.

Beantwoord

Inkomende oproepen krijgen voicemail te horen, hoe komt dat?

  • 4 April 2016
  • 9 reacties
  • 2433 Bekeken

Sinds een paar weken komt het regelmatig voor dat mensen mij bellen en de voicemail krijgen, terwijl mijn telefoon gewoon aan staat. Ik krijg dan een paar uur later een smsje met de melding dat ik gemiste oproepen heb.
Gewone sms berichten komen ook pas heel laat aan. Ik heb al meerdere malen mijn telefoon uit en aan gezet en de simkaart opnieuw erin geplaatst, helaas zonder effect.
Hoe kan ik dit probleem oplossen?
icon

Beste antwoord door Tiury 5 April 2016, 11:40

Bekijk originele reactie

9 reacties

Reputatie 6
Badge +10
Hoi Fatm, welkom op het Simyo forum 🙂.

Wat onhandig dat je vaak gesprekken mist, omdat jouw telefoon niet over gaat! Tijd dat we dit gaan oplossen voor je 🙂.

Om je beter te kunnen helpen, heb ik toch iets meer informatie van je nodig. Kun je me antwoord geven op de onderstaande vragen?

- Heb je dit altijd op dezelfde locatie of overal?
- Hoeveel streepjes bereik heb je?
- Welke telefoon heb je?
- Bij hoeveel gesprekken gebeurt dit?

Ik hoor het graag van je 🙂!

Groetjes, Tiury
Hoi Tiury,

-het komt niet altijd op dezelfde locatie voor, gebeurt o.a. thuis en in de auto
-ik heb 5 streepjes bereik
-ik heb een samsung galaxy s4
-ik heb het aantal gesprekken niet geteld, maar de afgelopen 2 weken gaat het denk ik om zo'n 15 gesprekken.

Groetjes,
Fatma
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Fatm,

Bedankt voor je snelle reactie met antwoorden 🙂. Ik heb eerst je simkaart gereset. Hiermee meld ik de simkaart opnieuw aan bij het netwerk en is de aansluiting weer als nieuw. Ik wil je daarom vragen om de telefoon voor 15 minuten uit te zetten en de simkaart eruit te halen. Na het opnieuw opstarten van de telefoon, zoek je handmatig naar het KPN netwerk.

Om er zeker van te zijn dat er geen doorschakeling actief is, wil ik je vragen om even te bellen naar ##002#. Hiermee zet je alle schakelingen op het netwerk uit, zodat je zeker weet dat een gesprek altijd binnenkomt. Een check of je niet per ongeluk een 'niet storen functie' aan hebt staan, moet ik je helaas voor doorverwijzen naar de handleiding van je telefoon, maar het is wel aan te raden 🙂.

Laat je me weten of de bovenstaande tips en handelingen hebben geholpen bij het oplossen van dit probleem?

Groetjes, Tiury
Hoi Tiury,

Ik heb je instructies opgevolgd. Ik lijk wel weer bereik te hebben, maar heb als een paar keer een melding gekregen dat ik afgemeld ben van het kpn netwerk omdat er geen bereik was.

Groetjes, Fatma
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Fatm,

Wat vervelend dat het nog niet opgelost is!

Probeer nu je toestel weer op 'automatisch netwerk selecteren' te zetten. Dan zal hij het moeten doen! Ik ben erg benieuwd of het werkt, laat je het ons weten?

Groetjes,
Caspar
Hoi Caspar,

Ik heb het netwerk automatisch laten selecteren, echter het heeft niet geholpen. Zojuist hebben mensen weer mijn voicemail gekregen, terwijl m'n telefoon aanstaat met 5 streepjes bereik.
Ik vind het nu toch wel erg lang duren. Ik vind het niet kunnen dat ik bij noodgevallen niet bereikbaar ben. Ben jaren een tevreden klant geweest, maar overweeg nu toch sterk om over te stappen.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Fatm,

Wat jammer om te zien dat je overweegt over te stappen. Dat is niet wat we willen natuurlijk 😞

Graag testen we nog een aantal punten zodat we tot een duidelijke conclusie kunnen komen. Kun je mij vertellen of je de simkaart al eens hebt getest in een andere telefoon. Zo ja, heb je dan verschil gemerkt? Heb je ook de mogelijkheid om een andere simkaart te testen in jouw telefoon? Dan gaan we hierna weer verder kijken voor je.

Groetjes,
Angela
Hoi Angela,

dat heb ik inderdaad al geprobeerd, ook in een ander toestel valt mijn bereik weg.
We hebben de simkaart van mijn partner (ook klant bij simyo) geplaatst in mijn toestel, hij heeft geen problemen met het bereik.

Groet,
Fatma
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Fatm,

Omdat je aangeeft dat je partner ook Simyo heeft en geen problemen ervaart, moet het haast wel aan je simkaart liggen. Ik doe er meteen eentje voor je op de post, zodat je deze nog voor het weekend ontvangt. Het is wel een speciale (dikkere) simkaart, die wij zelf voor je moeten activeren. Je kunt natuurlijk de klantenservice bellen op 1200 als je telefoon bereik heeft om de simkaart te laten activeren 🙂, lukt dit niet, kun je het via het forum laten weten.

Laat je ons weten of deze simkaart beter werkt?

Groetjes, Tiury

Reageer