.

Beantwoord

Kan ik m'n telefoonnummer laten overzetten en m'n abonnement houden?

  • 14 October 2014
  • 10 reacties
  • 388 Bekeken

Badge
Ik wil graag een abonnement afsluiten bij een andere provider en mijn Simyo telefoonnummer daarvoor gebruiken. Is dat mogelijk terwijl ik mijn sim only abonnement (van 1 jaar) bij Simyo behoud?
icon

Beste antwoord door koorelle 14 October 2014, 20:09

Bekijk originele reactie

10 reacties

Reputatie 4
Badge +8
Als ik het goed begrijp wil je één en hetzelfde nummer bij een andere provider en bij Simyo blijven gebruiken?
Mocht je dit bedoelen dan kan ik je zeggen dat dit onmogelijk is.
Of je gaat naar een andere provider en vraagt om nummerbehoud (kan alleen als je jaarcontract is afgelopen, tenzij je de rest van het jaarcontract afkoopt) of je blijft gewoon bij Simyo en wacht tot je jaarcontract voorbij is en stapt dan over.
Ik zou gewoon bij Simyo blijven. Is volgens mij wel de goedkoopste met het beste netwerk.
Klantenservice is bij Simyo ook goed.
Mijn 2 centen.
Badge
Hoi Koorelle,

Ik heb het misschien niet duidelijk genoeg geformuleerd. Het komt erop neer dat ik mijn Simyo telefoonnummer wil overzetten naar een andere provider. Bij Simyo zou ik dan een nieuw telefoonnummer krijgen, maar wel mijn sim only abonnement behouden. Ik ben benieuwd of dit mogelijk is.

Ik zou graag volledig bij Simyo willen blijven, want het bevalt goed. Maar Simyo biedt helaas geen midrange geprijsde telefoons aan.
Reputatie 4
Badge +8
Aha, ik begrijp het.
Ik denk dat je het oude nummer moet over laten zetten naar de nieuwe provider en dan een nieuw contract bij Simyo zult moeten afsluiten.
Althans zo denk ik dat het gaat. Ik ben natuurlijk geen medewerker van Simyo.
Houdt rekening met de afloop van je abonnement! Wat ik eerder noemde over de eventuele afkoop van je abonnement blijft natuurlijk bestaan.
Je gaat immers een nieuwe verbintenis aan met Simyo met een nieuw nummer.

Misschien heb ik het mis hoor, maar daar moet een moderator dan maar even "induiken"!

Succes!!!

p.s. ik neem aan dat het niet de bedoeling is om een simlock vrij "midrange" toestel te kopen en met dat toestel gewoon bij Simyo te blijven met je huidige simkaart plus abonnement?
Dan heb je namelijk al die rompslomp niet.

Zelf ben ik een voorstander van simlockvrije toestellen, omdat je vaak veel meer aan abonnementskosten betaalt over 12 of 24 maanden berekend plus de eventuele extra kosten voor het toestel, dan wanneer je het toestel "los" aanschaft.
Badge
Dankjewel!! :)

Ja, ik houd rekening met een eventuele afkoop van het abonnement.

Klopt, een abonnement brengt vaak extra kosten met zich mee zoals aansluitkosten. Ik heb wel gekeken of het een optie was om een sim only abonnement met een simlockvrij toestel te combineren. Echter was er wel een redelijk prijsverschil, dus vandaar de uiteindelijke keuze. Ik vind het wel jammer!
Reputatie 4
Badge +8
Heel veel succes met de aankoop van een nieuw toestel! Altijd leuk!
Reputatie 4
Badge +8
Mod, hier misschien nog even naar kijken om te zien of ik geen wartaal heb uitgekraamd?
😛
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Pantsie,

Ik heb jouw topic verplaatst naar het forumonderdeel Nummerbehoud. Daar kunnen andere forumbezoekers met dezelfde vraag makkelijker hun antwoord vinden.

Mod, hier misschien nog even naar kijken om te zien of ik geen wartaal heb uitgekraamd?

Daar ben ik dan.
Het klopt wat koorelle zegt in haar antwoord;
Je huidige jaarabonnement zul je moeten afkopen om dát telefoonnummer mee te nemen naar een andere provider en vervolgens zul je dan weer een losse Sim Only moeten bestellen.

Je contract duurt nog 3 maanden en over een maand kun je al nummerbehoud aanvragen. Is het niet vele malen makkelijker om eventjes te wachten?


@koorelle; dank je wel voor het antwoord!
Reputatie 4
Badge +8
Graag gedaan! Was me meer te doen of ik het juist had!
Badge
Bedankt voor je antwoord, -Ernst! Ik heb een vraagje over het nummerbehoud. Wat bedoel je precies met over een maand? Er is een bepaalde wetgeving vanaf 10 maanden van toepassing?
Reputatie 5
Badge +11
Nou Pantsie, als je een jaarabonnement hebt kun je op z'n vroegst 60 dagen voor de einddatum al nummerbehoud aanvragen en dat is dan voor nummerbehoud óp de einddatum.
Een jaarabonnement is gewoon een jaarcontract en duurt altijd tenminste een jaar. Tenzij je overeenkomt om van te voren al je maandtermijnen ineens te betalen, dan kunnen we een uitzondering maken, maar dat geeft wel een rompslomp voor beiden.
En geen financieel voordeel.

Reageer