Skip to main content
Beste simyo,



Ik heb al een paar keer bij de instellingen van de voicemail aangegeven dat ik GEEN sms wil ontvangen als ik een oproep gemist heb en/of iemand een boodschap heeft ingesproken, maar ik blijf deze smsen ontvangen.



Kunnen jullie dat aub definitief uitschakelen? Bvd.
Hallo tp,



Helaas is dit zover ik weet standaard en niet uit te zetten.
Zou het een optie zijn om voicemail uit te laten zetten door een moderator? Dan ontvang je geen sms meer.

Maar uit is dan ook echt uit.
Hoi tp6300,



Bij Simyo in het voicemailmenu lijkt het inderdaad alsof er een optie is om berichten in te stellen.

Je belt 1233, kiest optie 2 -> instellingen, daarna optie 3 -> ontvangst berichten instellen, maar vervolgens kun je enkel kiezen voor optie 1 -> beller kunnen wel/niet een bericht inspreken en * om terug te keren naar het instellingen menu.



Helaas zit de optie om deze smsjes uit te zetten niet in onze voicemail opties.



Alleen als je je voicemail uit zet krijg je die smsjes niet.



maikel.martens en Friesian, dank jullie voor de support!
Dat klopt niet, Ernst. Ik heb 't zonet nogmaals gecontroleerd:



2. instellingen: "Voor meer instellingen, toets 4"

4. "Voor sms bij gemiste oproepen, toets 5"

5. "Ontvangst van sms bij gemiste oproepen staat uit. Om aan te zetten..."
Hoi tp6300,



Het klopt inderdaad, op deze manier kun je er inderdaad voor zorgen dat je geen sms ontvangt na het ontvangen van een voicemail bericht:



2. instellingen: "Voor meer instellingen, toets 4"

4. "Voor sms bij gemiste oproepen, toets 5"

5. "Ontvangst van sms bij gemiste oproepen staat uit. Om aan te zetten..."




Wij kregen het echter niet voor elkaar met onze test aansluiting.



Nu heb ik contact opgenomen met de netwerkspecialisten van KPN om je aansluiting na te kijken en hij kon zien dat je sinds 19 februari geen sms meer hebt ontvangen, terwijl er in de tussentijd gewoon voicemail berichten zijn ingesproken (op 19 februari heb je het ook uitgezet). Wat mij dus doet denken dat je de sms of de melding vanuit je telefoon zélf krijgt. Welke telefoon gebruik je? 🙂
Beste Tiury,



"Wat mij dus doet denken dat je de sms of de melding vanuit je telefoon zélf krijgt"  Say What!!!!???? Sorry, maar dat is natuurlijk lariekoek.



Helaas heb ik ook het laatste bericht wat ik een paar dagen geleden (en dus niet 19 februari) ontving meteen weggegooid, maar ook dat kwam van Simyo met de bekende tekst dat die en die had gebeld, en dat 1 staat voor beluisteren en 2 voor bewaren (o.i.d.) enz. Dus ik weet niet in welk log die 'netwerkspecialisten' gekeken hebben, maar dat klopt niet.



Met alle respect: Je suggestie is hetzelfde als je internetverbinding het opeens niet meer doet, je vervolgens belt met de helpdesk en die je dan aanraden om Windows opnieuw te installeren, terwijl er niets aan je pc is veranderd en de verbinding vijf minuten daarvoor nog werkte.



Nogmaals: Als ik naar mijn voicemail bel, dan maak ik verbinding met het systeem/servers van Simyo. De instellingen die ik dmv toetstonen aanbreng, worden door het systeem van Simyo verwerkt - of niet, in mijn geval. Heeft dus niets met mijn telefoon te maken.
Tiury,



Ik heb je wat meer info prive gestuurd.
Hoi tp6300,



Bedankt voor je privébericht! Ik heb er meteen op gereageerd en gevraagd om voorbeelden. Dan kan ik nogmaals contact opnemen met KPN om uitleg. Alvast bedankt!
Dank je, maar wel een beetje jammer dat je mijn bericht hierboven niet goed leest:

"Helaas heb ik ook het laatste bericht wat ik een paar dagen geleden (en dus niet 19 februari) ontving meteen weggegooid"



Dus moet ik wachten tot het weer fout gaat
Hoi tp6300,



Dankjewel voor je bericht. Excuses dat er over dat stukje tekst is heen gelezen.



