Skip to main content
ik krijg een netwerkmelding op mijn telefoon. Ik ben net overgestapt van prepaid naar abonnement. Aan de telefoon is mij net verzekerd dat de blokkade is opgeheven. Echter dit is niet zo. Ik kan nu niet bellen of sms-en.

Hoe krijg ik dit opgelost???
Beste Koen31,



Van harte welkom op het forum van Simyo.

Ik zal een zo goed mogelijk antwoord geven, zodat je verder kunt.



Het ziet ernaar uit, dat jouw mobiele telefoon nog voorzien is van een simlock, waardoor deze niet bruikbaar is voor simkaarten van andere providers zoals Simyo.



> Bel daarom met de klantenservice van de provider, waar je deze mobiele telefoon met prepaid hebt gekocht.



> Vraag daar om de "unlockcode" voor je mobiele telefoon, en zorg dat je dan ook je "imei nummer van je toestel" bij de hand hebt, deze krijg je in het scherm van je telefoon door de code *#06# in te toetsen.



> De unlockcode krijg je dan per email of via de post (afhankelijk per provider), met de instructies.



> Volg vervolgens de instructies in deze email of brief, waarna je mobiele telefoon simlock vrij is.



> Nu kun je jouw Simyo simkaart in je mobiele telefoon doen, en kun je bellen, sms'en en internetten.



Het opvragen van deze unlockcode bij je vorige provider, is gratis als je mobiele telefoon minimaal 1 jaar oud is.

Is je mobiele telefoon jonger dan een jaar, dan kan je oude provider hier een vergoeding voor vragen.



Hoop je hierbij geholpen te hebben.
Bedankt voor je reactie. Ik denk dat het toestel al wel simlock-vrij is. Ik ben al meerdere keren van provider gewisseld, wel met een prepaidkaart, maar ik denk dat dit niet uitmaakt?

Ik heb vrijdag gebeld naar Symio en die gaven aan dat het nog geblokkeerd was in hun systeem en ze beloofden mij dit direct te regelen. Helaas heeft dat tot nu toe nog niet geleid tot de oplossing. Anders maandag maar weer bellen.
Herstart je telefoon even, of is het inmiddels al geregeld?
in de loop van het weekend heeft het zichzelf opgelost! dank voor de reacties
Hoi Koen31, welkom op ons forum :)



Voor de overzichtelijkheid heb ik jouw topic verplaatst naar het subforum Bellen.



Wat fijn dat het probleem zich al heeft opgelost.

In je gegevens zie ik dat je simkaart afgelopen vrijdag is gedeblokkeerd. Zaterdag heb je een mailtje gekregen met de tip om je telefoon uit en aan te zetten. Was dat wat er geholpen heeft?





MichD en Raytje, dank je voor het meedenken en de tips!

Reageer