Skip to main content
Ik heb een simyo jaar-abonnement wat nog half jaar loopt en daarnaast een simyo-prepaid account.

Graag wil ik het abonnement nummer meenemen naar andere provider (werkgever) en het prepaid nummer omzetten naar het abonnement, het prepaid account komt daarmee te vervallen, kan dit?
Ja, dat zijn twee gescheiden zaken.

Je kunt je prepaid in een dag of zo omzetten naar een abonnement. Een aanwezig prepaid saldo wordt verrekend.



Daarnaast kan je bij een andere provider gewoon iets nieuws afsluiten met nummerbehoud.
Maar kunnen beide zaken ook worden gecombineerd? Dit om het doorlopend jaarabonnement niet af te hoeven kopen want dit abonnement loopt nog half jaar door terwijl ik nu dit nummer wil porteren.
Aha, ik had je openingsbericht niet goed gelezen, en gemist dat het abonnement nog een half jaar loopt.



Hier zal iemand van Simyo op moeten reageren.
Hoi Eppie,



Welkom op het Simyo Forum!



Wat goed dat je dit even na komt vragen. Dit is helaas niet mogelijk. Als jij het nummer van je abonnement wilt laten overnemen door je nieuwe provider (van je werkgever), dan vervalt je abonnement. Gaat het om het nummer dat gekoppeld is aan je Forum account? Want die aansluiting heeft 1 februari 2018 als einddatum. Voor die tijd kun je dat nummer dus niet meenemen, tenzij je het abonnement afkoopt. Bij het afkopen betaal je alle originele abonnementskosten in één keer, zodat je meteen over kunt stappen of op kunt zeggen.



Je kunt wel een interne overstap doen om je Prepaid nummer op je abonnement te krijgen. Je zou dus het nummer van je Prepaid met nummerbehoud op je Sim Only aansluiting kunnen zetten. Je zou dat kunnen doen door op Mijn Simyo te gaan naar Instellingen > Simkaart > Nummerbehoud aanvragen. Daar vul je dan je Prepaid-gegevens in. Je Prepaid-aansluiting vervalt dan. Dat nummer staat dan op je abonnement. Maar dan vervalt dus je abonnementsnummer. Daar kun je dan niets meer mee, dat is dan helemaal weg.



Je kunt dus niet beide dingen doen - je zult eentje moeten kiezen. Je kunt je abonnementsnummer overzetten op de aansluiting van je werkgever, maar dan is het wel de bedoeling dat je afkoopt. Je abonnement vervalt dan. Je kunt er ook voor kiezen om je Prepaid-nummer op je abonnement te zetten, maar dan kun vervalt dus dat abonnementsnummer.



Sorry 😞 Ik snap dat je het liefst had gehad dat alles netjes in elkaar klikte. Waar ga je voor kiezen?



Laat je me weten of je nog andere vragen hierover hebt?



@ Wimj12, dankjewel voor het meedenken!



Groetjes,

Jihane

Reageer