Skip to main content
Is het mogelijk om in de toekomst (ergens volgend jaar) nummerbehoud te verkrijgen? Ik heb vandaag een Simyo-prepaid aangevraagd (heb Simyo-prepaidnummer al verkregen, ben al ingelogd op Mijn Simyo, dit moet ook gewoon doorgaan, ik krijg de verdere gegevens/simcard over een paar dagen). Ergens in de nabije toekomst zal mijn "via werk" abonnement bij KPN ophouden (moet dan telefoon/simcard inleveren), kan ik dan älsnog "nummerbehoud" aanvragen/verkrijgen (van het nummer van het KPN-werk-abonnement)?

En los van dat KPN-werk-abonnenement, is het uberhaupt mogelijk om in een latere fase alsnog het nummer van een Simyo-prepaid of abonnement te wijzigen (door nummerbehoud van een dan te vervallen ander abonnement/prepaid? 

Bij voorbaat dank. 
Hoi Frops, welkom op het Simyo forum.



Het is mogelijk om achteraf nummerbehoud aan te vragen. Je kunt dan op Mijn Simyo, op het tabblad 'Mijn instellingen & simkaart' kiezen voor de optie 'Aanvragen nummerbehoud'.

Dit moet dan nog wel goedgekeurd worden door de vorige provider, KPN in dit geval, dus is het handig als je van te voren bij ze checkt of je het nummer mee mag nemen van je werkgever en KPN.

Ook zou je voor een andere aansluiting nummerbehoud kunnen aanvragen. Het Simyo telefoonnummer komt in geval van nummerbehoud dan te vervallen.



Heb ik je vragen zo duidelijk beantwoord?
Hoi Frops, welkom op het Simyo forum. Het is mogelijk om achteraf nummerbehoud aan te vragen. Je kunt dan op Mijn Simyo, op het tabblad 'Mijn instellingen & simkaart' kiezen voor de optie 'Aanvragen nummerbehoud'. Dit moet dan nog wel goedgekeurd worden door de vorige provider, KPN in dit geval, dus is het handig als je van te voren bij ze checkt of je het nummer mee mag nemen van je werkgever en KPN. Ook zou je voor een andere aansluiting nummerbehoud kunnen aanvragen. Het Simyo telefoonnummer komt in geval van nummerbehoud dan te vervallen. Heb ik je vragen zo duidelijk beantwoord?




Ernst,

dank voor je antwoord, ik kan dus (bijv.) ergens volgend jaar alsnog mijn Simyo-nummer wijzigen, prima

Groet...
Je bedoelt dat als je oude KPN nummer (abonnement) afeglopen is, om een tijdje daarna je nummer over te zetten?

Ik vraag me af of het mogelijk is om een tijdje je oude nummer na beeindiging nog te houden, en daarna bij een provider te activeren.
;55784">Je bedoelt dat als je oude KPN nummer (abonnement) afeglopen is, om een tijdje daarna je nummer over te zetten?

Ik vraag me af of het mogelijk is om een tijdje je oude nummer na beeindiging nog te houden, en daarna bij een provider te activeren.


Martijn. als je zijn eerste post had gelezen, dan zou je lezen dat hij(/zijn werkgever) bij KPN op dit moment een zakelijk toestel/abonnement heeft. Dat gaat binnenkort stoppen. Als dat stopt wil hij nummerbehoud voor dat nummer, terwijl hij nu al een pre-paid aansluiting heeft bij Simyo. Het is zaak om dat nummerbehoud goed te regelen, want als KPN het nummer vrijgeeft, dan is het weg. Maar in dit geval wil hij weten of hij in de toekomst op zijn huidige aansluiting nummerbehoud kan laten uitvoeren, zodat hij zijn zakelijke nummer houd.



Is het mogelijk om in de toekomst (ergens volgend jaar) nummerbehoud te verkrijgen? Ik heb vandaag een Simyo-prepaid aangevraagd (heb Simyo-prepaidnummer al verkregen, ben al ingelogd op Mijn Simyo, dit moet ook gewoon doorgaan, ik krijg de verdere gegevens/simcard over een paar dagen). Ergens in de nabije toekomst zal mijn "via werk" abonnement bij KPN ophouden (moet dan telefoon/simcard inleveren), kan ik dan älsnog "nummerbehoud" aanvragen/verkrijgen (van het nummer van het KPN-werk-abonnement)?

En los van dat KPN-werk-abonnenement, is het uberhaupt mogelijk om in een latere fase alsnog het nummer van een Simyo-prepaid of abonnement te wijzigen (door nummerbehoud van een dan te vervallen ander abonnement/prepaid?

Bij voorbaat dank.

Ja dat heb ik wel gelezen, maar het was mij niet duidelijk of hij zijn nummer na beeindiging direct wil porteren, of dat hij het nummer daarna nog even "open" wil laten. Ik wist niet dat als het nummer vrijgegeven wordt dat het dan weg is, mits overgenomen door een andere provider.
;55791">Ja dat heb ik wel gelezen, maar het was mij niet duidelijk of hij zijn nummer na beeindiging direct wil porteren, of dat hij het nummer daarna nog even "open" wil laten. Ik wist niet dat als het nummer vrijgegeven wordt dat het dan weg is, mits overgenomen door een andere provider.



Wanneer je contract opgezegd en afgelopen is, blijft het nummer doorgaans nog een maand bij die provider gekoppeld aan de gebruiker.

Daarna vervalt het nummer en -indien van toepassing- gaat het terug naar de provider die de oorspronkelijke uitgever van dat nummer is.

Het nummer komt dan in 'de poule' van waaruit weer opnieuw nummer worden uitgegeven. Omdat er al zoveel nummers 1 of meerdere keren zijn uitgegeven is deze poule ontstaan/gecreëerd. Dit is ook meteen de reden dat je tegenwoordig eigenlijk nergens meer, zoals vroeger, je nummer uit kunt kiezen; het wordt automatisch toegewezen.



Dat dit bij dezen duidelijk moge zijn 😉

Reageer