Hallo @Paulo2477 zie onderstaande link voor aanvullende info:
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/identiteitsfraude/vraag-en-antwoord/wat-kan-ik-doen-bij-een-raar-of-nep-telefoontje-spoofing#:~:text=Poging%20tot%20fraude%20melden,van%20fraude%20bij%20de%20politie.
Hallo @Paulo2477 zie onderstaande link voor aanvullende info:
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/identiteitsfraude/vraag-en-antwoord/wat-kan-ik-doen-bij-een-raar-of-nep-telefoontje-spoofing#:~:text=Poging%20tot%20fraude%20melden,van%20fraude%20bij%20de%20politie.
Bedankt voor je reactie. Maar ik heb niet zelf een neptelefoontje gehad, het zijn anderen die neptelefoontjes krijgen met mijn telefoonnummer in hun display. Iemand misbruikt dus mijn telefoonnummer voor spoofing.
Vervelend is wel dat ze mij terugbellen omdat ik hen zou hebben gebeld, maar dit is dus niet zo. Mijn vraag is of ik of een instantie iets kan doen om te voorkomen dat mijn telefoonnummer wordt gebruikt. Zonder dat ik van nummer moet veranderen, omdat ik het telefoonnummer al jaren privé en zakelijk gebruik.
Hallo @Paulo2477 zie onderstaande link voor aanvullende info:
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/identiteitsfraude/vraag-en-antwoord/wat-kan-ik-doen-bij-een-raar-of-nep-telefoontje-spoofing#:~:text=Poging%20tot%20fraude%20melden,van%20fraude%20bij%20de%20politie.
@JanD
Ik heb de url even voor je gefixt voor de leesbaarheid
Rijksoverheid
Hallo @Paulo2477 zie onderstaande link voor aanvullende info:
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/identiteitsfraude/vraag-en-antwoord/wat-kan-ik-doen-bij-een-raar-of-nep-telefoontje-spoofing#:~:text=Poging%20tot%20fraude%20melden,van%20fraude%20bij%20de%20politie.
@JanD
Ik heb de url even voor je gefixt voor de leesbaarheid
Rijksoverheid
Bedankt. Ik heb melding gedaan bij de Fraudedesk, dus maar even afwachten wat ze ermee doen. Is er verder niets wat ikzelf kan doen (behalve een nieuw telefoonnummer nemen)?
Hi @Paulo2477,
Bedankt voor je bericht. Wat vervelend dat je telefoonnummer gespooft wordt!
Goed om te zien dat je een melding hebt gemaakt bij de Fraudedesk hiervan. Wij kunnen in het geval van spoofing helaas niks doen als provider behalve een nieuw nummer aanbieden. Ik kan het me voorstellen dat in jouw geval een nieuw nummer aanvragen misschien niet ideaal is gezien je het nummer als zakelijk telefoonnummer gebruikt. Het is wel zo dat de belletjes meestal na een bepaalde tijd vanzelf ophouden.
Mocht je er toch voor kiezen om een nieuw nummer aan te vragen, dan kun je mij gerust een privébericht sturen hiervoor.
Bedankt voor de hulp! @Ray en @JanD
Groetjes,
Roeqajja
Dankjewel @Roeqajja Ik wacht het even af.
Hi @Paulo2477,
Bedankt voor je reactie. Dat is helemaal goed hoor.
Groetjes,
Roeqajja