Skip to main content
Beantwoord

is 0800 nummers bellen vanaf een mobiele telefoon met prepaidkaartje gratis?

  • 21 July 2024
  • 7 reacties
  • 54 Bekeken

Als ik een gratis nummer (0800) bel vanaf mijn mobiele telefoon met prepaidkaartje, is het dan ook echt gratis of worden er „providerkosten“ of dergelijke in rekening gebracht?

7 reacties

Reputatie 6
Badge +3

0800-nummers bellen is altijd gratis @Léonz 

 

Hallo J.D.L.,

Achter uw naam staat Sensation. Dus dank u voor dit sensationele antwoord.

De vraag die ik stelde hield mij al jaren bezig. De achterliggende gedachte is: “Zou ik eventueel mijn vaste telefoonlijn kunnen opzeggen?”.

Die vraag is er nu nog steeds.

Reputatie 6
Badge +3

Hallo J.D.L.,

Achter uw naam staat Sensation. Dus dank u voor dit sensationele antwoord.

De vraag die ik stelde hield mij al jaren bezig. De achterliggende gedachte is: “Zou ik eventueel mijn vaste telefoonlijn kunnen opzeggen?”.

Die vraag is er nu nog steeds.

Bij mij kost de vaste telefoon via KPN slechts €2 per maand, voor dat geld laat ik het abo gewoon doorlopen, ik krijg er alleen  telefoontjes op binnen, uitbellen doe ik via mobiel, of inderdaad, in geval van nood de vaste lijn @Léonz en zelfs als kost het dan een keer geld, voor noodhulp  mag het het wat kosten toch?!

 

Op de smartphone ontbreekt het woord Sensation achter uw naam. Ook staat er op de smartphone wel “Reageer” maar er is geen veld om iets te schrijven. (Ik was ingelogd).

Door deze consternatie markeerde ik per ongeluk het verkeerde antwoord als “beste antwoord". In principe markeer ik helemaal nooit een antwoord als “beste antwoord", maar het is nu per abuis gebeurd en het kan blijkbaar niet ongedaan gemaakt worden.

Ik betaal bij Odido €2,50 per maand, uitsluitend om bereikbaar te zijn. Bellen doe ik alleen als het 0800-nummers betreft. Anders e-mail of chat ik. E-mailen is wat mij betreft verreweg de beste methode voor contact (vanwege de vrijheid die het brengt).

Als 0800-nummers altijd gratis zijn, hoef ik maar mijn mini mobiele Alcatel telefoon (9½ centimeter) met Simyo prepaid kaartje dagelijks aan te zetten en ben dan in dezelfde positie als nu. Besparing is dan toch €30 per jaar! (Min een beetje extra oplaadkosten).

Nu staat er opeens wèl een reageerveld op de smartphone.

Reputatie 3
Badge +2

Hoi @Léonz,

Bedankt voor je bericht.

Zoals @J.D.L. al aangaf zijn gesprekken naar 1200 en 0800-nummers gratis en komen er geen extra kosten bij. Bedankt voor je hulp! 😊

Groetjes,
Ashley

Dank dat u mij bedankt, Ashley!

Reageer