Skip to main content
Dag,



Sinds een week word ik gebeld door een onbekend nummer. De telefoon gaat maar een paar keer over, en als ik opneem hangt de beller meteen op, het enige wat ik hoor is de piep dat het gesprek verbroken is. Dit gebeurt zo'n 1 - 3 keer per (werk)dag en het is erg vervelend. Kunnen jullie hier iets aan doen?



Met vriendelijke groet,



Wim
Hoi WimG,



Welkom op het forum. Vervelend dat je dit zo vaak meemaakt.



Wanneer je telefonisch wordt lastiggevallen kunnen we achterhalen door wie je wordt gebeld. Hiervoor kan je tien verschillende data en tijdstippen doorgeven van de ontvangen gesprekken. Het gaat hierbij om gesprekken waarbij er daadwerkelijk verbinding is geweest. Een gemiste oproep kunnen we niet terugzien op het netwerk, daarom telt deze niet mee.



Wij kunnen de gegevens van de oproepen doorgeven aan de netwerkbeheerder, die de beller achterhaald en eventueel een waarschuwing geeft aan de persoon.



Het kan zijn dat je gebeld wordt door een callcenter. Vaak maken ze gebruik van een belcomputer. Deze kan de oproepen vroegtijdig afbreken. Bij jou gaat wel de telefoon over maar wanneer je de oproep beantwoordt hoor je niets en wordt de verbinding direct daarna automatisch verbroken.



Om niet (meer) benaderd te worden door bedrijven kan je je nummer hiervoor blokkeren door je in te schrijven in het https:// https://www.bel-me-niet.nl/
Beste Ali,



In het bel-me-niet register sta ik reeds ingeschreven.



Aangezien de telefoon maar kort over gaat, lukt het mij niet om altijd op tijd op te nemen. Ik heb tot nu toe 5 oproepen op kunnen nemen. Kan ik deze alvast doorgeven?

18 juni, 16.18

19 juni, 11.35 & 14.37

24 juni, 9.13 & 11.16



Met vriendelijke groet,



Wim
Hoi WimG,



Bedankt alvast voor deze resultaten 🙂. Helaas kunnen we hier nog geen overlast klacht voor indienen, want KPN wil dit helaas nog niet accepteren. We wachten de volgende resultaten af, want we willen het uiteraard vlug voor je oplossen!



Groetjes, Tiury

Reageer