Skip to main content
hoi simyo



waarom is smsen in nederland duurder dan in het buitenland zone 1? 

mvg Thomas
Omdat buiten Nederland binnen zone 1 de EU de tarieven vaststelt, om precies te zijn daar gelden maximum tarieven. Binnen elk EU land zijn de prijzen voor binnenlands mobiel telecomverkeer vrij. Elke provider kan vragen wat hij wil. 
Hoi thomasG,



Welkom op het forum:) wat leuk dat je je vraag hier stelt.



Ik heb je topic verplaatst naar het subforum 'sms & mms', zo houden we het lekker overzichtelijk.



Scotsman heeft deels je vraag beantwoord.:D Het klopt dat een provider voor verkeer in de EU aan maxima is gebonden, voor binnenlands verkeer geldt dit niet.



Nu heeft het bij ons vooral een praktische reden dat wij voor prepaid de prijzen voor minuten en sms gelijk houden. Dit houdt het voor iedereen lekker overzichtelijk.;) Wij hebben in een eerder stadium de prijzen voor alles binnen prepaid gelijk gezet op €0,10. Echter is het maximum van het tarief binnen de EU pas later ingevoerd.



Je hebt een goed punt, ik kan begrijpen dat dit vreemd over kan komen. Ik heb het idee om het binnenlandse sms tarief te verlagen op de 'Wall of change' gehangen. Momenteel zijn er nog geen plannen om dit aan te passen, maar wie weet wat de toekomst brengt.



Gelukkig zijn er tegenwoordig manieren om berichten te sturen over het internet. Scheelt een hoop sms verkeer.:D



Maak jij zelf gebruik van Whatsapp of een andere berichten applicatie?



@Scotsman dank voor je bijdrage

Reageer