Hallo,
Sinds enkele maanden ben ik overgegaan van vodafone naar simyo. Ik heb een samsung galaxy S advance gekocht die met de vodafone simkaart goed werkte, maar met simyo heb ik problemen.
Het probleem is dat ik soms lange tijd geen bereik heb gehad. Dan probeer ik te bellen en krijg ik geen gehoor. Na het opnieuw opstarten van mijn telefoon, krijg ik dan opeens allemaal sms'jes en berichten van gemiste oproepen etc. Het komt voor dat ik dan een hele dag niet bereikbaar ben geweest. Dat is natuurlijk niet acceptabel, maar ik weet niet wat ik er aan kan doen.
Kan iemand me hier mee helpen?
Bladzijde 2 / 2
Hoi Ad-, welkom op het forum!
O, dat is vervelend, heb je dan 'geen service' (geen bereik) of krijg je een andere melding?
Ik hoor het graag van je! :)
Hallo Kim,
Dank voor je snelle reactie.
Het probleem manifesteert zich op twee manieren.
1e De signaal meter van het GSM bereik (normaal een driehoekje met balkjes die sterkte van de ontvangst aangeven) verandert in een ronde cirkel met schuine streep er door. (lijkt op het bord parkeerverbod). Als dit zich voordoet kan ik niet meer bellen en iemand die mij belt krijgt de mededeling dat deze telefoon niet bereikbaar is. Ik moet de telefoon uitschakelen en opnieuw opstarten om van het probleem af te komen.
2e De signaal meter van het GSM bereik geeft maximale ontvangst aan maar toch kan ik niet meer bellen. Iemand die mij belt krijgt de mededeling dat deze telefoon niet bereikbaar is. Ook hier moet ik de telefoon uitschakelen en opnieuw opstarten om van het probleem af te komen.
Soms gaat het weken goed en soms gebeurt het 3 maal in een week. Vooral het 2e probleem is heel irritant omdat je dan soms langere tijd niet bereikbaar bent en er pas achter komt als je zelf wilt bellen of door klachten van anderen.
Bij de Phone House (waar ik de telefoon heb gekocht) zeggen ze dat de telefoon in orde is en dat het na het wegvallen van het signaal door grote drukte niet goed gaat met het opnieuw initialiseren.
Gevoelsmatig heb ik wel het idee dat het probleem vaker voorkomt in gebieden waar de ontvangst minder is.
Een heel verhaal maar ik hoop dat dit een wat duidelijker beeld van mijn probleem geeft.
Groetjes,
Ad
Dank voor je snelle reactie.
Het probleem manifesteert zich op twee manieren.
1e De signaal meter van het GSM bereik (normaal een driehoekje met balkjes die sterkte van de ontvangst aangeven) verandert in een ronde cirkel met schuine streep er door. (lijkt op het bord parkeerverbod). Als dit zich voordoet kan ik niet meer bellen en iemand die mij belt krijgt de mededeling dat deze telefoon niet bereikbaar is. Ik moet de telefoon uitschakelen en opnieuw opstarten om van het probleem af te komen.
2e De signaal meter van het GSM bereik geeft maximale ontvangst aan maar toch kan ik niet meer bellen. Iemand die mij belt krijgt de mededeling dat deze telefoon niet bereikbaar is. Ook hier moet ik de telefoon uitschakelen en opnieuw opstarten om van het probleem af te komen.
Soms gaat het weken goed en soms gebeurt het 3 maal in een week. Vooral het 2e probleem is heel irritant omdat je dan soms langere tijd niet bereikbaar bent en er pas achter komt als je zelf wilt bellen of door klachten van anderen.
Bij de Phone House (waar ik de telefoon heb gekocht) zeggen ze dat de telefoon in orde is en dat het na het wegvallen van het signaal door grote drukte niet goed gaat met het opnieuw initialiseren.
Gevoelsmatig heb ik wel het idee dat het probleem vaker voorkomt in gebieden waar de ontvangst minder is.
Een heel verhaal maar ik hoop dat dit een wat duidelijker beeld van mijn probleem geeft.
Groetjes,
Ad
Hoi Ad-,
Het is zeker vervelend dat je zelf niet weet dat je niet bereikbaar bent. Ik wil je aanraden om je simkaart in een ander toestel te plaatsen dit noemen we een kruistest. Op deze manier kun je zien waar het probleem ligt. Op deze manier kom je er achter waar het probleem ligt. Ik verneem het graag van je.
Hallo Kim,
Dank voor je snelle reactie.
Het probleem manifesteert zich op twee manieren.
1e De signaal meter van het GSM bereik (normaal een driehoekje met balkjes die sterkte van de ontvangst aangeven) verandert in een ronde cirkel met schuine streep er door. (lijkt op het bord parkeerverbod). Als dit zich voordoet kan ik niet meer bellen en iemand die mij belt krijgt de mededeling dat deze telefoon niet bereikbaar is. Ik moet de telefoon uitschakelen en opnieuw opstarten om van het probleem af te komen.
