Skip to main content
Hallo Simyo,



Mijn verbinding is sinds een tijdje geleden heel erg afgenomen waardoor ik vaak binnen en soms buiten geen verbinding heb met het netwerk (NLKPN) en ook behoorlijk waardeloze mobiele gegevens (3G), verbinding met andere netwerken accepteert hij niet. MIjn postcode is 1541VL. Wat is het probleem en wat kan ik doen zodat ik weer probleemloos kan bellen en internetten?
Hoi thijs_db,



Welkom op ons forum:) Helaas wel voor iets vervelends.



Ik heb je gegevens en aansluiting nagelopen samen met de specialisten van het netwerk. Er is op jouw postcode zowel een goed dekkend netwerk op 2G als op 3G.:) Wel zit je in een grensgebied van 2 masten, maar dit moet geen probleem zijn.



Ik zie ook dat je regelmatig wisselt van toestel. Tussen de HTC Chacha en de Galaxy S2, doe je dit om te testen? En is je connectie beter in één van de twee toestellen?



Momenteel maak je gebruik van de Galaxy S2. Zou je eens willen testen of je connectie beter wordt als je het toestel vast zet op 2G of op 3G? Dit kun je doen door bij draadloos en netwerken> mobiele netwerken> netwerkmodus, je toestel een tijdje te testen op GSM(2G) en op alleen UMTS/WCDMA(3G). Ik ben heel benieuwd of het beter wordt door 1 van de 2 frequenties vast te zetten?



Welke APN instellingen heb je ingesteld voor je dataverkeer?
Hoi thijs_db,



Welkom op ons forum:) Helaas wel voor iets vervelends.



Ik heb je gegevens en aansluiting nagelopen samen met de specialisten van het netwerk. Er is op jouw postcode zowel een goed dekkend netwerk op 2G als op 3G.:) Wel zit je in een grensgebied van 2 masten, maar dit moet geen probleem zijn.



Ik zie ook dat je regelmatig wisselt van toestel. Tussen de HTC Chacha en de Galaxy S2, doe je dit om te testen? En is je connectie beter in één van de twee toestellen?



Momenteel maak je gebruik van de Galaxy S2. Zou je eens willen testen of je connectie beter wordt als je het toestel vast zet op 2G of op 3G? Dit kun je doen door bij draadloos en netwerken> mobiele netwerken> netwerkmodus, je toestel een tijdje te testen op GSM(2G) en op alleen UMTS/WCDMA(3G). Ik ben heel benieuwd of het beter wordt door 1 van de 2 frequenties vast te zetten?



Welke APN instellingen heb je ingesteld voor je dataverkeer?





Beste Ruud,



De wisseling tussen de 2 toestellen was omdat mijn Galaxy S2 tijdelijk kapot was en een oude HTC als tijdelijk toestel gebruikte. Nu doet mijn S2 het weer en daar waren eigenlijk de problemen op. Ik heb uw tip geprobeerd en mijn verbinding staat nu vast op GSM. Over een tijdje verander ik het in WCDMA en dan zal ik kijken wat het beste werkt. Als ik nog problemen blijf behouden zal u er nog wel over horen. Hartelijk bedankt voor de hulp :)



Groetjes, Thijs
Hoi thijs_db,



Dat is handig. Je kon dus van toestel wisselen 😮 Top dat je dit even gaat testen!



Wij horen graag van je wat je bevindingen zijn 🙂
Ik woon ook in Zaanstad maar ik heb geen enkel probleem. 

Dit even ter info.. 
Hoi Ray78,



Dat is inderdaad nuttige info.:) Dank voor de toevoeging!
Graag gedaan 🙂
Sinds enkele weken merk ik ook een mindere verbinding op het 3g netwerk. En ik woon volgens mij zeer dichtbij een mast. 

Op 2g is de verbinding 4 van de 5 streepjes, op 3g vaak maar 2 van de 5 of zelfs minder. Ik had dit met de Huawei maar nu ook met de Lumia 535.



Ik heb dit tot nu toe alleen binnenshuis opgemerkt. 



1508BJ is de postcode
Sinds enkele weken merk ik ook een mindere verbinding op het 3g netwerk. En ik woon volgens mij zeer dichtbij een mast. 

Op 2g is de verbinding 4 van de 5 streepjes, op 3g vaak maar 2 van de 5 of zelfs minder. Ik had dit met de Huawei maar nu ook met de Lumia 535.



Ik heb dit tot nu toe alleen binnenshuis opgemerkt. 



1508BJ is de postcode





Net buiten op 2g en 3g getest. Iets beter dan binnenshuis. 
Hoi Raytje,



Ik heb je postcode gecontroleerd, maar daar zijn geen werkzaamheden op het moment. Ik zal morgen even bellen met de netwerkspecialisten, kijken wat zij zeggen.



Is het heel erg hinderlijk op het moment? Of kun je nog wel redelijk internetten?



Groetjes,

Charlene
Thuis zit ik op wifi maar op 3g heb ik geen hinder bij het internetten gemerkt. Heb trouwens gemerkt dat het overdag slechter is dan in de avond / nacht uren. Misschien is hier iets wat het signaal hindert 😕
Hoi Raytje,



De netwerkspecialisten geven ook aan dat er geen werkzaamheden of bijzonderheden te zien zijn op jouw postcode. Degene die ik sprak gaf ook aan dat minder streepjes niet hoeft te betekenen dat je hinder ondervindt, dus dat klopt met wat jij aangeeft.

Omdat er dus geen bijzonderheden bekend zijn, kun je als je wilt een netwerkklacht indienen. Daar kan ik je een formulier voor sturen. Dan starten ze een onderzoek.



Laat je even weten of je dat graag wilt?



Groetjes,

Charlene
Hoi Charlene,



Ik wil voor mezelf nog even uitpluizen wanneer ik de meeste "hinder" ondervind voor ik eventueel een netwerkklacht indien. Ik vermoed nu dat het overdag namelijk erger is dan in de avond / nacht en weekend uren. 
Ik vermoed nu dat het overdag namelijk erger is dan in de avond / nacht en weekend uren.


Hey Raytje, dit zou heel goed kunnen. Overdag wordt er namelijk meer gebeld en geïnternet.
Moet zeggen dat het nu weer meevalt de laatste dagen. 🙂
Moet zeggen dat het nu weer meevalt de laatste dagen.
Hopen dat het zo blijft Raytje 😃 Je weet ons te vinden mocht het anders zijn.

Reageer