Welkom op het forum! :)
Zeker handig om je belgegevens in te zien! Via Mijn Simyo kan je het verbruik inzien met overzicht van alle uitgaande oproepen mét telefoonnummer, duur en tijdstip van het gesprek. In Mijn Simyo ga je dan in het menu naar 'Verbruik'. Inkomende oproepen worden opgeslagen op je telefoon, daarvoor raad ik je aan om te kijken naar de belgeschiedenis. Inzien wie jij hebt gebeld kan dus alleen maar op je eigen telefoon.
Als je nog vragen hebt hierover, hoor ik 't graag!
Groetjes,
Lu
Hartelijk groetend,
Peter Corbière
In het CDR vind je alle bel-"bewegingen" terug. Daarbij zijn voor de provider(s) belangrijk:
datum,tijd,duur, afzendernummer, inkomend of uitgaand, gekoppeld tarief, etc. etc. Kijk maar eens bij wiki call detail records.
Nu vraag jij die lijst op en krijgt die en ziet ook mijn nummer staan. Ik wil niet dat jij mijn nummer weet. Simyo (KPN) is dan schuldig aan de inbreuk van mijn Privacy.
Gevolg is een rechtzaak tegen Simyo.
Dus ik ga er vanuit dat omwille de privacy (AVG) die gegevens niet verstrekt worden zonder juridische noodzaak.
Je stelt goede vragen! Wij slaan alleen jouw uitgaande oproepen op. Het is niet de bedoeling dat al het verkeer (onnodig) wordt opgeslagen. Het is dus helaas niet mogelijk om je een dergelijk document te leveren.
Mag ik vragen waarom je dat graag wilde? Wellicht kan ik namelijk iets anders voor je doen!
Groetjes,
Jihane
Dank voor deze zinvolle reactie. Natuurlijk slaan jullie alles op, ten eerste noodzakelijk voor billing, maar ook onze big brother wil graag inzage kunnen hebben. In mijn geval speelt een conflict met een overheidsdienst. Ik wil graag kunnen bewijzen dat zij mij NIET gebeld hebben via jullie platform. Mijn vaste nummer loopt via een VoIP platform, daar heb ik sowieso wel inzage.
Overigens speel ik wel een beetje vals 😉 ... in mijn werkzame leven was ik mede-eigenaar van een voip-provider.
Wat een interessant gesprek! Het zit helaas bij ons allemaal wat anders in elkaar. De enige informatie die wij (heel Simyo) hebben zijn de uitgaande gesprekken die ook zijn opgenomen. Dit zijn namelijk de enige gegevens die nodig zijn om in rekening te brengen. Deze gegevens kun je dus terugvinden op Mijn Simyo.
De rest van de data ligt allemaal bij KPN. Zelfs wanneer iemand lastiggevallen zou worden, kan alleen KPN de lastige beller achterhalen. Hier zijn dan opgenomen gesprekken voor nodig omdat deze anders niet worden opgeslagen op het netwerk.
We kunnen je hier dus echt niet verder bij helpen.
Groetjes,
Kevin
Dank voor dit antwoord. Daar KPN onze leverancier is en was ging ik er vanuit dat KPN dat bijhoudt, maar wij ook i.v.m. (contrôle op-) te verrekenen vergoedingen. Ik begrijp dat ik er niet verder mee kom als Simyo geen volledig zelfstandig opererende onderneming is.
Maar goed, Case closed zoals dat heet. :-)
Wellicht tot ziens voor een volgende uitdaging ;-)
Peter Corbière
Groetjes,
Niels
Voorbeeld van waarom het handig zou zijn om belgegevens van IN en UITgaande gesprekken in te kunnen zien.
Ik ben waarschijnlijk al meerdere keren door een onbekend (maar niet anoniem) nummer gebeld. Ik wilde dit verifiëren, maar heb een nieuwe telefoon, terwijl de oude stuk is. Ik kan dus niet naar oudere gegevens kijken.
Ik dacht dit in te kunnen zien in de Simyo-applikatie op mijn telefoon, of hier.
Geen van beide dus. Onhandig.
Het zou handig zijn als dat b.v. 1 maand bewaard werd en in te zien was.
Hoi BertjeSimpel,
Wij houden inderdaad alleen het verkeer bij dat met je bundels verrekend wordt, of waarvoor extra kosten in rekening worden gebracht. Ik snap dat het voor jou in dit geval handig is als we ál je inkomende gesprekken zouden registreren, maar dat is helaas niet mogelijk.
Heb je hier nog vragen over? Let us know
Groetjes,
Bas
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.