2e De signaal meter van het GSM bereik geeft maximale ontvangst aan maar toch kan ik niet meer bellen. Iemand die mij belt krijgt de mededeling dat deze telefoon niet bereikbaar is. Ook hier moet ik de telefoon uitschakelen en opnieuw opstarten om van het probleem af te komen.
Soms gaat het weken goed en soms gebeurt het 3 maal in een week. Vooral het 2e probleem is heel irritant omdat je dan soms langere tijd niet bereikbaar bent en er pas achter komt als je zelf wilt bellen of door klachten van anderen.
Bij de Phone House (waar ik de telefoon heb gekocht) zeggen ze dat de telefoon in orde is en dat het na het wegvallen van het signaal door grote drukte niet goed gaat met het opnieuw initialiseren.
Gevoelsmatig heb ik wel het idee dat het probleem vaker voorkomt in gebieden waar de ontvangst minder is.
Een heel verhaal maar ik hoop dat dit een wat duidelijker beeld van mijn probleem geeft.
Groetjes,
Ad
Hoi Ad-,
Het is zeker vervelend dat je zelf niet weet dat je niet bereikbaar bent. Ik wil je aanraden om je simkaart in een ander toestel te plaatsen dit noemen we een kruistest. Op deze manier kun je zien waar het probleem ligt. Op deze manier kom je er achter waar het probleem ligt. Ik verneem het graag van je.
Ik snap wat je bedoelt, maar het uitvoeren wordt wat lastig.
Deze simkaart heb ik al heel lang (uit de LowCall tijd) en heb hem jaren in een ouderwetse Nokia gehad en 2 jaar in een HTC Wildfire zonder ooit dit probleem te hebben gehad.
Deze telefoons heb ik niet meer dus ik kan niet meer terug. Om een goede test te doen zou ik de sim kaart met een zelfde type telefoon moeten omwisselen maar omdat in een Smart Phone heel veel persoonlijke zaken in staan is het niet zo makkelijk iemand te vinden die wil ruilen maar ik ga het proberen.
Groeten, Ad
Deze simkaart heb ik al heel lang (uit de LowCall tijd) en heb hem jaren in een ouderwetse Nokia gehad en 2 jaar in een HTC Wildfire zonder ooit dit probleem te hebben gehad.
Deze telefoons heb ik niet meer dus ik kan niet meer terug. Om een goede test te doen zou ik de sim kaart met een zelfde type telefoon moeten omwisselen maar omdat in een Smart Phone heel veel persoonlijke zaken in staan is het niet zo makkelijk iemand te vinden die wil ruilen maar ik ga het proberen.
Groeten, Ad
Hi Ad-,
Hou je ons dan op de hoogte?
Wat voor simkaart gaat er trouwens in je Samsung S3 mini? Als dat een micro sim is, heb je dan je simkaart op maat laten knippen?
Ik hoop het niet, maar als het zo is, kan dát het euvel verklaren.
Ik snap wat je bedoelt, maar het uitvoeren wordt wat lastig.
Deze simkaart heb ik al heel lang (uit de LowCall tijd) en heb hem jaren in een ouderwetse Nokia gehad en 2 jaar in een HTC Wildfire zonder ooit dit probleem te hebben gehad.
Deze telefoons heb ik niet meer dus ik kan niet meer terug. Om een goede test te doen zou ik de sim kaart met een zelfde type telefoon moeten omwisselen maar omdat in een Smart Phone heel veel persoonlijke zaken in staan is het niet zo makkelijk iemand te vinden die wil ruilen maar ik ga het proberen.
Groeten, Ad
Hi Ad-,
Hou je ons dan op de hoogte?
Wat voor simkaart gaat er trouwens in je Samsung S3 mini? Als dat een micro sim is, heb je dan je simkaart op maat laten knippen?
Ik hoop het niet, maar als het zo is, kan dát het euvel verklaren.
Hallo Ernst,
Ik gebruik een standaard formaat simkaart. (Dus niet zitten knippen).
Met je vraag heb je mij wel op een idee gebracht. Toen ik op 22-07-2013 mijn Samsung Galaxy S3 mini ging kopen was ik van mening dat er een micro simkaart in moest en heb deze toen bij Simyo besteld. Het was toch een standaard formaat simkaart dus deze ligt nog ongebruikt in een lade.
Gevoelsmatig denk ik dat het problemen optreedt als de simkaart zich opnieuw moet aanmelden op het netwerk en dan op een of andere manier vast slaat. Zou het mis kunnen gaan omdat ergens in de software bij Simyo een nieuwe (ongebruikte simkaart) geregistreerd staat?
Is het een idee om deze nieuwe simkaart te gaan gebruiken? Het is weliswaar micro simkaart maar hij zit nog in het omhulsel van een standaard formaat simkaart.
Als dit lukt heb ik meteen een andere simkaart in mijn telefoon (kunnen we die uitsluiten) en wie weet is het probleem dan wel opgelost.
Laat maar horen wat jullie er van vinden.
