Skip to main content
Op 13-09-2012 heb ik een SIMYO abonnement met nummerbehoud aangevraagd.

Vervolgens heb ik een startpakket binnengekregen met hierbij een SIM kaart en een “tijdelijk” SIMYO nummer.  Op 18-09-2012 heb ik een mail gekregen dat mijn nummerbehoud is afgewezen omdat mijn huidige contract nog tot 31-01-2013 zou lopen.



In deze mail staat dat als ik alsnog mijn nummer wil behouden ik “de juiste gegevens” moet verstrekken. Verder staat er in de mail niet “welke gegevens” ik moet verstrekken en op “welke manier” (per mail, post, telefoon) ik deze moet verstrekken.  Ik heb vervolgens gebeld en 40 minuten in de wacht gehangen.  U begrijpt dat ik vanwege het  kostenaspect en de extreem lange wachttijd heb opgehangen. Ook de dagen hierna geprobeerd de klantenservice te bereiken maar helaas weer met lange wachttijden en zonder resultaat.



Uiteindelijk ben ik er vanuit gegaan dat SIMYO alsnog per 31-01-2013 mij alsnog zou overzetten aangezien ik nergens heb  aangegeven dat ik mijn nummerbehoud NIET meer door wil laten gaan.

Daarnaast ben ik eind 2012 ook nog door KPN zelf gebeld met de vraag of ik echt op wilde zeggen en of ze me niet konden behouden als klant. Ik heb aangegeven dat ik inderdaad echt wil opzeggen omdat ik over ga naar SIMYO.



Momenteel is het 22-02-2013 en het nummerbehoud heeft nog steeds niet plaatsgevonden.

Ik kan niet meer bellen met mijn KPN abonnement waardoor ik genoodzaakt ben om gebruik te maken van het tijdelijke nummer van SIMYO. Tot mijn verbazing zie ik via mijnSIMYO dat ik binnen een dag  gebruik €69 euro aan kosten heb gemaakt aan dataverbruik / bellen.  U begrijpt natuurlijk dat ik dit bedrag niet ga betalen gezien ik een Simyo geregeld abonnement heb afgesloten met een internet “vaak” bundel waarmee ik 1024MB data mag verbruiken.



Graag dus duidelijkheid over de volgende punten:

• Wanneer wordt mijn nummerbehoud nu uitgevoerd en hoe gaan jullie dit regelen?

• Hoe zit het met de belachelijke bedragen die nu in rekening worden gebracht?



Graag uw reactie,







Een zeer ontevreden klant.
Er word duidelijk gezegd dat als je je nummerbehoud door wilt laten gaan je de juiste gegevens moet verstrekken in je MIJN SIMYO. Daarnaast word er ook duidelijk gezegd dat als je gebruik maakt van het tijdelijke Simyo nummer je buiten de bundel tarieven betaald, en die zijn hoog ja. Daarnaast zijn er naast bellen, ook nog andere manieren van contact (twitter email facebook), waarmee je dit zo had kunnen oplossen. De kosten zul je uiteraard gewoon moeten betalen, want je hebt willens en wetens de buiten de bundel tarieven geaccepteerd.....
Er word duidelijk gezegd dat als je je nummerbehoud door wilt laten gaan je de juiste gegevens moet verstrekken in je MIJN SIMYO. Daarnaast word er ook duidelijk gezegd dat als je gebruik maakt van het tijdelijke Simyo nummer je buiten de bundel tarieven betaald, en die zijn hoog ja. Daarnaast zijn er naast bellen, ook nog andere manieren van contact (twitter email facebook), waarmee je dit zo had kunnen oplossen. De kosten zul je uiteraard gewoon moeten betalen, want je hebt willens en wetens de buiten de bundel tarieven geaccepteerd.....





Welke gegevens zou ik nog meer moeten verstrekken dan?

Jullie weten dus dat mijn nummer per 31-01-2013 kan worden overgezet. 

Wat voor gegevens hebben jullie nog meer nodig die ik niet verstrekt zou hebben?
De juiste datum voor het beëindiging van je oude contract heb je waarschijnlijk niet correct ingevuld als de overname is geblokkeerd omdat je abbonnement nog liep.
Blijkbaar heb ik dat inderdaad niet goed ingevuld waardoor jullie de juiste einddatum alsnog van KPN hebben doorgekregen.

Dus nogmaals mijn vraag, wat voor gegevens hadden jullie nog meer van mij nodig behalve de datum die jullie al van KPN hebben doorgekregen? 
Welkom op het forum Renz,



Je nummerbehoud aanvraag is afgewezen. Daarom heb je een email van ons ontvangen met deze informatie. In de email staat ook aangegeven om ons de juiste gegevens te sturen. In de praktijk komt het namelijk voor dat klanten afzien van nummerbehoud en dan het tijdelijke nummer willen activeren tot het definitieve nummer. M.a.w. het abonnement gaat van start met het toegewezen Simyo nummer. Het komt ook voor dat klanten na afwijzing van nummerbehoud helemaal geen gebruik meer willen maken van het Simyo abonnement. Vandaar dat wij vragen contact met ons op te nemen.



Per brief, email en via de website communiceren wij dat het verbruik buiten de bundel valt wanneer je nummerbehoud aanvraag nog niet is afgerond. Vandaar dat je nu verbruikskosten hebt gegenereerd. Inmiddels zie ik dat je contact hebt gehad met de klantenservice en hebt aangegeven af te zien van nummerbehoud. Je abonnement gaat dus niet van start.



Je aanvraag was eerder afgewezen omdat je vorige abonnement nog tot 31/1/13 liep. Je kunt vanaf 2 maanden van te voren nummerbehoud aanvraag. Eerder mogen wij, volgens de porteringsregels, geen nummerbehoud aanvraag indienen bij je vorige provider.



Groetjes,



Alex

Reageer