.

Beantwoord

Kan ik geen MMS ontvangen omdat ik mobiel internet uit heb staan?

  • 31 March 2015
  • 3 reacties
  • 1765 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 3 reacties
Beste Simyo,

Ik ben al lange tijd tevreden klant. Wat ik wel jammer vind is dat ik blijkbaar geen sms kan ontvangen. Ik heb een keer een internetbundel voor 1 dag aangemeld, maar dit is toen zo ontzettend fout gegaan dat ik 20 euro later mijn mobiel internet via de website heb uitgezet. Ik maak nu gebruik van de WiFi die toch overal waar ik ben ook is.

Wat ik nu echter merk is dat ik nu dus geen MMS berichten kan lezen. Ik heb hetzelfde probleem als op andere plaatsen op dit forum al besproken is, een sms met een link die niet werkt.

Wat mijn punt nu vooral is, is dat er in de instellingen van Mijn Simyo de optie mobiel internet/ MMS gekoppeld is. Terwijl ik dus best via WiFi een MMS bericht zou moeten kunnen openen. Of is het zo dat ik eigenlijk moet betalen om een MMS te ontvangen en dat ik het daarom niet kan zien?

Graag uitleg (en het wordt nu echt tijd om het aan te passen, de eerste berichten die ik hierover las zijn al van ruim 2 jaar terug)

Groetjes, Susanne
icon

Beste antwoord door RicoK 31 March 2015, 21:38

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 7
Ik heb even het een ander moeten uitzoeken. Hierbij ben ik gestuit op de volgende post: https://forum.simyo.nl/sms-mms-61/geen-mms-mobiele-data-op-mijn-telefoon-uitschakel-15201

Het heeft er dus alle schijn van dat je geen MMS kunt ontvangen over een WiFi-netwerk, maar uitsluitend over het mobiele netwerk van in dit geval Simyo.

Tip: probeer de MMS berichten eens via Whatsapp te ontvangen. WhatsApp werkt namelijk wel gewoon over een WiFi-netwerk.
Reputatie 7
Badge +9
Yep, mms gaat via het mobiele netwerk net als sms. Ik meen me te herinneren (mms is zo niet meer van deze tijd..:S) dat je dan de link op je PC kon openen o.i.d..als je toestel niet ingesteld of geschikt was voor het ontvangen van mms-en. Erg omslachtig.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Suusj, wat leuk dat je je weer op het forum laat zien :)

Voor de overzichtelijkheid heb ik dit topic verplaatst naar het subforum .

RicoK en de leon hebben in het verleden duidelijk meer hierover gelezen, want ze hebben allebei gelijk:
Mms gaat via het mobiele netwerk, en ook alleen maar via het mobiele netwerk. Niet via wifi dus :(

Hebben de antwoorden van RicoK en de leon je verder geholpen?

Reageer