Skip to main content
Om de een of andere reden heeft airbnb me nu al meer dan 40x dezelfde beveiligingscode gestuurd. Ik zit in Vietnam en ontvang dus de smsjes: kost me dit geld? Als dit zo is, kan ik de kosten verhalen op airbnb?



Daarnaast nog de vraag, hoe kan ik het nummer blokkeren/kunnen jullie dit doen? Airbnb geeft namelijk geen gehoor aan mijn email.
Als je meerdere keren dezelfde sms ontvangt is het probleem meestal dat het toestel van de ontvanger geen bevestiging terug stuurt naar de berichtencentrale. Plaats je simkaart in een ander toestel en wacht tot er weer een sms binnenkomt en wis deze. Hopelijk maakt dit een einde aan de stroom van sms'jes. Het probleem wordt niet veroorzaakt door de afzender of door je provider. Het ontvangen van een sms in het buitenland is overigens gratis.
Hoi Big Snicker,



Welkom op het Simyo forum.



Wat irritant dat je zoveel berichten binnen krijgt. Gelukkig kosten inkomende berichten geen geld.



Ik zie dat Scotsman je al goed heeft geïnformeerd en een oplossing heeft aangedragen. Is het probleem hiermee verholpen?



Een nummer kan ik helaas niet voor je blokkeren, maar dit kan waarschijnlijk wel via je telefoon. Welk type telefoon gebruik je?



Groetjes,

Sean



@Scotsman bedankt voor je heldere uitleg!
Ik heb nog geen kans gehad om het te proberen. Ik heb hier geen toegang tot andere toestellen.
Hoi Big Snicker,



Dat is jammer! Heb je eventueel de mogelijkheid om een telefoon van iemand te lenen zodat je dit alsnog kunt testen? Dit is namelijk hetgeen wat de oplossing kan gaan bieden. Houd je ons even op de hoogte?



Groetjes,

Angela
De komende paar weken heb ik die kans niet. Het volume van de berichten wordt nu wel minder: het zijn er nog maar een paar per dag.
Hoi BigSnicker,



Wat fijn dat het nu af lijkt te nemen. Vervelend dat je de komende weken die kans niet hebt. Sorry dat we verder dan het geven van die tip helaas niets kunnen doen. Misschien is het een idee om eens te switchen tussen lokale netwerken (als die er zijn) of het opnieuw plaatsen van je simkaart? Ik weet niet of het werkt, maar het zou kunnen 🙂.



Groetjes, Tiury

Reageer