Skip to main content
Hey hallo,



Net een dag terug van vakantie ( frankrijk )

In het vliegtuig telefoon aan ( Xperia Z ) en zoeken naar netwerken.

Hij pakt automatisch NL KPN.

Als ik dan zoek naar netwerk komt Simyo in de lijst te staan ( zelfs 2 X

Maar als ik op 1 van de 2 wil registreren krijg ik : kan nu geen verbinding maken met dit netwerk, probeer het later nog een keer.



Voor de vakantie stond die altijd wel op Simyo.



Heb al een instelling toegevoegd die ik vondt na het zoeken en wel de : Stel in de insternetinstellingen in op een Xperia telefoon.

Ik krijg nu internet met deze instellingen maar nog steeds op NL KPN.



Tevens staat er soms bij het  netwerkicoontje DC en geen 3G.



Hoor graag of het een probleem is dat ik op het NL KPN netwerk zit en wat DC inhoud.
Op mijn telefoon staat al sinds jaar en dag KPN NL en doe het toch echt met Simyo. Wel op het netwerk van ma KPN dan.



op DC zou ik maar even googlen, heeft iets met ontvangst te maken. 
Hoi Kloenie, welkom op het Simyo forum!



Wat leuk dat je het even navraagt 🙂 Simyo maakt al vanaf het begin gebruik van het betrouwbare KPN netwerk. Dat is dus ook de reden waarom jij KPN NL in je beeldschermpje ziet staan. Het is soms een beetje toestel afhankelijk, want het komt wel eens voor dat er ook gewoon Simyo staat.



De melding DC kwam mij eerlijk gezegd niet bekend voor. Na wat uitzoekwerk, blijkt dit heel goed nieuws te zijn. Je hebt verschillende snelheden van 3G. Zo komt het voor dat je ook wel eens H'tje (Staat voor HSDPA: snel 3G) en ook DC (Staat voor: Dual Cell (DC-)HSDPA, volgens internet nog sneller dan HDSPA). In deze netwerkmodus zou de telefoon gebruik maken van meerdere netwerken tegelijk, zodat de snelheid hoger op kan lopen 🙂 Dat is dus heel erg betrouwbaar.



Heb ik je vraag zo beantwoord? 😃
Helemaal Super...



Thanxs, en hoop dat de telefoon het nog lang en goed doet 🆒
Graag gedaan namens Tiury, Kloenie!



En dat hoop ik met je mee ;)



Mocht je nog andere vragen hebben, dan weet je ons hier te vinden hè 🙂

Reageer