Ik heb vanochtend rond 07:40 uur een sms gestuurd naar een persoon. Deze persoon heeft deze sms al 20x ontvangen terwijl ik de sms maar 1x heb verstuurd.
Hoe kan dit opgelost worden? Momenteel heb ik het nummer van de sms centrale verwijdert maar ook dit helpt niet. Maar dit lijkt mij niet de ideale oplossing en hoe zit dat met mijn beltegoed?
Ook wil ik melden dat verbruikgegevens snel up to date zijn. Zo staat erbij mij nog de status van internet op 3 september.
Bladzijde 1 / 1
Inmiddels zijn het er al meer natuurlijk aangezien de sms om de 10 minuten worst gestuurd. Gaar snel een reactie.
Als jij de sms maar 1x hebt verstuurd en de geadresseerde heeft hem inmiddels al meer dan 20x ontvangen dan ligt het probleem niet bij jou maar bij het toestel van de ontvanger. Dat toestel weigert kennelijk een bevestinging retour te sturen aan de berichtencentrale dat de sms is ontvangen. Als de berichtencentrale geen ontvangstbevestiging krijgt blijft hij de sms steeds weer opnieuw doorsturen.
Maar hoe kan het dan dat een nieuwe sms die ik later op de dag heb verstuurd die niet meerdere malen aankomt bij dezelfde persoon? Dan ligt het daar toch ook niet aan?
Dan heeft de ontvangende telefoon op correcte wijze een bevestiging teruggestuurd naar de berichtencentrale. Zoals het ook hoort. Waarom die bevestiging die keer daarvoor niet is verzonden is iets waar we nooit achter zullen komen, misschien was het een smartphone die op dat moment druk bezig was met iets anders en het versturen van die bevestiging erbij in is geschoten. Net als bij computers gaat er bij smartphones ook wel eens iets mis....
Okee en hoe kan dit opgelost worden? Bedankt voor de snelle reacties
Als eigenaar van de ontvangende telefoon zou ik er verder niet wakker van liggen, tenzij het probleem zich vaker voordoet.
Nou het smsje blijft ze nog steeds ontvangen. Dus hoe kan dat bij haar worden opgelost?
Niet iets waar ik zelf ooit mee te maken heb gehad maar wat schijnt te helpen is als ze haar simkaart even in een ander toestel plaatst, als er dan weer een duplikaat sms binnenkomt wordt er hopelijk op de juiste wijze een bevestiging naar de berichtencentrale teruggestuurd waardoor - hopelijk - een eind komt aan dit probleem.
Nou we hebben het geprobeerd. Maar het is niet gelukt. Nu komt er een ander smsje meerdere malen aan.
Is dit een sms die je hebt verstuurd nadat het haar gelukt is om de eerste stroom van sms'jes te stoppen? Dan vermoed ik dat er iets mis is met het ontvangende apparaat. Ik vraag me af of dit probleem zich voordoet met alle sms'jes die ze ontvangt of alleen de sms'jes die jij naar haar stuurt.
Hallo Princessie1993.
Speelt dit probleem bij de ontvanger alleen bij berichten van jou of ook van anderen?
Groet,
Friesian
Speelt dit probleem bij de ontvanger alleen bij berichten van jou of ook van anderen?
Groet,
Friesian
De ontvanger zit overigens ook bij simyo. Dus is er geen storing bij jullie. Lees dat ik niet de enige ben met dit probleem
N.v.t vraag is al door Scotsman gesteld.
Nou het eerste smsje is eruit. Dan gaan er 1 of 2 smsjes goed en dan blijft ze ze weer ontvangen. Ook al met een ander toestel geprobeerd. Maar dit hielp helaas niet.
