Skip to main content
Beste Simyo,



Ik ben al een tijdje een tevreden klant bij jullie.

Nu wilik graag het abonnnement behouden maar telelefoonnummer graag naar een bestaand nummer veranderen



Is dit mogelijk?
Hoi Sim1,



Bedoel je een bestaand 06 nummer? en is deze actief bij een provider?
Hoi Sim1,



Bedoel je een bestaand 06 nummer? en is deze actief bij een provider?





Yes een bestaande 06 nr die actief is bij een provider.
Hoi Sim1,



Welkom op het forum en leuk om te horen dat je tevreden bent over Simyo.



Het is mogelijk om een bestaand nummer over te laten zetten naar je huidige Simyo aansluiting.



Houd wel rekening mee dat je huidige 06-nummer na overzetting komt te vervallen. Het nummer zal vervangen worden door het nummer dat je wilt meenemen.



Je kan via Mijn Simyo een aanvraag indienen voor nummerbehoud. Onder het kopje "Mijn instellingen & simkaart" kan je hiervoor het formulier invullen.



Is je vraag hiermee beantwoord ?



@Martijn®️, bedankt voor het meedenken.
Ook ik wil mijn 06-nummer van mijn simyo abonnement laten wijzigen in mijn oude 06-nummer dat een prepaid nummer is. Ik heb het formulier bekeken dat ik moet invullen. Maar moet ik hier nu de gegevens invullen van de prepaid simkaart of van mijn simyo abonnement simkaart?

En krijg ik dan daadwerkelijk ook een nieuwe simkaart of wordt mijn prepaid nummer gewoon op de simkaart van simyo abonnement gezet?

Laatste vraag wat zijn de kosten?

gr.Cyrille
Hoi cyrille, welkom op het Simyo forum!



Ik heb even gekeken op je adresgegevens en op je e-mailadres. Alleen zie ik maar één Sim Only abonnement staan en geen Prepaid aansluiting. Misschien dat deze Prepaid aansluiting op een ander adres staat?



Als je een Prepaid nummer hebt, dan kun je deze overzetten naar je Sim Only abonnement. Op je Mijn Simyo pagina van je Sim Only kun je gaan naar het tabblad Mijn instellingen & simkaart 😮 Onder dit tabblad vind je de optie Aanvragen nummerbehoud.



Er komt daarna een pop-up tevoorschijn waar je al je gegevens kunt invullen. Wij gaan je verzoek in behandeling nemen.



Via de e-mail ontvang je een bericht met een overstapdatum. Op die datum vervalt je Prepaid aansluiting. Let wel op dat als je nog beltegoed hebt, deze ook vervalt op de overstapdatum.



Er zijn verder geen kosten verbonden aan deze overzetting. Je behoudt ook dezelfde simkaart ;)



Het is daarbij ook belangrijk dat je Prepaid nummer nog actief is. Het is niet mogelijk om een inactief nummer over te zetten.



Heb je hierover nog vragen? 🙂

Reageer