Skip to main content

.

Hoi,



Al na 5x rinkelen springt mijn Iphone op de voicemail. Heel vervelend. Hoe en waar kan ik instellingen doen zodat mijn telefoon langer overgaat?

Bedankt alvast voor je reactie!
Helaas.....dit is niet in te stellen. Sowieso niet op je iPhone maar ook niet in je voicemail. 

Simyo kan daar ook niets aan veranderen want het zijn instellingen van 'moedertje' KPN. :rolleyes:

Ikzelf heb voicemail om die reden maar uitgezet.



voicemail uitzetten:    bel 12339

voicemail aanzetten: bel 12331
Hoi,



Al na 5x rinkelen springt mijn Iphone op de voicemail. Heel vervelend. Hoe en waar kan ik instellingen doen zodat mijn telefoon langer overgaat?

Bedankt alvast voor je reactie!




Hoi Jolmers,



Welkom op het forum :)

De tijdsduur voordat je telefoon naar voicemail gaat, is inderdaad op het netwerk bepaald en niet te wijzigen helaas.

Is het te kort voor jou, dan is de enige optie uitzetten, en dat gaat via 12339.



Ik hoop dat je vraag hiermee beantwoord is,



Groetjes,

Charlene
Ik heb bij de FAQ-vraag " Kan ik de tijd verlengen voordat de voicemail wordt ingeschakeld?" gelezen dat je kunt bellen naar **61*0031612345678**35# (als je tel.nr. 06-12345678 is en je de belduur op 35 seconden wilt zetten).

Als ik dat doe, krijg ik trouwens de melding "verbindingsprobleem of ongeldige MMI-code".

Werkt dus niet. Maar waarom staat deze mogelijkheid dan op de site?

Of doe ik iets verkeerd?

Hans
Ik heb bij de FAQ-vraag " Kan ik de tijd verlengen voordat de voicemail wordt ingeschakeld?" gelezen dat je kunt bellen naar **61*0031612345678**35# (als je tel.nr. 06-12345678 is en je de belduur op 35 seconden wilt zetten).

Als ik dat doe, krijg ik trouwens de melding "verbindingsprobleem of ongeldige MMI-code".

Werkt dus niet. Maar waarom staat deze mogelijkheid dan op de site?

Of doe ik iets verkeerd?

Hans




Hoi Hans,



Nee hoor, je doet niks verkeerd. Goed dat je het opmerkt. Bij mij werkt die code ook niet. Ik denk dat dit een stukje informatie is, dat ooit van toepassing is geweest, maar niet meer geldt. Ik ga het nog even driedubbel na, en dan laat ik het verwijderen.

Ik heb nog niet zo lang geleden geïnformeerd bij de netwerkspecialisten, en die hebben mij helaas verzekerd dat het niet mogelijk is om de rinkeltijd tot de voicemail te verlengen. Dus de voicemail uitschakelen, dan rinkelt het zoveel je maar wilt. :)



Groetjes,

Charlene
Ik heb bij de FAQ-vraag " Kan ik de tijd verlengen voordat de voicemail wordt ingeschakeld?" gelezen dat je kunt bellen naar **61*0031612345678**35# (als je tel.nr. 06-12345678 is en je de belduur op 35 seconden wilt zetten).

Als ik dat doe, krijg ik trouwens de melding "verbindingsprobleem of ongeldige MMI-code".

Werkt dus niet. Maar waarom staat deze mogelijkheid dan op de site?

Of doe ik iets verkeerd?

Hans




Wacht! Hans!

Mijn collega zag mij typen en riep: "het kan wel, het kan wel!" De code klopt alleen niet helemaal (niet verwijderen dus, aanpassen gaan we:)) en het kan naar 30 seconden maximaal.



Let op: **61*003163312345678**30#



Dus 33 tussen de 6 en de rest van je nummer. En max 30 seconden.



De netwerkspecialisten weten blijkbaar ook niet alles 😉 Laat je weten of het bij jou nu ook lukt?



