Skip to main content
Ik heb daarnet mijn nieuwe simkaart geactiveerd. Op Mijn Simyo is het nieuwe nummer te zien en heb ik 'm ook ontgrendeld met de nieuwe pincode. Ik krijg op mijn nieuwe telefoon echter de melding 'niet aangemeld bij netwerk' als ik wil bellen. Ik krijg wel mail binnen, smsjes, maar ik kan bijv. Whats app niet downloaden. Ik heb even gegoogled en heb mijn telefoon 10 min. uitgezet. In mijn oude telefoon werkt mijn nieuwe simkaart wel. Wat kunnen jullie voor me doen?
Heb je toevallig een Iphone? Dan kun je deze misschien even syncen met I-tunes om tot een oplossing te komen.
Nee, geen Iphone. ik ben overgestapt van een heel simpel Samsung toestelletje naar een Samsung s6, vandaar dat ik baal als een stekker!! Helaas doet hij het vandaag nog steeds niet. Neem zo mijn mijn oude telefoon maar weer mee naar m'n werk, die doet het wel....
Dan heeft je Simkaart misschien een reset nodig. Dit zal Simyo moeten doen en deze reageren doorgaans binnen 1 werkdag hier op het forum..
Hoi Mirjam68,



Welkom op het Simyo Forum.



Wat vervelend dat jouw simkaart niet lijkt te werken in jouw nieuwe telefoon.



Omdat je aangeeft dat jouw simkaart wel werkt in jouw oude telefoon, kan het niet aan de simkaart liggen. Deze is goed geactiveerd en functioneert ook prima! Het lijkt een probleem in jouw telefoon. Heb je de mogelijkheid om een werkende simkaart van iemand anders te testen in jouw nieuwe Samsung? Dan kunnen we met zekerheid zeggen dat er iets niet helemaal goed gaat in jouw toestel.



Je kunt ook proberen handmatig een netwerk te selecteren via de instellingen van jouw telefoon. Wat gebeurt er precies als je dit probeert? Krijg je een bepaalde melding te zien of te horen? Alvast bedankt voor de extra informatie.



@Raytje, bedankt voor het meedenken :)



Groetjes,

Angela
Hoi Angela,



De simkaart van mijn zoon doet het wel in mijn nieuwe telefoon. Ligt het dan toch niet aan de telefoon?

Je volgende advies is 'handmatig een netwerk kiezen'. Maar welk? Ik ben echt een leek. Moet ik naar 'mobiele netwerken'? en dan? Misschien moet ik gewoon maar even tot morgen wachten. Bellen (op de vaste lijn) is misschien handiger?
Ik weet niet of bellen gaat lukken vandaag, druk druk enz.....Kan je misschien toch alvast een antwoord geven?
Hoi Mirjam68,



Wat maf dat er een andere simkaart wel werkt in jouw telefoon, maar die van ons niet.



Voor de volledigheid heb ik de simkaart even opnieuw aangemeld bij het netwerk. Hiervoor is het nodig om de telefoon voor 15 minuten uit te zetten en je simkaart uit je telefoon te halen. Hierna start je de telefoon met simkaart weer op en meld je de telefoon opnieuw aan bij het netwerk.



Dit doe je bij een Samsung S6 op de volgende manier:



- Kies Instellingen.

Scroll naar beneden.

- Kies Meer verbindingsinstellingen.

- Kies Netwerkoperators.

De Samsung Galaxy S6 zoekt automatisch naar beschikbare netwerken.

- Kies hier KPN of Simyo (welke van de twee beschikbaar is)



Laat je me weten of het heeft geholpen?



Groetjes, Tiury
Bedankt ik ga dit straks thuis proberen en laat het je weten of het gewerkt heeft! Die andere simkaart is ook van Simyo ( van mijn zoon) en die werkt idd wel.....
Yesssss het is gelukt!! Nu kan ik eindelijk aan de slag! Superbedankt Tiury☺️
Hoi Mirjam68,



Top om te horen! Graag gedaan namens Tiury, mooi dat het is gelukt :)



Ik wens je een prettig weekend. En hopelijk zien we je weer terug op het forum 🙂

Reageer