Het is niet alleen smsjes van mij maar ook van andere die versturen
Ik geloof dat Friesian en ik zo'n beetje alles hebben geprobeerd. Voor mijn gevoel ligt de oorzaak van het probleem niet bij jou maar bij het toestel van de ontvanger en speciaal de Simyo sim die er in zit. Het lijkt me onwaarschijnlijk dat er een storing is op netwerk niveau. Tijd voor een moderator om het over te nemen, deze zal als eerste vragen wat het nummer is van de Simyo aansluiting waar al die sms'jes worden ontvangen (niet hier posten, wachten tot een moderator zich meldt).
Okee dus ik heb straks geen toren hoge rekening? Bedankt voor de hulp.
Geen torenhoge rekening voor jou want jij hebt maar 1 sms verstuurd. Gaat gewoon van je bundel af. Voor de ontvanger zijn er geen kosten want het ontvangen van sms'jes is gratis.
Hoi Princessie1993,
Welkom op het forum! Ik heb je topic naar het Sms & mms subforum verplaatst. Hier staan meer gerelateerde vragen en is jouw vraag voor andere bezoekers ook makkelijker te vinden :)
Scotsman en Friesian hebben je vraag al goed beantwoord. Het probleem zit in de telefoon die sms'jes ontvangt. Deze telefoon stuurt niet een ontvangstbevestiging naar de berichtencentrale. Hierdoor blijft die persoon de sms ontvangen. Hier zitten voor beide partijen geen extra kosten aan, omdat het de berichtencentrale is die de sms blijft versturen.
Om dit op te lossen moet de ontvanger van de sms het volgende doen. Haal de simkaart uit de telefoon en stop 'em in een andere telefoon. Wacht tot je de sms weer ontvangt en verwijder de sms. Doe de simkaart daarna weer terug in je eigen telefoon. Daarna ontvang je de sms niet nog een keer.
Zou je willen laten weten of dit heeft geholpen?
@Scotsman en Friesian, bedankt voor jullie antwoorden 🙂
Welkom op het forum! Ik heb je topic naar het Sms & mms subforum verplaatst. Hier staan meer gerelateerde vragen en is jouw vraag voor andere bezoekers ook makkelijker te vinden :)
Scotsman en Friesian hebben je vraag al goed beantwoord. Het probleem zit in de telefoon die sms'jes ontvangt. Deze telefoon stuurt niet een ontvangstbevestiging naar de berichtencentrale. Hierdoor blijft die persoon de sms ontvangen. Hier zitten voor beide partijen geen extra kosten aan, omdat het de berichtencentrale is die de sms blijft versturen.
Om dit op te lossen moet de ontvanger van de sms het volgende doen. Haal de simkaart uit de telefoon en stop 'em in een andere telefoon. Wacht tot je de sms weer ontvangt en verwijder de sms. Doe de simkaart daarna weer terug in je eigen telefoon. Daarna ontvang je de sms niet nog een keer.
Zou je willen laten weten of dit heeft geholpen?
@Scotsman en Friesian, bedankt voor jullie antwoorden 🙂
Okee gelukkig. Nou dit hebben we meerdere malen geprobeerd. Maar het is nu fort bij iedere eerste sms die de ontvanger ontvangt dat deze continu ontvangen wordt. Dus de oplossing werkt helaas niet.
Hi Princessie1993,
Als de truc van Dries niet heeft geholpen, dan zit er helaas echt iets fout in je telefoon :(
Misschien kun je 'm terugzetten naar de fabrieks instellingen (factory reset) en helpt dat? Anders zou ik het laten nakijken door een specialist als ik jou was. Áls je mobiel dat nog waard is tenminste.
Als de truc van Dries niet heeft geholpen, dan zit er helaas echt iets fout in je telefoon :(
Misschien kun je 'm terugzetten naar de fabrieks instellingen (factory reset) en helpt dat? Anders zou ik het laten nakijken door een specialist als ik jou was. Áls je mobiel dat nog waard is tenminste.
Nou ik ben gelukkig de ontvanger niet. Maar zal de tip doorgeven aan de betreffende persoon.
Ik ben benieuwd wat de oorzaak is! En inderdaad; gelukkig ben jij dus de ontvanger niet, Princessie93
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.