Skip to main content
Beste heer, mevrouw,



Op 15-01-15 heb ik een abbonnement bij Hollands Nieuwe afgesloten, incl nummerbehoud. Mijn huidige SimOnly abbonnement bij jullie kan per maand worden opgezegd. Nu ik bij Hollands Nieuwe ben aangemeld, staat de overstap datum/datum van nummerbehoud echter op 16-02. Kan dit worden aangepast naar 01-02?



Had de vraag bij HN gesteld maar die stuurde me naar jullie terug: 'Wij moeten namelijk goedkeuring krijgen voor de gewenste ingangsdatum, anders wordt een andere datum voorgesteld. Mocht het zo zijn dat Simyo aangeeft dat wij nummerbehoud nogmaals moeten aanvragen, dan hoor ik het graag van je.'



Overigens is de overstap naar HN voornamelijk omdat zij goedkoper zijn omdat je beltegoed kunt meenemen naar volgende maanden. Ben altijd erg blij geweest met Simyo vanwege de super overzichtelijke dienstverlening.



Alvast dank voor de reactie,



Vriendelijke groet
Hoi Overstapper123,



Leuk dat je hier je vraag stelt maar jammer om te horen dat je weggaat bij Simyo.



Het klopt dat je je abonnement maandelijks kan opzeggen. Hierbij hanteert Simyo een opzegtermijn van een maand. De opzegtermijn van 1 maand geldt wanneer je contractperiode is afgelopen of wanneer deze nog minder dan één maand duurt.



Ook bij nummerbehoud wordt die opzegtermijn gehanteerd. Je aanvraag nummerbehoud van 15 januari is om deze reden goedgekeurd voor 16 februari.



Het abonnement bij Simyo kan bij een opzegging per 1 februari worden beëindigd. Je loopt hierbij wel het risico dat je aansluiting per 1 februari is stopgezet maar dat je nieuwe provider het nummer niet eerder kan overnemen. Vaak geven providers aan het minimaal aantal dagen dat ze nodig hebben om het nummer te kunnen overzetten.



Ik raad je aan dit eerst na te gaan voordat je het abonnement zelf gaat opzeggen.



Is je vraag hiermee beantwoord?

Reageer