Skip to main content
Ik heb sinds vandaag een abonnement hier. Ik ben de hele dag aan het uittesten of ik gebeld kan worden, Dat is het geval behalve....mijn moeder. Ze kan mij niet bereiken via haar vaste nummer. Dat is toch hoogst merkwaardig? Ik heb geen blokkeringen aanstaan voor zover ik weet maar misschien mis ik iets. Heeft iemand ervaring?

Ze krijgt aldoor een tuut tuut tuut toon als ze mij belt. Groet Annemarie
Hoi Annemarie123,



Dat is niet handig! Het is ook wel vreemd dat het maar om 1 telefoonnummer gaat. Het lijkt erop dat dit nummer in jouw toestel geblokkeerd is. Zou je het volledige contact uit jouw contactenlijst kunnen verwijderen? Daarna kan jouw moeder je bellen met haar huistelefoon. Als dit lukt, kun je vanuit daar het beste het nummer opnieuw opslaan in jouw telefoon. Laat je weten of dit geholpen heeft?



Ik heb dit topic verplaatst naar 'Bellen & netwerk'. Hierdoor houden we overzicht op het forum :)



Groetjes,

Angela
Dat was idd een optie geweest. Maar het is nu wel al gelukt gelukkig. Ik heb in huis denk ik niet zo goed bereik en dat komt zeker niet door de isolatie, die is slecht.

Nog een vraag, wat betekent 3G of H naast mijn bereikbalkje? Die staat er thuis niet maar als ik beter bereik heb komt dat tevoorschijn.
Hoi Annemarie123,



Goed dat je zelf al door hebt hoe het komt. 3G en H zijn netwerkfrequenties. Dit geeft aan hoe snel je internetverbinding is (3G = 7,2 Mbps en H+ = 14,4 Mbps). Je kunt eventueel onder netwerkmodus aangeven dat je alleen 2G wil ontvangen. Dit bereik is namelijk vaak veel beter! Als je aangeeft wat voor telefoon je hebt, kan ik je hier extra uitleg over geven.



Groetjes, Tiury
Ok dankje! Dan ga ik dat proberen, ik heb het al gevonden. Maar volgens mij maakt het niet veel verschil gezien de streepjesbar. Er staat nu een E bij trouwens. Weet u wat dat betekent?
Hoi Annemarie123,

Als jij nu 2G geselecteerd hebt in je telefoon, dan kun je heel goed E in je scherm zien.

E staat voor Edge internet, een iets snellere variant van 2G. De hoeveelheid streepjes zeggen niet altijd alles over hoe goed je bereik is op dat moment. Met één of twee streepjes kun je vaak al wel erg goed bellen.



Kun jij zo ook goed bellen?
ok, ja ik kan idd nu wel goed bellen ondanks die streepjes die zo onrustig doen.
Hoi Annemarie123,



Erg fijn om te horen dat je nu goed kan bellen 🙂 Bedankt voor je terugkoppeling.



Als je nog vragen hebt, dan horen wij het graag 😳

Reageer