.

Beantwoord

Is er in het hele land een 3G dekking?

  • 28 April 2014
  • 3 reacties
  • 350 Bekeken

Badge
Ik dacht dat Simyo in het hele land 3G verzorgde, echter zie ik regelmatig een E verschijnen op mijn Iphone ipv 3G en dat zorgt voor een langzame verbiinding!
Ik meen ooit gelezen te hebben dat KPN / Simyo de E verbindingen had opgeheven, klopt dat?
FokkoK
icon

Beste antwoord door Dries 29 April 2014, 12:50

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 7
Badge +9
KPN stopte met het aanbieden van edge in 2007, maar inmiddels staat de snellere variant van gprs weer aan op het 2g-netwerk. ik geloof dat dit kwam weer mogelijk werd door de uitrol van 4G. Edge is de snellere variant van gprs. Edge biedt snelheden tot 384kbps en wordt nog altijd ondersteund door vrijwel alle moderne smartphones en mobieltjes.

Geheel dekking in het hele land op elke plek is moeilijk te behalen. Daar spelen veel factoren mee. Een voorbeeld is het gewapend beton van de hedendaagse gebouwen. Dat een flinke impact hebben op het bereik van het netwerk.
Badge
OK dat van die gebouwen en gewapend beton begrijp ik!
wij zaten op het water bij het streekbos/enkhuizen en ik had bijna geen telefoon ontvangst en voor internet een E
mijn vrouw heeft vodafone en zij had volle ontvangst en gewoon 3G!!!
wij hebben beiden een Iphone 4S
Reputatie 2
Badge +6
Hoi FokkoK,

Welkom op het forum :)

Groentjuh legt een heleboel goed en duidelijk uit 🙂 Dankjewel Groentjuh!

Er is nooit een geheel 100% dekkende verbinding. Dat kan niet met het huidige bereik van de zendmasten. Soms kom je in gebieden waar je simpelweg geen goede dekking hebt. De 3G verbinding kan dan terugvallen op het EDGE netwerk. Met deze website kun je controleren hoe de verbinding van het netwerk is.

Deze site geeft specifiek aan hoe het netwerk van KPN is. Het kan zijn dat je bij Vodafone wel bereik hebt op plekken waar het bereik van KPN minder is en andersom 🙂 Wij gebruiken ons eigen netwerk.

Heb ik je dat zo goed uitgelegd?

Reageer