.

Beantwoord

Ik wil betaalde sms diensten kunnen gebruiken

  • 17 January 2014
  • 3 reacties
  • 1939 Bekeken

Badge +1
Ik heb een Sim Only abbonnement bij Simyo genomen per november 2013. Nu merk ik dat ik geen sms meer kan sturen naar betaalde sms diensten.
Dus stuur ik een mail naar Simyo met de vraag waarom ik dit niet meer kan.
Krijg als antwoord dat er een blokkade op staat en deze kan niet verwijderd worden.
Wie bepaalt of er een blokkade op staat? Ik heb geen toestemming gegeven.

Ik ben oud en wijs genoeg om zelf te bepalen of ik een betaalde sms dienst wil hebben.
Als men er een blokkade op kan zetten, kan deze er ook af.

Ik wil dat ie er af gaat. Ik moet 'm zelf aan of uit kunnen zetten
icon

Beste antwoord door Charlene 20 January 2014, 15:39

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Als je vaak van betaalde sms diensten gebruik maakt dan zou je kunnen overwegen om speciaal daarvoor een prepaid simmetje te nemen en de klantenservice vragen de blokkade eraf te halen. Wel eerst even minimaal € 25 er op zetten.
Badge +1
Ik wil helemaal geen pre-paid kaart kopen.
Ik heb een abonnment, en wil zelf bepalen, net zoals ik zelf bepaal om te internetten in het buitenland, roaming aanzetten, of ik
betaalde sms diensten aan of uit kan zetten.
Maak een optie in MIJN SIMYO, waar je zelf telefoon nrs in kunt zetten voor welke betaalde sms diensten je gebruik wilt maken.
Bouw er een disclaimer in zodat mensen worden gewaarschuwd voor de betaalde sms dienst.
Klikt men ja aan, dan is Simyo toch gedekt en gevrijwaard voor eventuele extra kosten die het zich meebrengt voor een abonnementhouder.

Ik vind dat Simyo dit aan haar klanten zelf moet kunnen overlaten.
Ik ben een volwassen man, dus bepaal ik het zelf wel.
Badge +8
Ik wil helemaal geen pre-paid kaart kopen.
Ik heb een abonnment, en wil zelf bepalen, net zoals ik zelf bepaal om te internetten in het buitenland, roaming aanzetten, of ik
betaalde sms diensten aan of uit kan zetten.
Maak een optie in MIJN SIMYO, waar je zelf telefoon nrs in kunt zetten voor welke betaalde sms diensten je gebruik wilt maken.
Bouw er een disclaimer in zodat mensen worden gewaarschuwd voor de betaalde sms dienst.
Klikt men ja aan, dan is Simyo toch gedekt en gevrijwaard voor eventuele extra kosten die het zich meebrengt voor een abonnementhouder.

Ik vind dat Simyo dit aan haar klanten zelf moet kunnen overlaten.
Ik ben een volwassen man, dus bepaal ik het zelf wel.


Hoi Franky076,

Ik had jouw reactie in een ander topic gevonden en beantwoord. Bij Simyo staat hier een blokkade op, omdat we die dienst niet aanbieden.
Je bent nog steeds vrij in je keuze om van sms-betaaldiensten gebruik te maken, die vrije keuze heb je echt wel. Alleen niet op een abonnement van Simyo, daar bieden we het niet aan. Al heel lang niet. Maar dat betekent niet dat jij die diensten niet kunt gebruiken. Alternatieven zijn er in de vorm van bijvoorbeeld een prepaid kaartje aanschaffen. Of een andere oplossing te zoeken. 🙂 Voorlopig gaat de optie op sim only abonnementen er niet komen.

Groetjes,
Charlene

Reageer