Groeten,
Ad
Ik gebruik een standaard formaat simkaart. (Dus niet zitten knippen).
Met je vraag heb je mij wel op een idee gebracht. Toen ik op 22-07-2013 mijn Samsung Galaxy S3 mini ging kopen was ik van mening dat er een micro simkaart in moest en heb deze toen bij Simyo besteld. Het was toch een standaard formaat simkaart dus deze ligt nog ongebruikt in een lade.
Gevoelsmatig denk ik dat het problemen optreedt als de simkaart zich opnieuw moet aanmelden op het netwerk en dan op een of andere manier vast slaat. Zou het mis kunnen gaan omdat ergens in de software bij Simyo een nieuwe (ongebruikte simkaart) geregistreerd staat?
Is het een idee om deze nieuwe simkaart te gaan gebruiken? Het is weliswaar micro simkaart maar hij zit nog in het omhulsel van een standaard formaat simkaart.
Als dit lukt heb ik meteen een andere simkaart in mijn telefoon (kunnen we die uitsluiten) en wie weet is het probleem dan wel opgelost.
Laat maar horen wat jullie er van vinden.
Groeten,
Ad
Hoi Ad-,
De simkaart die je in juli 2013 hebt besteld is een zogenaamde combisim. Dat is inderdaad een microsim die ook te gebruiken is al gewone simkaart. Je zou kunnen proberen om die te activeren op Mijn Simyo. Als dat nog kan, dan kun je die in je S3 mini gebruiken 🙂
Hallo Ernst,
Ik gebruik een standaard formaat simkaart. (Dus niet zitten knippen).
Met je vraag heb je mij wel op een idee gebracht. Toen ik op 22-07-2013 mijn Samsung Galaxy S3 mini ging kopen was ik van mening dat er een micro simkaart in moest en heb deze toen bij Simyo besteld. Het was toch een standaard formaat simkaart dus deze ligt nog ongebruikt in een lade.
Gevoelsmatig denk ik dat het problemen optreedt als de simkaart zich opnieuw moet aanmelden op het netwerk en dan op een of andere manier vast slaat. Zou het mis kunnen gaan omdat ergens in de software bij Simyo een nieuwe (ongebruikte simkaart) geregistreerd staat?
Is het een idee om deze nieuwe simkaart te gaan gebruiken? Het is weliswaar micro simkaart maar hij zit nog in het omhulsel van een standaard formaat simkaart.
Als dit lukt heb ik meteen een andere simkaart in mijn telefoon (kunnen we die uitsluiten) en wie weet is het probleem dan wel opgelost.
Laat maar horen wat jullie er van vinden.
Groeten,
Ad
Hoi Ad-,
De simkaart die je in juli 2013 hebt besteld is een zogenaamde combisim. Dat is inderdaad een microsim die ook te gebruiken is al gewone simkaart. Je zou kunnen proberen om die te activeren op Mijn Simyo. Als dat nog kan, dan kun je die in je S3 mini gebruiken :)
Vandaag de nieuwe SIM kaart geplaatst (ging probleemloos).
Nu maar afwachten of het probleem zich nu nog voor doet.
Nu maar afwachten of het probleem zich nu nog voor doet.
Hoi Ad-,
Hou je ons op de hoogte of het probleem is opgelost?
Beste simyo.
Inmiddels heb ik al 2 volle maanden geen last meer gehad van dit probleem. Dat vond ik zo leuk dat ik het toch even met jullie wilde delen :-)
Puur uit interesse: is er toch iets in het netwerk is veranderd rond december? Want aan mijn telefoon heb ik niks meer veranderd...
met vriendelijke groet
Inmiddels heb ik al 2 volle maanden geen last meer gehad van dit probleem. Dat vond ik zo leuk dat ik het toch even met jullie wilde delen :-)
Puur uit interesse: is er toch iets in het netwerk is veranderd rond december? Want aan mijn telefoon heb ik niks meer veranderd...
met vriendelijke groet
Guys,
Mijn probleem is nog steeds niet verholpen. Ik wordt er een beetje ziek van dat het allemaal zo lang duurt. Kan iemand mij verder helpen!
Ik heb mijn postcode in prive bericht naar Alex gestuurd. Hierop is niet gereageerd. Wat nu?
Hoi Baltheros,
Ik heb contact gehad met onze netwerk specialisten en die kunnen helaas niet zien dat je simkaart in een ander toestel hebt geplaatst. Het bereik in hoofddorp moet voor GSM (2G) goed zijn en voor UMTS (3G) is minder goed. In Amsterdam moet het voor beide goed zijn.
Hoi Baltheros,
Dat vinden wij ook leuk 🙂 En heel fijn dat je het komt melden.
Er is mij niets bekend van veranderingen in December. Het kan natuurlijk van alles zijn, een gebouw gesloopt, een hijskraan weg? Wie weet...
Ik ben in ieder geval blij dat het niet meer aan de hand is. Geniet van je aansluiting, zou ik zeggen :)
Groetjes,
Charlene
Dat vinden wij ook leuk 🙂 En heel fijn dat je het komt melden.
