Skip to main content

.

Kan een Moderator svp mijn Voicemail uitzetten? (Zoals Ali dat eerder heeft gedaan voor een klant, aldus dit forum). Ik ben in het buitenland.

Al mijn pogingen om dat zelf te doen zijn mislukt.

Ik heb de instructies op de website van Simyo gevolgd: https://www.simyo.nl/klantenservice/voicemail 

SMS UIT naar 1233 

SMS ‘UIT’ naar 1233

SMS UIT naar +31612001233 

SMS ‘UIT’ naar +31612001233 

Bel naar +316120012339

Maar niets werkt. Zeer frustrerend.

Het zou zeer prettig zijn als ik eea in MijnSimyo zelf kan doen, zoals bij vele providers wél mogelijk is! 

Hoi @Rob58,

Bedankt voor je bericht. Wat balen dat het niet lukt om de voicemail uit te zetten! 

Voorheen konden wij dit inderdaad voor klanten uitschakelen maar helaas is die optie er niet meer. Daarom heb ik meteen even contact opgenomen met de Netwerk Specialist en zij zien dat de voicemail nog niet eerder helemaal juist is ingesteld. Dit wil zeggen het hele voicemail menu doorlopen. Hierdoor lukt het daarom ook niet om de voicemail uit te schakelen.

Omdat je in het buitenland bent lukt het normaal gesproken ook niet om het voicemail menu helemaal te doorlopen en juist in te stellen zodat je dit op een later moment eventueel kan uitschakelen. Op dit moment is de Netwerk Specialist alsnog bezig om dit voor je op te lossen zodat de voicemail toch nog uitgeschakeld kan worden.

Zodra ik een update voor je heb geef ik je een terugkoppeling!

Groetjes,
Amy


Dank u.

Ik weet niet of daar een verschil tussen is, maar ik lees op het forum berichten over “definitief” uitschakelen van de voicemail.

Ik gebruik mijn voicemail nooit, dus als dat wél kan: svp definitief uitschakelen.


Hoi @Rob58,

Bedankt voor je reactie. Ik heb zojuist een terugkoppeling ontvangen van de Netwerk Specialist en als het goed is zou het nu moeten lukken om de voicemail uit te schakelen!

Ik hoor graag of het is gelukt 😊.

Groetjes,
Amy


Vriendelijk dank.

Ik heb mijn voicemail uit kunnen zetten via 0031-612001233.

Helaas gaat de telefoon nu slechts een paar keer over en komt dan de mededeling dat de beller geen boodschap achter kan laten. Daardoor heb ik slechts kort de tijd om op te nemen.

Is het mogelijk om dat te veranderen? 

Bij een kennis die ook een simyo prepaid telefoon heeft, gaat de telefoon veel langer over en volgt er géén boodschap aan de beller. Dus: geen voicemail en geen mededeling.

Hoe kan ik er voor zorgen dat ook mijn telefoon langer overgaat en er geen mededeling wordt gegeven?


Hoi @Rob58,

Bedankt voor je reactie. Helaas is het niet mogelijk om de rinkeltijd te verlengen tenzij je de voicemail helemaal uitschakelt. 

De Netwerk Specialist ziet namelijk dat je alleen de optie hebt uitgeschakeld om een boodschap in te spreken, verder staat de voicemail nog wel aan. Als je belt naar 12339 kan je dit alsnog uitschakelen zodat de rinkeltijd langer wordt. Mocht dit niet lukken dan kan je een sms sturen naar 1233 met '’UIT'’. 

Ik hoor graag of dit lukt 😊.

Groetjes,
Amy


Dat heb ik allemaal (nogmaals) geprobeerd, maar heeft geen effect (blijkbaar omdat ik in het buitenland ben -> bellen en sms-en naar 12339 en 1233 werkt niet en SMS-en naar 0031612001233 heeft geen effect).

Helpt het als de voicemail “definitief” uitgeschakeld wordt? Zo ja, wilt u dan vragen of ze dit svp voor mij willen doen?

Alvast bedankt


Hoi @Rob58,

Bedankt voor je reactie. Zou je nogmaals UIT willen sms'en naar 1233? Dan kan de Netwerk Specialist deze sms onderzoeken!

Groetjes,
Amy


Gedaan: wederom UIT gestuurd naar 1233 en 0031 61200 1233

Naar 1233 heb ik (net als alle keren daarvoor) als responds gekregen: "Uw SMS wordt niet herkend”.

Naar 0031 61200 1233 (net als alle keren daarvoor) geen responds gekregen, maar geen effect.


Helpt het als de voicemail “definitief” uitgeschakeld wordt? Zo ja, wilt u dan vragen of ze dit svp voor mij willen doen?


Hoi @Rob58,

Bedankt voor je bericht. Helaas is er nog geen terugkoppeling over waarom het niet lukt om door middel van de SMS de voicemail uit te schakelen. Dit wordt nu onderzocht. Ook heeft de Netwerk Specialist een verzoek ingediend om de voicemail uit te laten schakelen. Of dit ook daadwerkelijk gedaan kan worden durf ik niet te garanderen. 

Zodra ik meer duidelijkheid heb hierover zal ik je een terugkoppeling geven 😊.

Groetjes,
Amy


Hoi @Rob58,

Een kleine update. Kan het zijn dat jouw toetsenbord in een andere taal staat ingesteld? De Netwerk Specialist ziet namelijk dat de karakters in de sms worden vertaald naar 6 karakters in plaats van 3. 

Ik hoor het graag van je. 

Groetjes,
Amy


Nee, gewoon Nederlands; voor zover ik kan zien, geen 6 tekens of vreemde tekens.

Ik heb naar een andere mobiele telefoon ook een SMS gezonden. Er verschijnt daar gewoon: UIT

Graag de voicemail volledig en definitief uitzetten.


Hoi @Rob58,

Bedankt voor je reactie. Helaas kan de Netwerk Specialist de voicemail niet uitschakelen, het spijt me.

Het lijkt erop dat er iets niet helemaal goed gaat met de sms vanuit het toestel waar de simkaart nu in zit. Zou je de simkaart in een ander toestel kunnen testen en dan UIT sms'en naar 1233? 

Hopelijk gaat dit goed. 

Groetjes,
Amy


Onbegrijpelijk, maar het heeft gewerkt! Dank u!

Voicemail is nu goed uitgeschakeld.


@Rob58 Super fijn dat het is gelukt! Graag gedaan 😊.


Reageer