Skip to main content
Beantwoord

Kan ik telefoon behouden als ik abonnement annuleer?

• August 27, 2026
  • 6 reacties
  • 18 Bekeken

"Beste Simyo,

Vandaag heb ik telefonisch contact gehad met de klantenservice over mijn telofonnummer :06XXXXXXX

Omdat mijn nummerbehoud is afgewezen (mijn oude contract loopt nog 6 maanden), adviseerde de medewerker mij om het mobiele abonnement te annuleren en over 4 maanden een nieuw Sim Only abonnement aan te vragen. Er werd mij verteld dat ik het geleverde toestel wel gewoon mag behouden en gebruiken.

Ik wil dit graag via deze weg bevestigen. Kunt u controleren of de annulering van het abonnement goed in het systeem staat en hoe de betaling voor het toestel nu verder verloopt?

Alvast bedankt voor de hulp!

Met vriendelijke groet,

Yakup Kilic

Moderator: Persoonlijke gegevens afgeschermd i.v.m. privacy.

Beste antwoord door Amy

Hoi ​@Ykp,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer dat je jouw nummer nog niet kan overzetten naar ons. Allereerst heb ik je vraag verplaatst naar een nieuw topic. Zou houden we bepaalde onderwerpen gescheiden en in dezelfde categorie 😊.

Als ik het goed begrijp heeft de medewerker aangegeven dat je de telefoon kan behouden als je het abonnement annuleert. Helaas klopt deze informatie niet. Dit zou dan vallen onder dat wij telefoons los verkopen (zonder abonnement) en deze optie bieden wij niet aan. Er dient altijd een actief abonnement vast te zitten bij het aanschaffen van een telefoon bij ons. Het spijt me dat je hierover verkeerd bent geïnformeerd. 

Er zijn in dit geval twee opties die je zou kunnen doen:
Optie 1: je laat het nummerbehoud verzoek annuleren door ons en we maken van het tijdelijke nummer nu het vaste nummer van de simkaart (je kan de telefoon dan behouden). Je kan dan achteraf op een later moment alsnog nummerbehoud aanvragen via Mijn Simyo. Wel heb je dan twee abonnementen lopen voor een paar maanden, één bij ons en één bij je huidige provider. Ik vermoed dat dat niet de bedoeling is. 

Optie 2: je annuleert de bestelling bij mobiel.nl en stuurt de telefoon ook via hen retour. Omdat je bij hun hebt besteld dien je bij hun de annulering en retournering te voldoen. Je kan dan op een later moment (wanneer je kan overstappen) opnieuw een bestelling doen voor een telefoon met nummerbehoud en behoud je voor nu je aansluiting bij je huidige provider. 

Ik hoor het graag van je.

Nogmaals excuses voor de verwarring. We zullen dit intern bespreken met de desbetreffende collega.

Groetjes,
Amy

6 reacties

Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Leader
  • antwoord
  • August 28, 2026

Hoi ​@Ykp,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer dat je jouw nummer nog niet kan overzetten naar ons. Allereerst heb ik je vraag verplaatst naar een nieuw topic. Zou houden we bepaalde onderwerpen gescheiden en in dezelfde categorie 😊.

Als ik het goed begrijp heeft de medewerker aangegeven dat je de telefoon kan behouden als je het abonnement annuleert. Helaas klopt deze informatie niet. Dit zou dan vallen onder dat wij telefoons los verkopen (zonder abonnement) en deze optie bieden wij niet aan. Er dient altijd een actief abonnement vast te zitten bij het aanschaffen van een telefoon bij ons. Het spijt me dat je hierover verkeerd bent geïnformeerd. 

Er zijn in dit geval twee opties die je zou kunnen doen:
Optie 1: je laat het nummerbehoud verzoek annuleren door ons en we maken van het tijdelijke nummer nu het vaste nummer van de simkaart (je kan de telefoon dan behouden). Je kan dan achteraf op een later moment alsnog nummerbehoud aanvragen via Mijn Simyo. Wel heb je dan twee abonnementen lopen voor een paar maanden, één bij ons en één bij je huidige provider. Ik vermoed dat dat niet de bedoeling is. 

Optie 2: je annuleert de bestelling bij mobiel.nl en stuurt de telefoon ook via hen retour. Omdat je bij hun hebt besteld dien je bij hun de annulering en retournering te voldoen. Je kan dan op een later moment (wanneer je kan overstappen) opnieuw een bestelling doen voor een telefoon met nummerbehoud en behoud je voor nu je aansluiting bij je huidige provider. 

Ik hoor het graag van je.

Nogmaals excuses voor de verwarring. We zullen dit intern bespreken met de desbetreffende collega.

Groetjes,
Amy

Forum|alt.badge.img+2
  • Actief Simyaan
  • August 28, 2026

Dit zou dan vallen onder dat wij telefoons los verkopen (zonder abonnement) en deze optie bieden wij niet aan.

Maar de telefoon is toch ook niet bij jullie gekocht, maar bij mobiel.nl?

• auteur
  • Beginner
  • August 28, 2026

Via mobiel.nl

• auteur
  • Beginner
  • August 28, 2026

Beste Amy,

Mijn huidige abonnement loopt af op 21-02-2027. Dit betekent dat mijn nummerbehoud pas vanaf 22-11-2026 kan ingaan.

Ik wil het geleverde toestel van mijn bestelling absoluut behouden. Is het mogelijk om als tussenoplossing de startdatum van mijn Simyo-abonnement (de simkaart) uit te stellen naar 22 november 2026?

Als dit niet kan, accepteer ik de dubbele kosten vanaf nu. Activeer de simkaart dan per direct met een tijdelijk nummer.

Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Leader
  • August 28, 2026

Hoi ​@XTF

Ik begrijp je vraag. De telefoon is besteld via mobiel.nl maar de telefoon is wel vanuit Simyo. 

Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Leader
  • August 28, 2026

Hoi ​@Ykp,

​​​​​​Bedankt voor je reactie. Ik kan me voorstellen dat je de nieuwe telefoon graag wilt behouden!

Zou je mij een privébericht kunnen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan kan ik van het tijdelijke nummer nu het vaste nummer maken. 

Groetjes,
Amy