Er is mij niets bekend van veranderingen in December. Het kan natuurlijk van alles zijn, een gebouw gesloopt, een hijskraan weg? Wie weet...
Ik ben in ieder geval blij dat het niet meer aan de hand is. Geniet van je aansluiting, zou ik zeggen :)
Groetjes,
Charlene
Hoi
Ik heb het zelfde probleem als hier boven genoemd word, kan iemand mij snel helpen want mijn telefoon is heel belangrijk voor mij nu ik aan het solliciteren ben. Heb door mijn slechte verbinding al veel telefoontjes gemist, of midden in het gesprek viel mijn verbinding weg.
Ik heb hier zowel binnen als buitens huis last van, ik heb hier ook op meerdere locaties last van. Ik heb mijn simkaart ook al in een andere telefoon gedaan en blij het zelfde probleem houden.
Groetjes
Ik heb het zelfde probleem als hier boven genoemd word, kan iemand mij snel helpen want mijn telefoon is heel belangrijk voor mij nu ik aan het solliciteren ben. Heb door mijn slechte verbinding al veel telefoontjes gemist, of midden in het gesprek viel mijn verbinding weg.
Ik heb hier zowel binnen als buitens huis last van, ik heb hier ook op meerdere locaties last van. Ik heb mijn simkaart ook al in een andere telefoon gedaan en blij het zelfde probleem houden.
Groetjes
Hoi Simone94,
Dat snap ik, dat je dan wel bereikbaar moet zijn. Ik heb je reactie ook in een ander topic gevonden en daar is Kim al voor je bezig, dus we helpen je daar verder, ok?
Ik wil je vragen je reactie voortaan één keer te plaatsen, dan zijn we er sneller bij :)
Groetjes, Charlene
Dat snap ik, dat je dan wel bereikbaar moet zijn. Ik heb je reactie ook in een ander topic gevonden en daar is Kim al voor je bezig, dus we helpen je daar verder, ok?
Ik wil je vragen je reactie voortaan één keer te plaatsen, dan zijn we er sneller bij :)
Groetjes, Charlene
Vandaag de nieuwe SIM kaart geplaatst (ging probleemloos).
Nu maar afwachten of het probleem zich nu nog voor doet.
Hoi Ad-,
Hou je ons op de hoogte of het probleem is opgelost?
Hallo Natascha,
Bijgaand mijn bevindingen nadat ik op 28-01-2014 de nieuwe sim-kaart heb geplaatst.
Meteen de dag erna deed het probleem zich weer voor (op 29-1-14).
Hierna is het goed gegaan tot 11-2-14, tot 14-2-14, tot 15-2-14, tot 16-2-14 en tot 20-2-14.
Hierbij heb ik van alles geprobeerd, maar de enige manier om de verbinding weer terug te krijgen is de telefoon opnieuw te starten.
Op 24-2-14 tot 17-3-14 ben ik met vakantie naar Zuid Afrika geweest.
Het bijzondere hierbij is dat, ondanks dat de verbinding regelmatig weg viel en het bordje parkeerverbod getoond werd, de telefoon niet bleef hangen. Zodra de telefoon in een gebied komt waar weer verbinding is gaat dit, in tegenstelling wat er in Nederland gebeurd, vanzelf weer weg (Dus van 24-2-14 tot 17-3-14 heb ik de telefoon geen enkele keer opnieuw hoeven op te starten). Na thuiskomst kwam het probleem op 22-3-14 voor het eerst weer voor.
Hierna gebeurde dit weer op: 31-3-14, 4-4-14, 6-4-14, 11-4-14, 21-4-14, 23-4-14, 25-4-14, 12-5-14, 19-5-14, 20-5-14. Zoals je ziet er zijn tijden dat het wel mee valt, maar als het een paar keer om de dag gebeurt, is dat behoorlijk irritant.
Ik ben heel benieuwd of jullie een visie hebben op het verschil tussen Nederland en Zuid Afrika.
Met vriendelijke groet,
Ad
Hoi Ad1,
Dit lijkt toch wel heel erg op een defect in je telefoon in plaats van een probleem met de simkaart of het netwerk. Ik raad je daarom aan om je telefoon na te laten kijken bij je leverancier.
Je kunt dit ook testen door je simkaart in een andere telefoon te plaatsen (minimaal 48 uur). Werkt je simkaart wel goed in de andere telefoon, dan is er dus iets mis met je eigen telefoon. Als je ook problemen hebt met de andere telefoon, dan zit het probleem wel in de simkaart en kun je op Mijn Simyo een vervangende simkaart bestellen.
Laat je weten wat er gebeurt als je de simkaart in een andere telefoon plaatst?
Dit lijkt toch wel heel erg op een defect in je telefoon in plaats van een probleem met de simkaart of het netwerk. Ik raad je daarom aan om je telefoon na te laten kijken bij je leverancier.
