Skip to main content
Ik heb een nieuw prepaid nummer van Sinyo ge installeerd.

Ik wil dit vervangen door een bestaand 06- nummer
Hoi Dorathe, welkom op het Simyo forum 🙂.



Leuk dat je een nieuwe Simyo prepaid hebt. Wil je graag nummerbehoud aanvragen op je nieuwe Simyo prepaid? Dat kan! Dit doe je via Mijn Simyo, op het Tabblad Mijn instellingen en simkaart. Hier staat de functie 'aanvragen nummerbehoud'. Hier vul je gewoon alle stappen in, zodat wij je verzoek kunnen verwerken!



Laat je me weten of het is gelukt?



Groetjes, Tiury
Bedankt,

Ik heb de oude simkaart nu in een ander (oud) toestel,dus ik heb geen haast.

Pas als er helemaal geen leven meer is op dat oude toestel (MUV ING) ga ik nadenken.

Ik verzend niets meer met dat oude toestel,want de bank betaalt berichtik .

Reden van overstap is dat nu 33cent betaal (VODAFONE) en bij jullie 10cent!!!!

Ik vindt jullie website ook VEEEEEEL beter dan die van VODAFONE.



Groeten.
NOG WAT VRAGEN:

1. Ik heb gelezen dat ik bij overzetten na plaatsing van jullie simkaartdan een nieuwe simkaart met het overgezette nummer krijg die gebruikt moeten worden om een nieuwe "mijn Simyo" op jullie wegsite aan te maken die het oude vervangt,

Klopt dat?

Het blijkt uit reacties elders dat dit veel verwarring geeft omdat de gegevens uit de oude simkaart uiteraard niet werken voor de nieuwe simkaart; Dikgedrukt waarschuwen dus in de aankondigingsmail!!!

2.Blijft de simkaart met SIMYO-nummer werken totdat de simkaart met het vervangende-nummer in het toestel is gemonteerd en werkt?Of kan ik de simkaarten terug wisselen als de nieuwe niet werkt.

Of werken allebei de simkaarten niet meer.

3.Wordt de originele "simkaart met het over te zetten nummer" onbruikbaar vanaf het moment dat jullie de overzetting aanvragen bij de bijbehorende provider? of is dit "in handen"van deze provider;ik veronderstel dat het overblijvende beltegoed daar kwijt is.

4.Ik ben er zeker van dat het beltegoed bij jullie behouden blijft.

5,Als dit omzetten het risico inhoud dat je -korte of lange- tijd niet kunt bellen is het dan niet raadzaam om een extraprepaid simkaart bij jullie te kopen die als "backup"kan dienen??

Voor die paar centen zal ik het in elk geval niet laten;of zit er nog een onbekend financieel staartje aan.



Bedankt,ben tot nu toe zeeeeer tevreden over de meerwaarde aan ondersteuning die jullie bieden tov de zeer grote en dure geld-zuipers.
Hoi Dorathe,



Wat fijn om te lezen dat je zoveel voordelen ziet aan de overstap naar Simyo. Ik moet ook toegeven: die zijn er ook alleen maar! Als jij ervoor kiest om op je huidige Simyo prepaid nummerbehoud aan te vragen, zetten we je Vodafone nummer op de Simyo simkaart die je nu al van ons hebt. Hierbij blijft je Simyo beltegoed gewoon staan.



Je zal tijdens de aanvraag nummerbehoud gewoon nog bereikbaar zijn op beide nummers, totdat het nummer is overgezet naar Simyo. Dit overzetten is zonder risico en geheel gratis 🙂. Je zal op de dag van nummerbehoud opeens merken dat je Vodafone simkaart uit de lucht is. Dat is het seintje dat je de Simyo simkaart kunt gebruiken met je Vodafone nummer. Dit loopt goed in elkaar over en we zorgen ervoor dat je gewoon bereikbaar blijft op dat nummer).



Heb ik zo alle vragen weten te beantwoorden?



Groetjes, Tiury
Mooi!!

Het volgende ben ik van plan:

1.Jullie nieuwe simkaartmet het nieuwe SIMYO-nummer komt mooi zitten in het nieuwe toestel.

Daar zit nu de oude simkaart met het oude VODAFONE-nummer in (dat werkt dus op Vodafone);die gaat weer terug naar het oude toestel waar hij vandaan komt.

2.Ik koop bij jullie een nieuwe Prepaid simkaart die ik nog niet thuisgestuurd krijg.

3.Met nummerbehoud van het VODAFONE-nummer;simkaart van VODAFONE blijft in het oude toestel zitten.

4.Ik krijg na omzetting door jullie van het SIMYO-nummer naar het VODAFONE-nummer de nieuwe simkaart met het VODAFONE-nummer toegestuurd.

5.Ik wacht tot met het oude toestel met de VODAFONE-simkaart niet meer gebeld kan worden of niet meer naar mij gebeld kan worden.

6.Dan verwissel ik de VODAFONE-Simkaart met de SIMYO-simkaart waarop het VODAFONE-nummer staat.

7.Ik lees in jullie welkomstmail wat de pincode is om de SIMYO-simkaart in gebruik te nemen en start het oude toestel opnieuw op en geef de opgegeven pincode in en......

...TATAAAAAA.....alles werkt weer drie keer zo goedkoop als eerst.



Heb ik het goed....of krijg ik van jou aanwijzingen als ik het niet goed heb,



Lex (vriendje van Dorathe).







En....tataaaaa.....h

5.Als het nummer is omgezet
Nou, Lex (en Dorathe), hier een stappenplan hoe het zal gaan:




  1. Onze nieuwe Simyo simkaart komt straks in het nieuwe toestel. Daar zit nu de oude simkaart met het oude VODAFONE-nummer in (dat werkt dus op Vodafone);die gaat weer terug naar het oude toestel waar hij vandaan komt.
  2. Je bestelt bij ons een nieuwe Prepaid simkaart die je binnen drie werkdagen thuisgestuurd krijgt met nummerbehoud van het VODAFONE-nummer; simkaart van VODAFONE blijft in het oude toestel zitten.
  3. Je krijgt al de nieuwe Simyo simkaart toegestuurt. Wij houden je via mail op de hoogte van het nummerbehoud; goed-/afkeuring, exacte datum.
  4. Je wacht tot met het oude toestel met de VODAFONE-simkaart niet meer gebeld kan worden of niet meer naar jou gebeld kan worden.
  5. Dan doe je je nieuwe Simyo simkaart in je nieuwe toestel.
  6. Dan lees je in onze activatiemail wat de pincode is om de SIMYO-simkaart in gebruik te nemen en start het oude toestel opnieuw op en geef de opgegeven pincode in en......



😃

Reageer