Skip to main content
Ik wil een nieuw tiestel aanschaffen. Bij studentmobiel zie ik de Iphone 6 met Simyo abonnement voor 538 euro. Ik heb een somyo abonnement en kan volgens studentmobiel geen toestel bestellen met nummerbehoud. Ik kan alleen een nieuw abonnement afsluiten en krijg dan een nieuw nummer? Ik ben tevreden over Simyo maar ben dan helaas verplicht over te stappen naar Tele 2, dan kan ik wel mijn eigen nummer houden. Klopt dit?
Beste Ria Narayen,



Allereerst welkom op het forum van Simyo, waar je altijd terecht kunt met je vragen of problemen.



Ten tweede, fijn om te horen dat je tevreden bent met je abonnement van Simyo, en dat je uiteraard niet wilt overstappen naar Tele 2 om zo in het bezit te kunnen komen van de iPhone 6.



Helaas, is het (technisch) NIET mogelijk om binnen je eigen provider (in dit geval dus Simyo) met nummerbehoud een nieuw abonnement aan te schaffen, aangezien je al klant bent.

Je 06-nummer kun je bijvoorbeeld wel weer behouden binnen Simyo, als je overstapt van een Simyo prepaid naar een Simyo Sim-only abonnement of van een Simyo sim-only naar Simyo prepaid, maar dus NIET van een Simyo sim-only naar een Simyo sim-only!



In dit geval heeft Studentmobiel dus gelijk, je zou dus een tweede Simyo abonnement moeten afsluiten om zodoende toch aan de iPhone 6 te kunnen komen, wat je waarschijnlijk helemaal niet wilt (en wat ik ook kan begrijpen, gezien de kosten).



Je hebt dus twee keuzes, om toch in het bezit te komen van de iPhone 6:



1 > Hem los kopen, zonder een abonnement.

Je betaald dan wel de adviesprijs van de iPhone 6, en die is vrij hoog.



2 > Je stapt inderdaad over naar een andere provider met nummerbehoud, maar dan ben je wel weg bij Simyo, en dat wil je duidelijk niet, omdat je tevreden bent met je Simyo sim-only.



Ik begrijp dat je graag de iPhone 6 (ik heb hem zelf ook) wilt hebben, maar gezien je niet graag weg wilt bij Simyo, blijft de optie om hem gewoon los te kopen de enige mogelijkheid.

De keuze ligt uiteraard aan jouw kant!



Hoop je hiermee geholpen te hebben.
Hoi Ria Narayen,



Welkom op het Simyo Forum.



Ook in vind het erg goed om te zien dat je zo tevreden bent met jouw Simyo abonnement 🙂 En geloof mij, ik wil ook niet dat je gaat overstappen.



MichD heeft je van veel informatie voorzien. Hier heb ik nog wel wat op aan te merken. Het klopt namelijk niet helemaal wat hij aangeeft. De opties die hij heeft aangegeven zijn helemaal juist, er is alleen nog een 3e optie. Laat deze optie nou juist voor jou erg gunstig zijn.



Wanneer je graag wilt verlengen via een externe partij en je wilt graag jouw nummer behouden, dan kun je in de meeste gevallen géén Simyo invullen. Laten wij hier nou een oplossing voor bedacht hebben! Bij het bestellen van het 'nieuwe' abonnement met nummerbehoud, geef je aan dat KPN jouw provider is. Daarna vul je bij de rest van de gegevens gewoon het Simyo simkaartnummer en telefoonnummer in.



Zodra jij dit hebt gedaan, krijg je van ons een bevestiging met daarin jouw tijdelijke 06-nummer. Als je deze e-mail hebt gehad, mag je een mail sturen naar nummerbehoud@simyo.nl. In deze mail geef je aan waar je besteld hebt (in jouw geval bij StudentMobiel), wat het tijdelijke en te behouden 06-nummer is en jouw persoonsgegevens. Daarnaast zet je even kort in het bericht dat je van een Simyo abonnement naar een nieuw Simyo abonnement overstapt.



Het nummerbehoud wordt dan als nog afgehandeld. Feitelijk is het alleen geen verlenging maar een nieuwe aansluiting. Zo kun je toch een iPhone 6 scoren, jouw eigen telefoonnummer behouden én bij Simyo blijven. Ik zie alleen maar positieve punten 😉 Laat je weten of het geluk is?



@MichD, bedankt voor je uitleg en het meedenken. De informatie die ik in mijn bericht geef moet je maar net weten! Voor de volgende keer is het antwoord gelukkig gewoon ja 🙂 Als jij hier nog wat over wil weten, let me know!



Groetjes,

Angela
Beste Angela,



Ontzettend bedankt voor deze mooie aanvulling op mijn antwoord!

Van jouw derde optie wist ik dus niets af :? , maar is wel een mooie oplossing voor Ria, zodat ze alsnog de iPhone 6 kan aanschaffen met behoud van haar 06-nummer.



Ondanks dat ik al erg veel af weet omtrent mobiele telefonie, heb ik hierbij weer wat bij geleerd! :8

En is dit inderdaad een mooie manier, om via een kleine omweg, toch je favoriete toestel te krijgen.
Hoi MichD,



Het is een omweg die je net moet weten 🙂 Het is geen standaard proces waardoor het ook niet vermeld wordt op onze website. Aangezien deze vraag vaker naar voren is gekomen, zijn er een paar slimme koppen op deze work-a-round gekomen. Erg handig als je het mij vraagt!



Ik heb geen idee of het bij andere providers mogelijk is. Ik weet alleen dat Simyo het wel op deze manier kan aanpakken. En buiten dat, kun je ook niet alles weten ;)



Groetjes,

Angela
Hallo Angela, bedankt voor de informatie. Ik heb de iphone 6 gisteravond besteld bij Studentmobiel op de manier die jij geadviseerd hebt. Als het goed is wordt de telefoon volgende week bezorgd, ik hoop dat het nummerbehoud dan ook gaat lukken.

Groetjes, Ria
Hi Ria Narayen, houd je ons op de hoogte?
Het is gelukt! Vandaag is mijn nieuwe abonnement ingegaan en ik heb mijn nummer behouden!

Bedankt voor de tips!



Groetjes, Ria
Hoi Ria Narayen,



Yes! Dat is goed nieuws. Bij deze heet ik je helemaal officieel, en inclusief te behouden telefoonnummer, van harte welkom bij Simyo!



Als je in de toekomst nog vragen hebt, dan staan we voor je klaar :D



Groetjes,

Angela

Reageer