.

Beantwoord

Ik word anoniem gebeld, wat kan ik hier aandoen?

  • 2 September 2014
  • 3 reacties
  • 2087 Bekeken

Hoi,
Ik word al een week bijna dagelijks gebeld door een anonieme beller. Het begint een beetje irritant te worden. Wat kan ik doen als dit aanhoudt? Een logboek bijhouden?

Groet,
Sharon
icon

Beste antwoord door Naomi 3 September 2014, 10:57

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 4
Badge +10
Hoi SharonG 🙂, welkom op het Simyo forum.

Ik heb je topic even verplaatst naar het onderwerp Bellen, om het forum zo overzichtelijk mogelijk te houden.

Heel vervelend dat je steeds wordt gebeld door een anonieme beller 😞 Gelukkig kunnen wij hier iets aan doen! Wanneer je weer gebeld wordt, dan raad ik je aan het gesprek op te nemen. Een gemiste oproep wordt namelijk niet gezien als overlast. Tien ontvangen gesprekken kun je aan ons doorgeven met de datum en het tijdstip. Wij gaan dan een overlast klacht indienen bij KPN. Op deze manier krijgt de overlastgever een officiële waarschuwing. Je kan de tien contactmomenten sturen naar [email]klantenservice@simyo.nl[/email].

Wil je laten weten of je er zo uit komt? 🙂
Hartelijk dank voor de reactie.
Ik had me al van alles in mijn hoofd gehaald wie het zou kunnen zijn. De telefoon ging telkens maar drie keer over en dat was te kort voor mij om op te nemen. Er werd dus ook nooit een bericht ingesproken. Afgelopen zaterdag werd duidelijk wie mij probeerde te bellen: een callcenter.
Ik heb duidelijk aangegeven dat ik het vervelend vond dat ik amper de kans kreeg om aan te nemen. Dan krijg je een excuus te horen dat er een storing zou zijn geweest.
Hoe dan ook: vals alarm.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi SharonG,

Gelukkig was het maar een callcenter en niet iemand die je lastig viel of zoiets! Desalniettemin behoorlijk irritant en vervelend dat je telkens gebeld werd.
Dat van die 'storing' ontkracht ik heel graag, trouwens. Callcenters werken namelijk met bellende computers. Als er een bepaald aantal agents 'in de lijn' zitten, worden meer calls gedaan dan nodig zijn door de computer. Zodra alle agents dan weer in gesprek zijn wordt het overschot aan uitgaande oproepen opgehangen. En als jouw nummer een keer gebeld is geweest, dan blijft de computer het proberen totdat je opgenomen hebt.
Zodoende zijn de agents zo vaak mogelijk in gesprek en wordt er natuurlijk het meeste geld verdiend.

Alleen een beetje jammer dat jij daar dan weer de dupe van bent...

Reageer