Skip to main content
Goedemiddag,



Binnenkort loopt het abonnement bij hollandsnieuwe van mijn kleinzoon af. Dit abonnement heb ik op mijn naam voor hem afgesloten omdat hij toen nog minderjarig was. Inmiddels is hij meerderjarig en wil nu ook graag naar Simyo met nummerbehoud en een account dat op zijn eigen naam staat. Is dit mogelijk?
Ja dit is mogelijk hetzij met een kleine omweg.



U sluit een abonnement af bij Simyo (degene uw kleinzoon wilt). Daarbij geeft u aan dat u nummerbehoud wilt en vult de gewenste gegevens in. Simyo zorgt dan dat het nummer van Hollandse Nieuwe word overgenomen en u abonnement daar word beëindigd. Als dat alles rond is dan vraagt uw kleinzoon contract overname aan.



Volgens mij is dit de enige wijze waarop dit kan.
Hoi Wombat1948,



Welkom op het Simyo forum!



Dit is uiteraard mogelijk. Jouw kleinzoon kan als meerderjarige zelf een abonnement afsluiten en tijdens het bestelproces aangeven dat hij zijn huidige nummer wilt behouden. Dit abonnement komt meteen op zijn naam te staan, een contractovername is niet nodig.



Laat je het weten als je hier nog vragen over hebt?



Groetjes,

Sean



@Raytje bedankt!
Hoi Wombat1948,



Welkom op het Simyo forum!



Dit is uiteraard mogelijk. Jouw kleinzoon kan als meerderjarige zelf een abonnement afsluiten en tijdens het bestelproces aangeven dat hij zijn huidige nummer wilt behouden. Dit abonnement komt meteen op zijn naam te staan, een contractovername is niet nodig.



Laat je het weten als je hier nog vragen over hebt?



Groetjes,

Sean



@Raytje bedankt!




Hoi Sean,



Dus helemaal niet zo omslachtig als wat ik had gedacht. In juli loopt het abonnement af en een maand daarvoor zal hij de overstap maken naar Simyo. Ik was namelijk in de veronderstelling dat een contractovername nodig was omdat het abonnement bij HN op mijn naam staat. Bedankt voor de informatie.



Groetjes,

Fred
Hoi Fred,



Fijn dat de uitleg duidelijk is en je helemaal weet wat je te doen staat in juni 🙂. Gelukkig valt de overstap zo allemaal mee! Vergeet je niet om je zoon aan te melden met de Simyo Vriendendeal? Dan krijgen jullie beide een mooie korting!



Groetjes, Tiury
Even voor de duidelijkheid.



Iemand kan dus een abonnement aanvragen bij Simyo en daarbij aangeven dat hij/zij een nummer wilt meenemen van een klant bij een andere provider, in dit geval de grootvader?



Iets zegt mij dat daarin iets niet klopt.
Hoi Raytje :)



Goede vraag. Het klinkt inderdaad niet helemaal juist, maar de enige zaken dat er wordt gecontroleerd bij een overstap is het nummer in combinatie met het simkaartnummer. Tenaamstellingen, leeftijden of adressen worden hierbij niet meegenomen.



Groetjes, Tiury

Reageer