Je kunt dit ook testen door je simkaart in een andere telefoon te plaatsen (minimaal 48 uur). Werkt je simkaart wel goed in de andere telefoon, dan is er dus iets mis met je eigen telefoon. Als je ook problemen hebt met de andere telefoon, dan zit het probleem wel in de simkaart en kun je op Mijn Simyo een vervangende simkaart bestellen.
Laat je weten wat er gebeurt als je de simkaart in een andere telefoon plaatst?
Hallo Dries,
Mijn leverancier (Phone House) heeft de telefoon nagekeken en zegt dat alles in orde is.
Zij vermoeden dat het komt omdat Simyo een B-merk is die gebruik maakt van het KPN netwerk.
Als het erg druk is op het netwerk zouden Simyo gebruikers wel eens weggedrukt kunnen worden.
Sinds 2007 bel ik al met Simyo (toen nog LowCall), eerst met een Nokia later met een HTC en m.i.v. 22-07-2013 met een Samsung Galaxy S3 mini.
Alleen de Samsung Galaxy S3 mini geeft deze problemen.
Ook heb ik op Mijn Simyo een vervangende simkaart besteld die op 28-01-2014 in gebruik is genomen. (Probleem blijft onveranderd).
Zelf vermoed ik dat het een software fout is in de hand shake tussen mijn telefoon, het KPN netwerk en het Simyo netwerk op het moment dat de verbinding wegvalt en weer terug komt.
Mijn argumenten hiervoor zijn:
1 Ik kan op geen enkele manier de verbinding herstellen maar als ik de telefoon opnieuw opstart is het probleem direct verholpen.
2 Gedurende de 3 weken in Zuid Afrika (waar regelmatig het bereik wegvalt) is in alle gevallen de verbinding automatisch weer terug gekomen en heb ik de
telefoon geen enkele keer opnieuw hoeven opstarten. (in plaats van KPN liep de verbinding hier via Vodacom).
3 De opmerking van Phone House over de prioriteit in het netwerk (zie hiervoor).
Waarom deze problemen (kennelijk) allen met mijn telefoon optreden terwijl er ongetwijfeld ook heel veel S3 minis op het Simyo netwerk zitten is mij echter volkomen een raadsel.
Met vriendelijke groet,
Ad
Mijn leverancier (Phone House) heeft de telefoon nagekeken en zegt dat alles in orde is.
Zij vermoeden dat het komt omdat Simyo een B-merk is die gebruik maakt van het KPN netwerk.
Als het erg druk is op het netwerk zouden Simyo gebruikers wel eens weggedrukt kunnen worden.
Sinds 2007 bel ik al met Simyo (toen nog LowCall), eerst met een Nokia later met een HTC en m.i.v. 22-07-2013 met een Samsung Galaxy S3 mini.
Alleen de Samsung Galaxy S3 mini geeft deze problemen.
Ook heb ik op Mijn Simyo een vervangende simkaart besteld die op 28-01-2014 in gebruik is genomen. (Probleem blijft onveranderd).
Zelf vermoed ik dat het een software fout is in de hand shake tussen mijn telefoon, het KPN netwerk en het Simyo netwerk op het moment dat de verbinding wegvalt en weer terug komt.
Mijn argumenten hiervoor zijn:
1 Ik kan op geen enkele manier de verbinding herstellen maar als ik de telefoon opnieuw opstart is het probleem direct verholpen.
2 Gedurende de 3 weken in Zuid Afrika (waar regelmatig het bereik wegvalt) is in alle gevallen de verbinding automatisch weer terug gekomen en heb ik de
telefoon geen enkele keer opnieuw hoeven opstarten. (in plaats van KPN liep de verbinding hier via Vodacom).
3 De opmerking van Phone House over de prioriteit in het netwerk (zie hiervoor).
Waarom deze problemen (kennelijk) allen met mijn telefoon optreden terwijl er ongetwijfeld ook heel veel S3 minis op het Simyo netwerk zitten is mij echter volkomen een raadsel.
Met vriendelijke groet,
Ad
Hoi Ad-,
Zo af en toe merken we dat dit gerucht weer de kop op steekt. Helaas.
Simyo is geen B merk en wordt niet daarom weggedrukt als het druk is. Het is technisch niet eens mogelijk om onderscheid te maken tussen KPN aansluitingen onderling.
Je geeft al aan dat je deze problemen tot nu toe enkel ondervindt met je Samsung. Juist dat is voor ons de reden om er van uit te gaan dat het aan je telefoon ligt.
Je hebt het over een hand shake tussen jouw telefoon, het KPN netwerk en het Simyo netwerk. Het KPN en het Simyo netwerk is één en hetzelfde ding. Dat zijn geen verschillende netwerken.
Wat is die hand shake precies?
In de winkel van de Phone House hebben ze je telefoon nagekeken, maar het lijkt me beter als er een monteur naar kijkt. Een technicus die je telefoon uit elkaar haalt en ook de software checkt.
Inderdaad, verreweg de meeste S3 minis hebben geen probleem. Nog een reden om aan te nemen dat het aan jouw specifieke toestel ligt.
