.

Beantwoord

Kan mijn nummerbehoud naar Vodafone worden teruggedraaid ?

  • 18 March 2015
  • 1 reactie
  • 203 Bekeken

  • Startend Simyaan
  • 0 reacties
Goedemiddag,

Sinds vandaag kan ik niet meer bellen/smsen/internetten (er staat geen service in mijn iphoneschermpje). Vanochtend kreeg ik een sms van Vodafone dat mijn nummer is verwerkt in hun systeem. Een tijdje terug had ik een bestelling geplaatst voor een abbonement bij Vodafone, maar deze had ik geannuleerd. 

Vandaag zou het nummer worden omgezet, als ik het niet had geannuleerd. Ik heb contact opgenomen met VF en zij vertelden mij dat altijd een tijdje duurtje voordat het nummer kan worden teruggeven, maar dat het vandaag is ''teruggegeven'' door vodafone. De vraag is nu hoe snel Simyo dit kan verwerken, zodat ik mijn nummer weer terugkrijg? Ik kan namelijk helemaal niks met m'n telefoon.

Dank alvast.
icon

Beste antwoord door Ali 19 March 2015, 12:30

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 3
Badge +7
Hoi Nidal,

Erg vervelend dat je zonder nummer zit.

Je geeft aan je de bestelling bij Vodafone hebt geannuleerd. Helaas hebben wij van ze geen melding ontvangen om je aanvraag nummerbehoud te annuleren. Deze stond nog goedgekeurd voor 18 maart 2015. Om deze reden is je nummer gisteren (onbedoeld) toch overgezet.

Het 'teruggegeven' (Backport) van je nummer kan alleen binnen 48 uur worden aangevraagd. Daarna vervalt deze mogelijkheid en blijft het nummer in dienst bij Vodafone.

Je kan alleen nog vandaag (19 maart) een verzoek indienen bij Vodafone om je nummer vrij te geven, zodat het weer actief is bij Simyo. Hiervoor hebben wij wel het Vodafone simkaartnummer nodig waar je nummer op dit moment aan gekoppeld is.

Zodra je het simkaartnummer hebt kan je een e-mail sturen naar [email]nummerbehoud@simyo.nl[/email] met een korte beschrijving van je verzoek en een verwijzing naar dit topic.

Heb je van Vodafone wel een simkaart ontvangen? Zo niet, dan raad ik je aan om deze zo snel mogelijk op te vragen via de klantenservice van Vodafone. Het kan alleen door jou als klant worden opgevraagd, wij kunnen dat (helaas) niet voor doen. Wellicht dat het helpt om langs te gaan bij een Vodafone winkel bij jou in de buurt.

Ik hoop dat je deze bericht op tijd leest. Aangezien er haast bij zit kan je mij een privébericht sturen met een telefoonnummer waar je vandaag op bereikbaar bent. Voor de zekerheid stuur ik je nog nog een e-mail met meer info over de 'Backport' procedure.

Laat je ons weten of het allemaal gelukt is?

Reageer