Groetjes,

Charlene



Edit 1-11-2016:



Zoals je kunt zien is het topic al wat ouder. De informatie die hierin staat is niet helemaal juist meer. Onlangs hebben we contact opgenomen met de netwerkspecialisten en zij hebben aangegeven dat de code niet gebruikt moet worden vanwege één groot nadeel. Het is namelijk onmogelijk om de code te gebruiken en een doorschakeling te verwachten naar de voicemail. Dit gaat niet goed. Het wordt dus sterk afgeraden om deze code te gebruiken.



Het is dus niet mogelijk de rinkeltijd te verlengen als je de voicemail aan wilt hebben. Als je geen voicemail hebt, dan is de rinkeltijd al verlengd en is de code irrelevant.
Jazeker: deze code werkt! Weliswaar werkt de ringtone niet 30 seconden, maar alles bij elkaar duurt het zo'n 35 seconden voordat de voicemail aanslaat. Ik heb het geklokt: als iemand je belt, hoort hij 8 seconden niks, dan 22 seconden de beltoon, dan weer 5 seconden niks, en dan slaat de voicemail aan.

NB Als je de code hebt ingetypt en hebt gebeld, moet wél de voicemail worden aangezet door 12331 te bellen!

Ik ben wel nieuwsgierig hoe ik nu de oorspronkelijke instelling weer terug kan krijgen?

Bedankt, en groeten,

Hans
Hoi Hans Helder,



Goed om te lezen dat het werkt. Bedankt voor je terugkoppeling. Ja, dat kan door dezelfde code in te voeren, maar in plaats van 30 voer je bijvoorbeeld 25 in.



Groetjes,



Alex
In veel gevallen bepaalt de provider na hoeveel seconden er wordt doorgeschakeld. dus kun je zelf bepalen of de doorschakeling na 5, 10, 15, 20, 25 of 30 seconden wordt gemaakt door de volgende code in te toetsen zoals ?



**61*+31653[eigen 06 nummer]*11*30#



61=doorschakelen bij geen gehoor

11=spraak

30=rinkeltijd in seconden



##002# Alle doorschakelingen opheffen
Ik denk dat een rubriek "voicemail" onder diensten met informatie zoals deze en nog meer wel SLIM zou zijn 😛
: als iemand je belt, hoort hij 8 seconden niks, dan 22 seconden de beltoon, dan weer 5 seconden niks, en dan slaat de voicemail aan.





Okay, ff lekker mierenneuken 😛...die 8 seconden (klok maar es even hoe lang dat is...) helemaal niks duren mij te lang. De beller zou 'm er dan op kunnen knallen, denkende dat er geen verbinding tot stand komt. Zou zo maar kunnen. 
Even terug komend op mijn voorgaande oplossing, deze werkt dus niet meer, ook **61*1233[10 cijfers eigen mobiele telefoonnumer]*11*[kies uit 25,20,15,10,5]# groene hoorntje werkt niet meer, dit is meen ik sinds eind 2004 gewijzigd.



Voicemail staat standaard op 20 seconden en kan hiervan de rinkeltijd niet worden gewijzigd!
Even terug komend op mijn voorgaande oplossing, deze werkt dus niet meer, ook **61*1233[10 cijfers eigen mobiele telefoonnumer]*11*[kies uit 25,20,15,10,5]# groene hoorntje werkt niet meer, dit is meen ik sinds eind 2004 gewijzigd.



Voicemail staat standaard op 20 seconden en kan hiervan de rinkeltijd niet worden gewijzigd!




Hoi Moose,



Bedankt dat je laat weten dat je vorige oplossing helaas niet meer werkt. Het klopt dat het niet mogelijk is om de rinkeltijd te verlengen dit is standaard ingesteld op het netwerk.
Hoi allemaal!



Het lijkt erop dat het wel mogelijk is om in te stellen hoe lang het duurt eer er doorgeschakeld wordt naar de voicemail! 🙂 Goed nieuws, dus! Dit doe je door te bellen naar het volgende nummer: **61*0031633XXXXXXXX**30#



In plaats van de XXXXXXXX toets je de acht cijfers van je telefoonnummer (minus de 06 dus) in. De laatste 30 staat voor het aantal seconden waarin het toestel over gaat. Hierna zal er doorgeschakeld worden naar je voicemail.



Ik hoop dat het zo helder is!



Groetjes,

Jihane

Reageer