Wat vervelend dat het nog steeds niet is opgelost. Wij horen het graag van je als je de melding weer binnen hebt gekregen. Zodra je het hebt opgestuurd, kunnen wij er mee aan de slag:D
Best Ruud,



Het is onzin dat jullie -of eigenlijk de techno's van kpn- een screendump nodig hebben om te achterhalen waarom ik ondanks de juiste menu-instructie toch telkens een bericht krijg. Dat heeft er alles mee te maken dat die jongens van kpn 'wel wat beters te doen hebben' dan één of ander verdwaald berichtje te achterhalen van één of andere prepay-klant van een dochter van kpn: "Druk druk druk druk".

Een screendump van een bericht heeft geen toegevoegde (technische) waarde. Het laat immers niets van de details zien waar het om gaat: de exacte tijd en datum van verzending, het nummer van de centrale die het heeft verstuurd, de grootte en het type, enz. Terwijl iedere kpn-techneut op serverniveau dmv een query zo kan herleiden wat wanneer van waar naar verstuurd is, aan de hand van de telefoonnummers die ik aan een van je collega's (privé) heb gegeven.

Het is namelijk een kwestie van (verkeerde) aansturing vanuit de centrale. Er staat ergens een commando wat mijn instelling overruled. That's all.



Maar ik heb een snellere oplossing: Jullie/kpn bellen mij op om te zeggen dat we het gaan testen. Ik neem dan bij de volgende bel niet op en jullie spreken (met een niet-afgeschermd nummer) een boodschap in. Als het 'goed' is ontvang ik dan opnieuw een bericht van simyo. Als het kan dan bel ik terug, en anders laat ik het hier op het forum weten met vermelding van de exacte datum en tijd en nummer van de centrale. Makkelijk zat.
Op de dingen die je zegt heb ik zelf een antwoord.



Zelfs bij website's vragen we af en toe een screenshot van de melding zodat we het zelf kunnen zien. Het geeft meer aan voor ons dan je denkt. De een denkt O Als ik dit zeg weten ze het ook wel.

Bovendien zie je het zelf sneller dan dat iemand je het via mail of telefoon uitlegt.
Hoi tp6300,



Nu is dit heel goed voor je nagekeken en er zijn dus géén sms'jes geregistreerd aan jouw adres, nádat je de optie hebt uitgezet. Mocht je dus tóch sms'jes ontvangen, willen wij daar graag een screenshot van. Ik had overigens niet over het stukje tekst heen gelezen, omdat het klonk alsof je het eenvoudig kon reproduceren. Het is goed dat je hulp vraagt om het te reproduceren. Ik had niet door dat je dit liever niet zelf deed, daarom mijn excuus.



Wanneer schikt het? 🙂
Het is goed dat je hulp vraagt om het te reproduceren. Ik had niet door dat je dit liever niet zelf deed





???????? Het gaat er gewoon om opnieuw een sms te krijgen en dit is de enige zekere manier.



Let's talk private >>
Hoi tp6300,



Ik heb zojuist een voicemail bericht achtergelaten. Laat je me weten via een privébericht of je hier een sms van hebt ontvangen? 🙂
Ja, bedankt. Ik heb inderdaad een sms ontvangen. Zie privebericht
Hoi tp6300,



Zoals ik je net in een privébericht heb uitgelegd, zit er een verschil tussen het ontvangen van een sms na een gemiste oproep en het bericht dat er een voicemail is achtergelaten. Het is bij het ontvangen van een voicemail niet mogelijk om de sms uit te schakelen. Het ontvangen van een sms na een gemiste oproep kan wél worden uitgeschakeld. Dit heb je dus gedaan en hier heb je dus géén sms'jes meer van ontvangen.



Sorry dat het uitzoeken lang heeft geduurd. Wij waren helaas niet op de hoogte van het verschil tussen de notificaties. 😞
Ok. Bedankt
Hoi TP6300, Fijn om te zien dat er nu duidelijkheid is ontstaan.:D Mocht er nog eens iets zijn waar je een vraag over hebt, dan weet je ons te vinden.

Reageer