.

Beantwoord

Is mijn tijdelijk prepaid nummer nog gekoppeld aan Whatsapp account?

  • 8 January 2015
  • 7 reacties
  • 1051 Bekeken

Badge +1
  • Startend Simyaan
  • 2 reacties
Ik heb een tijdelijk prepaid nummer, want er schijnt een probleem te zijn met het omzetten van mijn vorige Tele2 nummer. Nu zie ik het al gebeuren dat dit weer een heel gedoe gaat worden..dus ik vind het ook prima om dit nummer te houden, of een ander nummer.
Maar nu het volgende: bij het installeren van whatapp moet ik een nummer opgeven..,nu loopt mijn whatsapp vol met honderden!!! Mobiel loopt zelfs vast. Berichten van wildvreemden! Wat is hier aan de hand? Aardige inbreuk van privacy! Graag een spoedig antwoordt met de oplossing, want het lijkt erop dat dit nummer nog actief staat op iemands account.
icon

Beste antwoord door Ruud 9 January 2015, 14:11

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 3
Badge +7
Hoi Aadje,

Welkom op ons forum, en leuk dat je je vraag hier stelt:)

Ik zie aan je gegevens dat je aanvraag nummerbehoud is afgewezen door Tele2, doordat de het simkaartnummer niet overeenkomt met de gegevens van Tele2. Het is mogelijk om de aanvraag nogmaals in te dienen via Mijn Simyo. Wel is het verstandig dan eerst contact op te nemen met Tele2 om het juiste simkaartnummer te achterhalen.

Mocht je de aanvraag nummerbehoud willen annuleren, dan zal ik dat voor je doen. Je tijdelijke nummer behoudt je dan. Kun je laten weten wat je wat je het liefste hebt met betrekking tot je nummer?

Voor je Whatsapp issue is een vrij simpele oplossing:) Omdat een Whatsapp account is gekoppeld aan een telefoonnummer, is dit nog gekoppeld aan de vorige eigenaar van het nummer. Zou je eens het volledige account willen verwijderen? Niet alleen de applicatie, maar echt het gehele account. Dit kan onder instellingen. Maak vervolgens een nieuwe aansluiting met jou nummer aan, dan is het opgelost.

Kun je me laten weten of het je zo duidelijk is?
Badge +1
Excuus excuus, ik heb de verkeerde provider opgegeven. Het is T mobile ipv tele 2. Als het sneller/eenvoudiger is, dan heb ik liever een nieuw nummer van Simyo. Moet ik hier nog iets voor doen? Hoe lang gaat het ongeveer duren? Alvast dank.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Aadje,

Als je wilt, kunnen we opnieuw nummerbehoud aanvragen voor je. Dat duurt dan een week ongeveer, mits het goedgekeurd wordt natuurlijk ;)
Je kunt óók een nieuw nummer krijgen. Dat kost eenmalig €5 en hebben we geregeld zodra jij zegt dat je dat wilt.
Nummerbehoud of een nieuw nummer, het duurt beiden dus niet echt lang.

Met andere woorden; zeg maar wat je wilt 🙂
Hoi Aadje,

Welkom op ons forum, en leuk dat je je vraag hier stelt:)

Ik zie aan je gegevens dat je aanvraag nummerbehoud is afgewezen door Tele2, doordat de het simkaartnummer niet overeenkomt met de gegevens van Tele2. Het is mogelijk om de aanvraag nogmaals in te dienen via Mijn Simyo. Wel is het verstandig dan eerst contact op te nemen met Tele2 om het juiste simkaartnummer te achterhalen.

Mocht je de aanvraag nummerbehoud willen annuleren, dan zal ik dat voor je doen. Je tijdelijke nummer behoudt je dan. Kun je laten weten wat je wat je het liefste hebt met betrekking tot je nummer?

Voor je Whatsapp issue is een vrij simpele oplossing:) Omdat een Whatsapp account is gekoppeld aan een telefoonnummer, is dit nog gekoppeld aan de vorige eigenaar van het nummer. Zou je eens het volledige account willen verwijderen? Niet alleen de applicatie, maar echt het gehele account. Dit kan onder instellingen. Maak vervolgens een nieuwe aansluiting met jou nummer aan, dan is het opgelost.

Kun je me laten weten of het je zo duidelijk is?


Whatsapp verwijderen is niet nodig. Via instellingen - acount kun je je nummer wijzigen. 

Let op!!: Je nieuwe nummer moet wel werken (anders hier op wachten) je krijgt namelijk een nieuwe activatiecode via een telefoontje / SMS.

Heb je ook een nieuwe telefoon dan deze wijzig dan uw nummer op de oude telefoon.

Bron: Whatsapp app zelf.

http://i61.tinypic.com/104m4vt.png
@ raytje.

Het advies wat je geeft is goed. Maar het lijkt er op dat het tijdelijke nr van de TS nog in gebruik is bij een ander.
Dat kan ooit wel eens gebeuren, telefoonnrs die gebruikt zijn komen op een stapel te liggen.
Soms gebeurt het dat een nr dan weer te snel wordt gegeven aan een nieuwe gebruiker.
@ raytje.

Het advies wat je geeft is goed. Maar het lijkt er op dat het tijdelijke nr van de TS nog in gebruik is bij een ander.
Dat kan ooit wel eens gebeuren, telefoonnrs die gebruikt zijn komen op een stapel te liggen.
Soms gebeurt het dat een nr dan weer te snel wordt gegeven aan een nieuwe gebruiker.


Ik zie nu dat ik daar overheen heb gelezen.

Oeps :rolleyes:
Reputatie 3
Badge +7
Toch dank voor de toevoeging Raytje:D Mocht Aadje kiezen voor nummerbehoud, zal hij in een later stadium zijn nummer kunnen wijzigen in Whatsapp. Via de uitleg die jij gegeven hebt.

@Aadje weet je al wat je het liefste hebt?
1. Nummerbehoud aanvraag wijzigen en opnieuw indienen
2. Nummerbehoud annuleren en verder met je tijdelijk nummer
3. Nummerbehoud en een nieuw nummer. Kost € 5,00 maar dan kun je geen nummer kiezen

Reageer