Zo af en toe merken we dat dit gerucht weer de kop op steekt. Helaas.
Simyo is geen B merk en wordt niet daarom weggedrukt als het druk is. Het is technisch niet eens mogelijk om onderscheid te maken tussen KPN aansluitingen onderling.
Je geeft al aan dat je deze problemen tot nu toe enkel ondervindt met je Samsung. Juist dat is voor ons de reden om er van uit te gaan dat het aan je telefoon ligt.
Je hebt het over een hand shake tussen jouw telefoon, het KPN netwerk en het Simyo netwerk. Het KPN en het Simyo netwerk is één en hetzelfde ding. Dat zijn geen verschillende netwerken.
Wat is die hand shake precies?
In de winkel van de Phone House hebben ze je telefoon nagekeken, maar het lijkt me beter als er een monteur naar kijkt. Een technicus die je telefoon uit elkaar haalt en ook de software checkt.
Inderdaad, verreweg de meeste S3 minis hebben geen probleem. Nog een reden om aan te nemen dat het aan jouw specifieke toestel ligt.
Hallo Ernst,
Wat betreft de Phone House: ze hebben hier toch wel behoorlijk serieus naar gekeken.
Ze hebben hem los gehaald, sim kaart bekeken (vandaar de opmerking over Simyo), alle software revisies gecontroleerd en een groot aantal instellingen nagekeken. Ik ben bang dat als er een echte specialist naar moet kijken ik de telefoon weken kwijt ben en het is nog maar de vaag of dit af en toe probleem dan wordt opgelost.
Met de hand shake bedoel ik de dialoog die de telefoon weer aanmeld bij het netwerk nadat om een of andere rede de verbinding is verbroken.
Heb jij een verklaring waarom dit in Zuid Afrika wel goed gaat en in Nederland niet?
Ik heb geprobeerd om door bewust de verbinding te laten wegvallen (diepe kelder) het probleem te forceren maar dit is mij tot op heden nog niet gelukt. (signaal meter valt wel weg maar er komt geen bordje parkeerverbod) Als ik er niet in slaag het probleem te reproduceren betekend dit, dat iedere proef die ik uitvoer minimaal een maand moet duren om enige zekerheid te geven. Het beste zou zijn de sim kaart te wisselen met een andere Samsung Galaxy S3 mini die ook op het Simyo netwerk zit. Misschien kan ik iemand vinden maar dan ik zit met het problemen om alle Apps, instellingen, WiFi netwerken, adresboek ect. etc. over te zetten. Weet iemand of er bij een telefoon ook de mogelijkheid bestaat om, net als bij een PC, een image te maken en zo in een keer alles over te zetten?
Met vriendelijke groet,
Ad
Wat betreft de Phone House: ze hebben hier toch wel behoorlijk serieus naar gekeken.
Ze hebben hem los gehaald, sim kaart bekeken (vandaar de opmerking over Simyo), alle software revisies gecontroleerd en een groot aantal instellingen nagekeken. Ik ben bang dat als er een echte specialist naar moet kijken ik de telefoon weken kwijt ben en het is nog maar de vaag of dit af en toe probleem dan wordt opgelost.
Met de hand shake bedoel ik de dialoog die de telefoon weer aanmeld bij het netwerk nadat om een of andere rede de verbinding is verbroken.
Heb jij een verklaring waarom dit in Zuid Afrika wel goed gaat en in Nederland niet?
Ik heb geprobeerd om door bewust de verbinding te laten wegvallen (diepe kelder) het probleem te forceren maar dit is mij tot op heden nog niet gelukt. (signaal meter valt wel weg maar er komt geen bordje parkeerverbod) Als ik er niet in slaag het probleem te reproduceren betekend dit, dat iedere proef die ik uitvoer minimaal een maand moet duren om enige zekerheid te geven. Het beste zou zijn de sim kaart te wisselen met een andere Samsung Galaxy S3 mini die ook op het Simyo netwerk zit. Misschien kan ik iemand vinden maar dan ik zit met het problemen om alle Apps, instellingen, WiFi netwerken, adresboek ect. etc. over te zetten. Weet iemand of er bij een telefoon ook de mogelijkheid bestaat om, net als bij een PC, een image te maken en zo in een keer alles over te zetten?
Met vriendelijke groet,
Ad
Hoi Ad-,
Om er echt zeker van te zijn zul je inderdaad je telefoon moeten terugsturen naar de leverancier. Nogmaals, Simyo is geen B-merk en gebruikt precies hetzelfde netwerk als KPN. Die 'hand shake' waar je het over hebt, bestaat dus ook niet. Wij hebben ook doorgegeven aan ons management dat de Phonehouse dit vertelt. Kun je mij vertellen bij welke Phonehouse je bent geweest?
Het is heel simpel om erachter te komen, doe je simkaart minimaal 48 uur in een andere telefoon om te controleren of de problemen aanhouden. Houden de problemen aan, dan is er iets met de simkaart aan de hand en kun je een nieuwe simkaart bestellen. De kans is wel klein, want met de techniek van de simkaart kan niet veel mis zijn. Tenzij je een hele oude simkaart hebt.
