij Hi gezeten en ik heb beduidend verschil gemerkt tussen Hi en Simyo in de negatieve zin.

Bij Hi had ik amper bereik (in ieder geval heel slecht 4G) in en rondom het huis en in het dorp zelf. Ook in de open gebieden.



Echter opvallend genoeg is dit met Simyo juist weer beter. Of het komt wat jij beschrijft weet ik niet, maar ik ervaarde het bereik van KPN slechter. (Hi is het dochterbedrijf van KPN) 
Hier een linkje:



https://forum.simyo.nl/internet-62/prioriteit-simyo-gebruikers-op-4g-netwerk-kpn-17024/
OK, gewoon misleiding dus :o
Misleiding durf ik niet te zeggen, maar wel een beetje dom jokkebrokken......:o
Heb het maar even bij KPN gevraagd.



Het antwoord: Dankzij 4G bereik je inderdaad een hogere snelheid! Verder maak je in beide gevallen gebruik van het betrouwbare netwerk.



Het zou dus kunnen kloppen. Als ze me gevraagd hadden of ik 4G via Simyo gebruik.
4G gaat snel. Via KPN/Simyo/Hi en welke providers er nog meer gebruik maken van het KPN netwerk.

En het voordeel vind ik, dat ik buiten bijna overal goed bereik heb.

In tegenstelling tot 3G.

Dat was huilen.
Zit dit alles te lezen, eerlijk gezegd, val van mijn stoel van verbazing. :D

Simyo en genoemde Hi zijn enkele van de merken van KPN.

Geen van die merken maken gastgebruik van het KPN netwerk.

Zou er wel gastgebruik plaatsvinden zou je verschil kunnen verwachten.



Groet,

Friesian.
Hoi Weustenenk,



Wat een goede vraag 🙂 Zo te lezen heb je er al antwoord op gekregen: er is qua bereik geen enkel verschil! Het argument:

Het antwoord: Dankzij 4G bereik je inderdaad een hogere snelheid! Verder maak je in beide gevallen gebruik van het betrouwbare netwerk. zou wel een beter argument zijn om over te stappen,. KPN/Hi klanten hebben 50 Mbps, daar waar Simyo klanten 25 Mbps krijgen.



Het kan ook zo gaan als ColinC heeft ervaren. Die is gillend teruggekomen 🙂!



(buiten het bereik, is ons forum natuurlijk ook véél gezelliger ;))

Reageer