Skip to main content
Ik bel met een Apple Iphone met Simyo-simkaart naar een GSM-telemetriemodule, voorzien van een prepaid T-Mobile simkaart. De module (STD32 van Sony/Ericson voor het ontvangen van signalen en het bedienen van apparatuur op een boot op afstand) meldt zich goed aan op het netwerk. De pincode van de T-Mobile simkaart staat goed voor het module. De verbinding komt echter niet tot stand. Er komt een melding: U kunt dit nummer niet gebruiken, bel 1200 klantenservice. Bellen met de Iphone naar een mobieltje, voorzien van de bewuste T-Mobile simkaart, gaat wel goed. Bij het omwisselen van de simkaarten, dus de T-Mobile simkaart in de Iphone en de Simyo simkaart in de module, komt evenmin een verbinding tot stand. Pincode weer correct ingesteld. Het wederzijds bellen met de gewisselde simkaarten in de mobieltjes gaat wel weer goed. Heeft iemand nog een idee?
Hoi Aart,



Welkom op het Simyo Forum.



Oef, je stelt hele moeilijke vragen!



Officieel is jouw simkaart niet bedoeld voor andere doeleinden dan een telefoon. Helaas betekent dit ook dat ik je hierin geen ondersteuning kan bieden. De kennis over een GSM-telemetriemodule is niet aanwezig waardoor ondersteuning al erg moeilijk is. Daarnaast wordt technische ondersteuning voor andere apparaten buiten een telefoon om, niet aangeboden :(



Sorry dat ik je niet kan helpen hiermee. Wellicht zijn er nog forum experts met enige kennis op dit gebied die jou kunnen helpen.



Groetjes,

Angela
Hai Angela,



bedankt voor je antwoord, ook al helpt het me niet verder.

Gelukkig is de oplossing er al, alleen ken ik hem nog niet.

Overigens, zo'n telemetrie-moduletje is niks meer of minder dan een ouderwetse gsm; je belt hem en dan moet-ie het doen...



M.v.g.

Aart
Hoi Aart,



Op het moment dat ik de oplossing zou hebben, had ik hem graag aan je gegeven! Mocht jij een oplossing hebben, wil je deze dan met ons delen? Dan kunnen wij in de toekomst toch wat ondersteuning bieden. Mocht je nog andere vragen hebben, laat je het dan weten?



Groetjes,

Angela

Reageer