.

Beantwoord

Is mijn nummer ooit van iemand anders geweest?


Ik werd vanmorgen (zondag 10 juli '22) om 7:15 uur wakker ge-appt door een wild vreemd iemand. Die meende mij te kennen... Maar ik kende hem totaal niet. Ik heb die persoon geblokkeerd, maar is al de 2e keer dat dit gebeurt.

 

Hoe komt die persoon aan mijn nummer?

Is mijn nummer ooit van iemand anders geweest? Want dat begin ik me nou wel af te vragen 

icon

Beste antwoord door wimj12 10 July 2022, 16:59

Bekijk originele reactie

10 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Nummers worden herbruikt, dus ja, als je je nummer niet al te lang hebt zal er vast een vorige eigenaar zijn.

Heb je gevraagd wie ze zochten, en was dat steeds dezelfde?

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Druifje29,

Bedankt voor je bericht. Wat @wimj12 aangeeft klopt inderdaad (bedankt!), nummers worden inderdaad herbruikt. Mocht je hier echt last van hebben kunnen wij altijd kosteloos een nummerwijziging aanvragen. Ik kan mij voorstellen dat deze optie niet gelijk je eerste keuze zal zijn maar ik wou je hier toch van op de hoogte brengen 😊.

Groetjes,
Seren

@wimj12 ik heb dit nummer idd pas (sinds 21 juni dit jaar), ik kreeg een bericht via Whatsapp van iemand, en die zei zijn oude nummers te controleren die hij in de telefoon had. Toen heb ik ge-appt dat ik die persoon niet kende en geblokkeerd, maar ik moest mijn mobiel een reset geven en is datzelfde nummer schijnbaar weer gedeblokkeerd... En weer kreeg ik een appje van die persoon, ik heb dat nummer maar weer geblokkeerd. Maar ik ben bang dat als ik mijn telefoon weer een reset nodig heeft dat dan weer hetzelfde gebeurt.

Seren, dit idd mijn laatste optie.... Maar fijn dat dit kostenloos kan, ik zal dit onthouden. Kan dit ten alle tijde?

Ik neem aan dat dit binnen een bepaald tijdsbestek zou moeten.

Reputatie 7
Badge +6

@wimj12 ik heb dit nummer idd pas (sinds 21 juni dit jaar), ik kreeg een bericht via Whatsapp van iemand, en die zei zijn oude nummers te controleren die hij in de telefoon had. Toen heb ik ge-appt dat ik die persoon niet kende en geblokkeerd, maar ik moest mijn mobiel een reset geven en is datzelfde nummer schijnbaar weer gedeblokkeerd... En weer kreeg ik een appje van die persoon, ik heb dat nummer maar weer geblokkeerd. Maar ik ben bang dat als ik mijn telefoon weer een reset nodig heeft dat dan weer hetzelfde gebeurt.

Van wie moest je jouw telefoon een reset geven? Dit heeft in principe niks met het nummer te maken en zal niks veranderen aan de situatie. Wanneer jij jouw telefoon een reset geeft zullen alle contacten die geblokkeerd staan ook worden gedeblokkeerd. 

Reputatie 7

@Druifje29 Als ik je een tip/advies mag geven, reageer nooit op sms’jes of whatsapp berichten van onbekenden. Want zodra je reageert, weet de andere kant dat dit nummer nog/weer in de lucht is. Beter, een 100% onbekend nummer direct te blokkeren!

Seren, dit heb ik uit mezelf gedaan vanwege een instelling op mijn mobiel die ikzelf ingesteld had en niet meer wist hoe ik het ongedaan kon maken.... Ik moest het niet van iemand anders 

RicoK, ik heb wel eerst gereageerd (zonder mijn eigen naam te noemen) en heb idd gelijk het betreffende nummer geblokkeerd.

Reputatie 7
Badge +6

Seren, dit heb ik uit mezelf gedaan vanwege een instelling op mijn mobiel die ikzelf ingesteld had en niet meer wist hoe ik het ongedaan kon maken.... Ik moest het niet van iemand anders 

Ah excuus @Druifje29, dat had ik dan niet helemaal goed begrepen. 

Reputatie 7

RicoK, ik heb wel eerst gereageerd (zonder mijn eigen naam te noemen) en heb idd gelijk het betreffende nummer geblokkeerd.

Het reageren laat al zien dat het nummer in de lucht is. Het maakt hierbij niet uit of je wel of niet je naam noemt. Gewoon niet doen. Althans als je niet lastig gevallen wilt blijven worden. Hierbij maakt het dan wel uit of je door een computer of een mens wordt lastig gevallen. Een computer maakt het niet uit en kan gewoon stug door blijven gaan, maar een mens kan en zal op een gegeven moment de moed op gaan geven.

Reageer