Skip to main content

.

Goedemiddag, ik krijg geen netwerk op mijn telefoon, de simkaart heb ik ook al in een andere telefoon gedaan maar ook dan krijg ik geen netwerk. Ik heb de telefoon nu uitgedaan, waarschijnlijk gaan jullie de kaart resetten.



Groet, Jan.
Hoi uniemetaal,



Welkom op 't forum.



Wat vervelend dat je geen netwerk ziet. Goed van je dat je de simkaart al in een ander toestel hebt geprobeerd!



Ik heb inderdaad je simkaart gereset. Hopelijk zorgt dat voor verbetering. Doe even je toestel uit en aan om ervoor te zorgen dat de reset voltooid is. Probeer ook eens handmatig het KPN netwerk te zoeken via instellingen > mobiele netwerken. Kun je daar netwerken zien?



Werkt het allemaal niet, dan gaan we naar een andere oplossing kijken.



Groetjes,

Caspar
Hallo Caspar, ik heb het toestel uit en aan gedaan, geen verandering. Ook heb ik handmatig KPN netwerk geselecteerd maar ook nu blijft de telefoon zoeken naar een netwerk.



Groet, Jan.
Hoi uniemetaal,



Wat jammer dat de reset en het zoeken naar het KPN-netwerk niet heeft geholpen. Ik heb onze netwerkspecialisten gebeld. Zij geven aan dat je simkaart helemaal nog niet is aangemeld op het netwerk. Daarom kun je ook geen netwerk vinden op je telefoon.



Normaal gesproken wordt je simkaart aangemeld op het netwerk nadat je je pincode in hebt gevoerd. Kun je me uitleggen wat er precies gebeurt zodra je je pincode invoert?



Ik hoor het graag van je!



Groetjes,

Samantha
Hallo Samantha,



Degene die de simkaart in de telefoon heeft geplaatst heeft direct de pincode veranderd. Waarschijnlijk was er toen nog geen contact geweest met een netwerk. Als ik nu de telefoon aanzet en de pincode intoets zegt de telefoon "Netwerk zoeken". Bij Info staat dan: Geen geldig netwerk gevonden.

Op dit moment heb ik de pincode weer terug gezet naar de originele code maar ook nu krijg ik geen netwerk.



Groeten, Jan.
Hoi uniemetaal,



Wat vervelend dat je nog steeds geen netwerk kan vinden. Het kan zijn dat de simkaart stuk is. ik heb je daarom een vervangende simkaart opgestuurd. Je hebt deze binnen twee werkdagen binnen. Kan je daarmee weer netwerken vinden?



Groetjes,

Caspar
Oké Caspar,



Wacht ik tot de simkaart binnen is en ga ik het opnieuw proberen.



Groeten, Jan.
Hoi uniemetaal,



Top! Laten we het even afwachten. We horen van je :)



Groetjes,

Caspar
Hallo Caspar,



Het is gelukt, deze simkaart werkt. Bedankt!



Groet,



Jan.
Hoi Uniemetaal,



Wat ontzettend fijn om te horen! 🙂 Geniet ervan!



Groetjes,

Jihane

Reageer