Skip to main content
Hallo,



Ik ben onlangs verhuisd naar Engeland. Ik had een Sim Only-abonnement bij Simyo, maar heb dat eergisteren, 26 oktober, 'omgezet' naar Prepaid. Dat wil zeggen, ik heb Prepaid aangevraagd bij Simyo met nummerbehoud. 



Bij het opgeven van de datum voor het overzetten van het nummer kon ik alleen een datum kiezen ná 23 november (of rond die datum). Dat zal wel te maken hebben gehad met de maand opzegtermijn van Sim Only. Echter, vanochtend ontving ik een e-mail over mijn Prepaid-simkaart, waarin werd gezegd dat het overzetten van het nummer al op 3 november a.s. plaatsvindt. 



Nu vraag ik mij af: wordt het nummer nu werkelijk al op 3 november overgezet, zodat ik nog circa 20 dagen Sim Only-abonnement heb waar ik niks meer mee kan doen? Of wordt mijn abonnement nu ook al per 3 november opgezegd en betaal ik tot en met die datum?



Ik hoor graag hoe het zit. Desnoods stel ik de datum van het overzetten nog uit. 



Alvast dank!



Groeten,

Henk
Hoi henkkrajenbrink, welkom op het Simyo forum :)



Ik heb het topic met je vraag even verplaatst naar het forumonderdeel Nummerbehoud. Zo kunnen andere forumgebruikers met eenzelfde vraag makkelijker hun antwoord vinden.



Wat spannen; verhuizen naar de UK! Ga je er voor werk heen? Of voor de liefde? ;)



In je gegevens zie ik inderdaad dat je nummerbehoud is ingepland voor 3 november. Dit betekent ook dat je abonnement loopt tot en met 3 november en je niet langer dan dat betaalt.

Mocht je het willen uitstellen, dan kunnen we dat wel voor je regelen, maar kun je ons dat dan zo spoedig mogelijk laten weten?
Dank voor de informatie!

Nu kreeg ik vandaag echter weer een bericht over nummerbehoud. Ik krijg nu de indruk dat mn oude simcard het (oorspronkelijke) nummer van mn nieuwe simcard krijgt. Met andere woorden, de simcards 'ruilen' van nummer. Kunnen jullie bevestigen of dit klopt? Zo niet, dan moet ik het tweede 'verzoek' voor nummerbehoud snel intrekken (staat voor 11 november ingepland).

Dank alvast!
Hi henkkrajenbrink,



Het klopt dat die nummers ruilen van simkaart. Normaal gesproken merk je daar als klant niets van, maar om de 1 of andere reden heb jij kennelijk dus wel mailtjes gekregen daarover.

Die kun je gewoon negeren.

Vandaag is je nummer overgezet naar je nieuwe prepaid en als je met je nieuwe wachtwoord inlogt op Mijn Simyo zie je ook wat je hoort te zien.
Beste Ernst,



Dank voor je reactie, ik zal het mailtje negeren.

Echter, er is nog steeds iets vreemds aan de hand. Ik kan met mijn telefoonnummer (*0230) nog steeds inloggen op mijn Simyo Sim Only-account (zoals ik nu heb gedaan). Hier zie ik nog steeds staan dat ik een abonnement heb. Wordt dat niet automatisch opgezegd? Bovendien is mijn forum-account aan deze login gekoppeld. Als ik inlog met m'n nieuwe wachtwoord, voor m'n nieuwe simcard, dan kan ik niet op het forum. Wel zie ik staan dat het een Simyo Prepaid-account is.



Lopen er nu dingen door elkaar? Of moet ik gewoon wachten tot 11 november, wanneer de telefoonnummers van de simcards daadwerklijk zijn omgeruild?



Alvast dank!



Henk
Hoi henkkrajenbrink,



De reden dat jij met het nummer (*0230) + oude wachtwoord nog kunt inloggen op Mijn Simyo, is omdat je nu nog de mogelijkheid hebt om je facturen te downloaden en in te zien 🙂. Het abonnement is nu beëindigd en de inlog mogelijkheid vervalt aan het einde van deze maand.



Als je inlogt met je nummer en je nieuwe wachtwoord, dan kom je bij de juiste pagina terecht, maar dien je je wel opnieuw aan te melden bij het forum. Je kunt je niet meer registreren met je huidige schermnaam, maar ik kan dit eventueel voor je aanpassen als je dat wil 🙂.



Heb ik je vraag zo beantwoord?
Beste Tiury,

Sorry voor de vertraging. De vraag t.a.v. het inloggen is inderdaad beantwoord. Op de laatste factuur zie ik inderdaad dat mijn abonnement t/m 3 november 2014 loopt, dat klopt. 



T.a.v. het forum: inloggen met mijn huidige schermnaam is niet per se nodig. Echter, ik merk ook dat ik niet mijn e-mailadres nogmaals kan gebruiken. Dat heb ik echter wel nodig, dus zou je dat voor me kunnen wijzigen? Of kan ik mijn vorige forum-account verwijderen? 



Alvast dank!



Henk
Hey henkkrajenbrink,



Je kunt inderdaad een mailadres niet twee keer gebruiken.

Wil je dat ik het mailadres waarmee je op het forum zit aanpas zodat je je opnieuw kunt aanmelden met dat mailadres? Stuur me dan even een privébericht, dan doe ik het meteen voor je 🙂

Reageer