.

Beantwoord

Kosten bij 084 servicenummers, hoe kan dit?

  • 1 December 2014
  • 5 reacties
  • 4581 Bekeken

Badge
Ik zie op mijn rekening een bedrag voor het bellen naar een 0844 nummer, terwijl ik nog wel binnen mijn bundel zat.

Als ik op de Simyo site kijk, zie ik dat deze nummers idd niet binnen de bundel vallen.
Vreemd, want het is gewoon een Nederlands nummer.

https://www.simyo.nl/tarieven/sim-only?tag=tarief%20servicenummers 
087/084 nummers* - Kosten servicenummer + Normale verbruikskosten
* Aan het begin van ieder gesprek naar deze nummers noemen we de service kosten.

Ik weet zeker dat ik aan het begin van het gesprek de servicekosten niet genoemd zijn. Anders had ik dit nummer zeker niet gebeld.

Heeft iemand anders ook dergelijke ervaringen?
icon

Beste antwoord door Naomi 2 December 2014, 10:12

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 4
Badge +10
Hoi weustenenk, welkom op het Simyo forum :o

Ik heb je topic verplaatst naar het onderwerp Bellen. Zo kunnen andere forumgebruikers met dezelfde vraag makkelijker je topic vinden.

Je geeft aan dat je naar een 084-nummer hebt gebeld. Aan het begin van het gesprek heb je geen bandje gehoord. Toch zijn er kosten in rekening gebracht. Ik zie inderdaad dat je naar zo’n nummer hebt gebeld. Er zijn voor dit gesprek alleen servicekosten in rekening gebracht. Servicekosten zijn kosten die je betaald om te bellen met een 084-nummer. Vaak hoor je een bandje waarin deze kosten worden aangegeven. Wij staan dit bedrag ook meteen af. Er zijn verder geen verkeerskosten (/ buiten de bundelkosten), omdat je nog belminuten van je belbundel over had 😮 Als je de servicekosten niet terecht vindt, dan kun je dit het beste aangeven bij de mensen van het 084-nummer.

Heb ik je vraag zo beantwoord?
Badge
Naomi,

Dit beantwoordt idd mijn vraag. Is het wettelijk voorgeschreven om een bandje af te spelen, of is dit alleen maar gebruikelijk? 

m.vr.gr.
Reputatie 5
Badge +11
Hi weustenenk,

We hebben het hier even opgezocht, want uit m'n hoofd durfde ik er niets over te zeggen.
Het antwoord staat hier.
Bij het bellen naar servicenummers krijgt u een melding waarin aangegeven wordt wat de kosten zijn voor deze dienst. Dit geldt niet voor het bellen naar 084 en 087 nummers.
Badge
Hmmm, dat is wel vreemd dat dat zomaar kan.
Want nu krijg ik kosten berekend die ik vantevoren nooit had zien aankomen. In dit geval was het een kort gesprek van 1,27 minuut, en dat kost al 0,56 Euro.
Reputatie 5
Badge +11
Ik ben het helemaal met je eens, weustenenk.
Het is alleen niet iets dat een provider in de hand heeft. Het lijkt alsof deze 084 nummers nog niet onder de preventieregels voor misbruik informatienummers vallen.

Reageer