Skip to main content
Hallo,



Ik zit momenteel voor me studie in België en heb een maandabonnement van Simyo Nederland.

Hoe kan ik dit makkelijk overzetten naar de Belgische Simyo?
Onmogelijk. De diverse Simyo's in andere landen werken geheel onafhankelijk van elkaar. Als je voor langere tijd in België verblijft kun je wat de Nederlandse Simyo betreft twee dingen doen: je huidige abonnement terugzetten naar het laagste pitje en alle bundels (internet e.d.) cancellen, of het abonnement omzetten naar een prepaid aansluiting (met nummerbehoud) en zorgen dat je minimaal 1x per half jaar een belletje pleegt of een sms'je verstuurt. Als je dat namelijk niet doet dan vervalt je prepaid aansluiting.
Onmogelijk. De diverse Simyo's in andere landen werken geheel onafhankelijk van elkaar. Als je voor langere tijd in België verblijft kun je wat de Nederlandse Simyo betreft twee dingen doen: je huidige abonnement terugzetten naar het laagste pitje en alle bundels (internet e.d.) cancellen, of het abonnement omzetten naar een prepaid aansluiting (met nummerbehoud) en zorgen dat je minimaal 1x per half jaar een belletje pleegt of een sms'je verstuurt. Als je dat namelijk niet doet dan vervalt je prepaid aansluiting.



Hoi Dylan2511,



Welkom op het Simyo Forum!



Goed dat je dit even komt vragen. Ik kan me voorstellen dat het makkelijker en goedkoper is om over te stappen naar Simyo België.



Helaas moet ik me aansluiten bij het antwoord van Scotsman. Zoals hij aangeeft is het onmogelijk om jouw nummer over te zetten. Jij hebt een Nederlands 06-nummer. Dit kun je niet meenemen naar het buitenland. Zij hebben hun eigen telefoonnummers.



De opties die Scotsman geeft zijn de beste keuzes als je jouw telefoonnummer wilt bewaren. Er is natuurlijk nog een optie maar ik hoop dat je hier niet voor kiest 😉 Je kunt jouw abonnement bij ons opzeggen. Het 06-nummer vervalt dan helemaal. Je kunt er dan voor kiezen om een nieuw abonnement af te sluiten met een Belgisch nummer. Als je nog vragen hebt hierover, laat je het dan weten?



@Scotsman, bedankt voor de duidelijke uitleg :)



Ik heb dit topic verplaatst naar 'Nummerbehoud'. Hier komt jouw vraag beter tot zijn recht!



Groetjes,

Angela

Reageer