.

Beantwoord

Kan ik een vervangende simkaart aanvragen als ik een verzoek heb ingediend voor nummerbehoud bij een andere provider?

  • 15 October 2016
  • 5 reacties
  • 105 Bekeken

Beste mensen,

Ik heb recent een nieuw mobieltje gekocht en daarbij (los) een abonnement bij een andere provider genomen. Ik heb hierbij nummerbehoud aangevraagd, en op 8 november zal mijn nummer dan overgezet worden. Maar tot die tijd kan ik helaas mijn nieuwe mobiel nog niet gebruiken omdat daarvoor een nanosimkaart nodig is, en ik nog een microsimkaart heb. Ik zou daarom graag een vervangende simkaart aanvragen. Maar gaat dat wel goed i.v.m. het nummerbehoud? Kan ik ondanks dat mijn nummer overgezet gaat worden in de tussentijd toch nog een andere simkaart aanvragen bij Simyo?

Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Ilias 17 October 2016, 15:14

Bekijk originele reactie

5 reacties

Badge +1
Als je je sim kaart kwijt was geweest had je toch ook een vervangende kunnen aanvragen. En: 3 dagen en je hebt hem...
Zie de help sectie:
https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/ik-wil-een-vervangende-simkaart-41

Kost je wel 5 euro....
Reputatie 3
Badge +5
Hoi simoone,

Welkom op 't Simyo Forum!

Wat jammer dat je ons gaat verlaten! Wij hadden je graag willen behouden.Helaas zij het zo dat onze wegen zullen scheiden, maar ik heb goede hoop dat ze elkaar weer eens gaan kruisen!

Je kunt gerust een nieuwe simkaart bestellen zonder dat het problemen oplevert. Er is namelijk al een akkoord tussen beide providers over het overzetten van het nummer. Je kunt nu dus gerust een nieuwe simkaart aanvragen via Mijn Simyo > Instellingen > Simkaart > Vervangende simkaart aanvragen. Je ontvangt de simkaart over 2 werkdagen. De kosten worden in rekening gebracht op de factuur en dit bedraagt € 5,-.

Gaat dat lukken?

@Andrer, dankjewel voor je hulp. In dit geval heb je inderdaad gelijk, maar als er nog geen akkoord is tussen beide providers en het verzoek tot nummerbehoud is nog niet behandeld door de andere provider dan kan het aanvragen van een nieuwe simkaart zorgen voor een afwijzing van de aanvraag. Dit omdat het simkaartnummer dan niet meer overeenkomt. Nu is de verificatie al gedaan en klopt het. Daarom kan het nu dus wel.

Groetjes,
Ilias
Bedankt voor het antwoord Ilias! Nu is het duidelijk voor mij en ga ik een vervangende simkaart aanvragen.
Ik ga jullie helaas inderdaad verlaten, maar wie weet kom ik nog terug in de toekomst! 🙂
Reputatie 3
Badge +5
Hoi simoone,

Helemaal goed! Ben blij dat het duidelijk is. Graag gedaan!

Wij hopen dat heel erg! Wij kunnen nu al niet wachten!

Tot in de toekomst!

Groetjes,
Ilias
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Simoone,

Graag gedaan namens mijn collega! Fijn dat het allemaal duidelijk voor je is.

Je bent altijd van harte welkom :$

Groetjes,
Sean

Reageer