Skip to main content
Goedendag,



Het is nu al de zoveelste keer dat ik midden in de nacht (geluid staat uit dus word er niet wakker van) een bericht krijg van het nummer: +447980001809. Ik ben hier ook een keer door gebeld en vind het erg vervelend worden.



In de berichten staan dingen als: Hi I am... en Congratulations, you won....



Ik reageer hier niet op maar vind het gewoon ontzettend vervelend worden. Is er een mogelijkheid om deze buitenlandse nummers te blokkeren? Ik snap zowiezo niet hoe ze aan mijn nummer komen want ik geef mijn telefoonnummer nooit aan derden.



Graag hoor ik of hier iets aan gedaan kan worden.



Met vriendelijke groet,

Angelique
Mijn ervaring is dat als je dit soort onzin negeert, het gewoon ophoudt na een aantal keren. Het getoonde nummer is een UK mobiel nummer, maar dat zegt niet veel over de identiteit van de spammer want de kans is groot dat het een fake nummer is.



Als het een UK nummer is, kun je een klacht indienen bij de Information Commissioner's Office (ICO), zie https://ico.org.uk/concerns/marketing/spam-texts/
Hoi An2802,



Welkom op het Simyo Forum.



Ai, dat is wel erg vervelend zeg! Ik kan me voorstellen dat je graag wilt dat dit stopt.



Het vervelende is dat wij als provider vrij weinig aan zowel de sms´jes als de belletjes kunnen doen. Op jouw aansluiting staat standaard een blokkade voor betaalde sms-diensten. Deze sms'jes kun je dus sowieso niet binnen krijgen. Dit betekent heel simpel dat de sms'jes die jij krijgt niet onder deze categorie vallen.



Vanuit hier kan ik geen telefoonnummers blokkeren helaas. In sommige toestellen heb je wel de mogelijkheid om zelf een telefoonnummer toe te voegen aan een 'blacklist'. Doordat je dit nummer aan deze zogenaamde zwarte lijst toevoegt, kan je hierdoor niet meer gebeld worden. Wie weet is dit de oplossing voor je! Laat je het weten of het gelukt is?



Verder doe jij er goed aan door niet te reageren. Ik wil je zeker aanraden dit ook niet te gaan doen. Zo voorkom je in ieder geval onverwachte hoge kosten.



Mocht je nog andere vragen hebben, dan weet je ons te vinden.



@Scotsman, bedankt voor je aanvulling :D



Groetjes,

Angela

Reageer