Skip to main content

Ik kreeg een bericht met als afzender Ziggo, maar het bericht was van Simyo.

Zo kwam ik erachter dat het nummer waar Simyo berichten mee verzend gelijk is aan Ziggo. Ik neem aan dat als ik mobiel 1200 bel, dat ik Simyo krijg. Maar wat als we nu Ziggo nodig hebben als onze vaste telefoon en internet eruit liggen?

‘1200’ is een intern nummer. Bel je met je Simyo mobiel dan krijg je inderdaad de Simyo klanten service. 
Als je 1200 met je Ziggo telefoonlijn belt krijg je Ziggo.

Als je met je mobiel de klantenservice van Ziggo wilt bereiken moet je het externe nummer van Ziggo bellen. Dat kun je op hun site vinden.

Hoi @Mw.IR,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je hier contact over opneemt!

Ik zie dat je vraag al is beantwoord door @Hsd. Bedankt voor je hulp! 😊

Groetjes,
Ashley

Nuttige aanvulling op de reactie van forum lid @Hsd.

Bijna alle Nederlandse mobiele providers gebruiken het verkorte telefoonnummer 1200 om hun klantenservice te kunnen bereiken, dit is al lange tijd een vaste standaard.
Als je belt met 1200, dan weet de centrale doormiddel van je simkaart nummer bij welke provider je klant bent, en zet je dan door naar bijvoorbeeld de klantenservice van Simyo.

KPN mobiele klanten kunnen ook bellen met 1200, maar komen dan uit bij de klantenservice van KPN.
Simyo maakt gebruik van het mobiele netwerk van KPN, maar de centrale kan dankzij het unieke simkaart nummer zien bij wie je nu klant bent, zodat je dus niet uitkomt bij de klantenservice van KPN.

Het gaat dus niet om je 06-nummer in dit geval, maar om het simkaart nummer dat gekoppeld is aan je 06-nummer van Simyo.

Maar wil je bellen met je Simyo abonnement naar bijvoorbeeld Vodafone, Ziggo of Odido dan dien je het algemene vaste telefoonnummer te bellen van deze provider, vaak is dat een 0800 of 088 nummer.
Ziggo hanteert ook 1200 voor de klantenservice als je een vaste telefoonlijn bij hun afneemt.

Wat @Michel.uit.Arnhem zegt klopt inderdaad 100%! Super bedankt voor je uitgebreide uitleg, dit waarderen wij enorm. 🙂

Reageer