Skip to main content
Ik heb een simyo abonnement besteld, kan ik wachten met de toegezonden simkaart activeren tot nummerbehoud is uitgevoerd, of moet ik sowieso eerst aanmelden op het door Simyo verstrekte 06-nummer?
Als ik het goed heb kan een bestaand nummer niet overgezet worden naar een nieuwe aansluiting (simkaart) die nog niet is geactiveerd. Dus als je de dag weet wanneer nummerbehoud zal gaan plaatsvinden (dit hangt voornamelijk af van je oude provider want die moet toestemming geven) dan moet je een of twee dagen daarvoor je nieuwe Simyo sim activeren. Dit doe je door in te loggen op Mijn Simyo met je tijdelijke nummer. Het tijdelijke nummer zal 1 of 2 dagen later omgezet worden in je oude nummer en daarmee moet je vanaf dat moment inloggen op Mijn Simyo. Het tijdelijke nummer is dan komen te vervallen.



Wat je zeker niet moet doen is op dezelfde dag dat nummerbehoud uitgevoerd gaat worden, je nieuwe sim activeren want dan loopt de boel in het honderd...
Nu heb ik het oude (KPN-prepaid) simkaartnummer nog niet doorgegeven aan Simyo omdat ik dat op het moment van aanvraag niet bij de hand had. Wordt nummerbehoud dan achter de schermen al wel met mijn huidige provider(KPN-prepaid) geregeld?
Nee, als Simyo het oude simkaartnummer niet heeft kunnen ze ook geen nummerbehoud aanvraag indienen bij je oude provider. Dus zodra je klaar bent om je KPN nummer te laten overnemen door Simyo (het is wellicht een idee om het beltegoed bij KPN eerst zoveel mogelijk op te maken want een eventueel prepaid tegoed gaat verloren als je nummer wordt overgenomen door een andere provider) dan geef je dat aan op Mijn Simyo. Simyo houdt je dan op de hoogte wanneer je nummer wordt overgezet (altijd op een werkdag, precieze tijdstip is niet te voorspellen maar het is meestal gebeurd voor 17.30 's middags). Vanaf dat moment werkt je oude prepaid sim niet meer.
Nou, dan is het me nu helemaal duidelijk, bedankt voor je hulp.

Het ging overigens over een nieuw simyo abonnement voor een familielid, zelf ben ik nu ruim een jaar een zeer tevreden gebruiker van Simyo!

Nogmaals bedankt!
Hoi rjw68, welkom op het forum van Simyo! :)



Wat fijn dat Scotsman je al zo goed heeft kunnen helpen! Dankjewel daarvoor, Scotsman! :)



Nog een kleine aanvulling: om de aanvraag voor nummerbehoud in orde te kunnen maken, kan jij of je familielid inloggen op Mijn Simyo met het tijdelijke 06-nummer, dan zal er meteen een pop-up scherm komen om alsnog de aanvraag voor nummerbehoud af te kunnen ronden met het simkaartnummer! 🙂

Reageer