Ik ben benieuwd naar je reactie 🙂
Om er echt zeker van te zijn zul je inderdaad je telefoon moeten terugsturen naar de leverancier. Nogmaals, Simyo is geen B-merk en gebruikt precies hetzelfde netwerk als KPN. Die 'hand shake' waar je het over hebt, bestaat dus ook niet. Wij hebben ook doorgegeven aan ons management dat de Phonehouse dit vertelt. Kun je mij vertellen bij welke Phonehouse je bent geweest?
Het is heel simpel om erachter te komen, doe je simkaart minimaal 48 uur in een andere telefoon om te controleren of de problemen aanhouden. Houden de problemen aan, dan is er iets met de simkaart aan de hand en kun je een nieuwe simkaart bestellen. De kans is wel klein, want met de techniek van de simkaart kan niet veel mis zijn. Tenzij je een hele oude simkaart hebt.
Ik ben benieuwd naar je reactie 🙂
Hallo Dries,
Kennelijk heb ik niet goed uitgelegd wat ik met de 'hand shake' bedoel. Ik ga het nog een keer proberen: Als een mobiele telefoon binnen het bereik van een zendmast komt meld hij zich hier op aan. Dit bestaat wel degelijk wand dit wordt ook gebruikt om te lokaliseren in welk gebied de telefoon zich bevind. Dit noem ik, misschien ten onrechte. 'hand shake'. Ik heb namelijk het vermoeden dat het fout gaat als de verbinding even weg valt (buiten bereik van de zendmast) en daarna weer binnen het bereik van de zelfde (of een andere) zendmast komt.
Het nut van de opmerking doe je simkaart minimaal 48 uur in een andere telefoon begrijp ik niet. Gisteren is het toevallig weer fout gegaan maar de keer er voor was 20 dagen geleden. (48 uur zonder probleem zegt dus nog niets.) Het lijkt mij zinniger om de simkaart om te ruilen met een andere Samsung Galaxy S3 mini met ook een simyo simkaart. (Ben bezig iemand over te halen hier aan mee te werken). Zodra het probleem dan op een van de twee toestellen optreed weet je of het in mijn toestel of in mijn nummer zit.
Het advies om (weer) een nieuwe simkaart te bestellen zie ik niet als zinnig. Zoals je in mijn voorgaande reacties kan lezen heb ik dit al een keer gedaan en zit er sinds 28-01-2014 een vervangende simkaart in. Als het probleem mee gaat naar de andere telefoon denk ik dat het zinniger is om dan een proef te doen met een KPN, T-Mobile of Vodafone simkaart.
Hebben jullie nog een antwoord op mijn 2 vragen uit mijn voorgaande reactie?
Met vriendelijke groet,
Ad
Kennelijk heb ik niet goed uitgelegd wat ik met de 'hand shake' bedoel. Ik ga het nog een keer proberen: Als een mobiele telefoon binnen het bereik van een zendmast komt meld hij zich hier op aan. Dit bestaat wel degelijk wand dit wordt ook gebruikt om te lokaliseren in welk gebied de telefoon zich bevind. Dit noem ik, misschien ten onrechte. 'hand shake'. Ik heb namelijk het vermoeden dat het fout gaat als de verbinding even weg valt (buiten bereik van de zendmast) en daarna weer binnen het bereik van de zelfde (of een andere) zendmast komt.
Het nut van de opmerking doe je simkaart minimaal 48 uur in een andere telefoon begrijp ik niet. Gisteren is het toevallig weer fout gegaan maar de keer er voor was 20 dagen geleden. (48 uur zonder probleem zegt dus nog niets.) Het lijkt mij zinniger om de simkaart om te ruilen met een andere Samsung Galaxy S3 mini met ook een simyo simkaart. (Ben bezig iemand over te halen hier aan mee te werken). Zodra het probleem dan op een van de twee toestellen optreed weet je of het in mijn toestel of in mijn nummer zit.
Het advies om (weer) een nieuwe simkaart te bestellen zie ik niet als zinnig. Zoals je in mijn voorgaande reacties kan lezen heb ik dit al een keer gedaan en zit er sinds 28-01-2014 een vervangende simkaart in. Als het probleem mee gaat naar de andere telefoon denk ik dat het zinniger is om dan een proef te doen met een KPN, T-Mobile of Vodafone simkaart.
Hebben jullie nog een antwoord op mijn 2 vragen uit mijn voorgaande reactie?
Met vriendelijke groet,
Ad
Hi Ad-,
Ik ben bang dat er dan toch niets anders op zit dan je telefoon te laten nakijken door een specialist als dit probleem zich blijft voordoen.
Alhoewel, als het eens in de 3 weken gebeurt is de impact misschien minder groot dan we aanvankelijk dachten.
Met alle respect naar de verkopers van The Phone House maar zij zijn geen specialist en zien niet of er een hardwareprobleem in de telefoon zit of dat er een of softwarefout in je besturingssysteem zit. Dit zie je nu eenmaal niet als je het apparaat niet doormeet en niet uitleest.
De 48 uur die Dries aangeeft is omdat je op deze manier kunt achterhalen of het probleem in de simkaart/verbinding sit of in de telefoon. Maarja, dan moet dat probleem zich wél binnen die 48 uur voordoen.
Mochten klanten verbindingsproblemen hebben, dan doen die problemen zich in 99,9% van die gevallen meerdere keren per 48 uur voor.
Wat jij een 'hand shake' noemt, noemen wij het aanmelden bij een bepaalde antenne, en feitelijk het aanmelden op het netwerk.
Het is, om jou zo goed mogelijk te helpen, wel nodig om de aanwijzingen op te volgen die we je geven.
Als je dat niet doet, kunnen we je moeilijk helpen je probleem op te lossen.
Ik ben bang dat er dan toch niets anders op zit dan je telefoon te laten nakijken door een specialist als dit probleem zich blijft voordoen.
Alhoewel, als het eens in de 3 weken gebeurt is de impact misschien minder groot dan we aanvankelijk dachten.
Met alle respect naar de verkopers van The Phone House maar zij zijn geen specialist en zien niet of er een hardwareprobleem in de telefoon zit of dat er een of softwarefout in je besturingssysteem zit. Dit zie je nu eenmaal niet als je het apparaat niet doormeet en niet uitleest.
De 48 uur die Dries aangeeft is omdat je op deze manier kunt achterhalen of het probleem in de simkaart/verbinding sit of in de telefoon. Maarja, dan moet dat probleem zich wél binnen die 48 uur voordoen.
Mochten klanten verbindingsproblemen hebben, dan doen die problemen zich in 99,9% van die gevallen meerdere keren per 48 uur voor.
Wat jij een 'hand shake' noemt, noemen wij het aanmelden bij een bepaalde antenne, en feitelijk het aanmelden op het netwerk.
Het is, om jou zo goed mogelijk te helpen, wel nodig om de aanwijzingen op te volgen die we je geven.
Als je dat niet doet, kunnen we je moeilijk helpen je probleem op te lossen.
Hallo allemaal,
Om zeker te weten of het aan het toestel of aan Simyo ligt heb ik mijn simkaart gewisseld met een andere Samsung Galaxy S3 mini met ook een simyo simkaart.
Hieruit is gebleken dat het toestel het probleem veroorzaakt. (Vandaar de stilte op dit forum).
Hierna het probleem dus verder bij The Phone House in behandeling gegeven.
De telefoon is drie maal naar de reparateur geweest, waarbij er de laatste maal een boardswap heeft plaatsgevonden. (dus eigenlijk een nieuw toestel).
Het ziet er naar uit dat mijn probleem hierdoor uiteindelijk is opgelost. (Is nu een maand O.K.)
Vermoedelijk heeft het probleem iets te maken gehad met de GSM ontvanger omdat het alleen fout ging als de GSM ontvangst wat minder was. (Bij het nieuwe board heb ik gemiddeld één streepje betere ontvangst.)
Al met al heeft het lang geduurd en is het een heel gedoe geweest maar met de hulp van The Phone House is het probleem uiteindelijk wel opgelost.
Een ieder bedankt die met mijn probleem heeft meegedacht.
Met vriendelijke groet,
Ad
Om zeker te weten of het aan het toestel of aan Simyo ligt heb ik mijn simkaart gewisseld met een andere Samsung Galaxy S3 mini met ook een simyo simkaart.
Hieruit is gebleken dat het toestel het probleem veroorzaakt. (Vandaar de stilte op dit forum).
Hierna het probleem dus verder bij The Phone House in behandeling gegeven.
De telefoon is drie maal naar de reparateur geweest, waarbij er de laatste maal een boardswap heeft plaatsgevonden. (dus eigenlijk een nieuw toestel).
Het ziet er naar uit dat mijn probleem hierdoor uiteindelijk is opgelost. (Is nu een maand O.K.)
Vermoedelijk heeft het probleem iets te maken gehad met de GSM ontvanger omdat het alleen fout ging als de GSM ontvangst wat minder was. (Bij het nieuwe board heb ik gemiddeld één streepje betere ontvangst.)
Al met al heeft het lang geduurd en is het een heel gedoe geweest maar met de hulp van The Phone House is het probleem uiteindelijk wel opgelost.
Een ieder bedankt die met mijn probleem heeft meegedacht.
Met vriendelijke groet,
Ad
Hoi Ad-,
Super dat je ons nog even ervan op de hoogte hebt gebracht wat het probleem was en wat fijn dat het nu is opgelost :)
Graag gedaan en mocht je nog andere vragen hebben, dan zien we je graag terug op het forum!
Super dat je ons nog even ervan op de hoogte hebt gebracht wat het probleem was en wat fijn dat het nu is opgelost :)
Graag gedaan en mocht je nog andere vragen hebben, dan zien we je graag terug op het forum!
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.