Skip to main content

.

Hi,



Ik heb in mijn nieuwe telefoon (Samsung Galaxy S7) de nieuwe (tweede in mijn bezit zijnde) kleinere zg. nano simkaart geplaatst.



Ik zie dat de telefoon het netwerkt herkent aan de traps-oplopende streepjes boven in de balk.

Als ik wil bellen krijg ik echter de melding: "Niet aangemeld bij netwerk"



Ik heb alles nog eens opnieuw geplaatst, opnieuw opgestart enz., maar blijf de melding krijgen. Vervolgens heb ik op dit Topic hier gezocht en gedaan (hoofdzakelijk het zelfde als ik al had gedaan) wat daarover te vinden was.



Wat nu?



Marc
De simkaart is één die toebehoort aan een abonnement of aan een prepaid aansluiting.



Je hebt overigens je mobielnummer als forumnaam. Dit is omwille van je privacy niet toegestaan. Een moderator zal dit aanpassen.



@Simyo.. Waarom wordt dit überhaupt mogelijk gemaakt?
DANK, NIKS IN DE GATE GEHAD.
Beste nummertje-06 gebruiker.



Wanneer je een voorkeur hebt voor een bepaalde gebruikersnaam dan mag je die aangeven.



Heb je per ongeluk capslock aanstaan? Heel veel hoofdletters leest niet prettig. Wordt ervaren als schreeuwen op een openbaar forum 🙂
Naam: Vanlebon

Thx
Hi Marc,



Welkom op het Simyo Forum!



Ik heb meteen je gebruikersnaam gewijzigd 🙂 Ik heb ook je aansluiting erbij gepakt en ik zie dat je gisteren contact hebt gehad met mijn collega. De simkaart is toen geactiveerd! Ook zie ik dat er gisteren verbruik heeft plaatsgevonden - zowel bellen als internetten. Kun je intussen wel weer bellen, zonder die melding over het netwerk?



Ik heb voor de zekerheid nog een reset uitgevoerd op je simkaart. Hiermee worden alle instellingen vernieuwd. Wil jij je toestel een kwartier uitzetten en daarna weer aandoen, om de reset te voltooien?



Laat je me weten of het dan wel werkt?



@ Ray, dankjewel voor je hulp! Bij het aanmaken van een account wordt al duidelijk gemaakt dat het niet de bedoeling is om het 06-nummer in te voeren, maar ik ben ook bezig met het bestuderen van het proces waarbij gebruikersnamen worden aangemaakt.

@ Friesian, dank voor het meedenken! 😃



Groetjes,

Jihane
Jahine,



Ik heb alles bij beide telefoons herhaald. Simkaart verwijder. opnieuw geplaatst en opgestart en een proefcall gemaakt.



Zowel bij de Nieuwe telefoon met de Nano kaart als zelfs bij de oude telefoon met de micorkaart:

"Niet aangemeld bij netwerk". Wel noodoproep en zichtbaar contact met de mast.



Help?!



Goret,



Marc
Mijn nieuwe toestel vraagt geen pincode. Mijn oude wel, maar dat is een andere kaart die nu ook meld: "Niet aangemeld bij netwerk"



groet,



Marc
Hi Marc,



Dank voor je terugkoppeling! Wat bedoel je met dat je een andere kaart in een oude toestel hebt gestopt? Het is namelijk wel van belang dat je precies dezelfde simkaart in meerdere toestellen stopt. Hij hoort ook áltijd om een pincode te vragen (tenzij je die handmatig uit hebt gezet op het toestel).



Als je dezelfde simkaart in een ander toestel hebt geprobeerd en hij daar ook niet werkt, stuur ik met alle liefde een gratis, vervangende simkaart op.



Hou je me op de hoogte?



Groetjes,

Jihane
Jihane,



Ok, dank voor je reactie en ik hoop je duidelijk te maken wat ik heb gedaan, nl:

Ik heb een nieuwe telefoon gekocht.Vervolgens moest daar een nano kaart in. Die heb ik aangevraagd en vervolgens geactiveerd. Ik krijg daarna de melding "Niet aangemeld bij netwerk" (alleen noodoproep).



Daarna heb ik hier hulp bij jullie gezocht. Vervolgens lukte er niets tot op heden en ben ik de oude telefoon wee proberen aan het net te koppelen met de micro kaart (vast en op die groote ontvangen destijds) om weer op het netwerk te komen. Nu geeft ook die kaart de melding "Niet aangemeld bij netwerk" (alleen noodoproep).



Beide kaarten komen dus niet meer juist aangemeld op het netwerk.



Ik zal nu beide kaarten verwijderen en de telefoons uitzetten. Vervolgens zal jij vermoed ik de nano kaart nogmaals gaan resetten. Ik zal daarna alleen de nano kaart nog maar kunnen opstarten en proberen op het net te pakken te krijgen.



De Oude Micro kaart vraagt nog steeds wel een pincode. De nieuwe nano kaart nog nooit. Als die een code vraagt zal dat de code moeten zijn die op de site te zien was/is? Wil je dat bevestigen?



Ik wacht tot je aangeeft dat dit klopt. Vervolgens zal je misschien de reset doen volgen en ik start vervolgens dan na dat bericht en de wachttijd alleen de nano kaart nog op.



Is dit correct?



tot zover,



Marc
Hi Marc,



Dank voor je uitleg! 🙂 Het is helemaal helder. Ik zie dat je je nieuwe nano-simkaart geactiveerd hebt op 31 januari. Je oude simkaart is dus niet meer geldig. Die werkt sowieso nergens meer in, omdat je nu een nieuwe simkaart hebt. De nieuwe simkaart heeft nu ook een nieuwe pincode. Die heb je in je mailbox gehad, maar die staat ook op Mijn Simyo als je surft naar Instellingen > Simkaart. Ik heb die nieuwe simkaart inderdaad even een reset gegeven, waarmee de instellingen vernieuwd worden op 't netwerk. Wil jij je toestel een kwartier uitzetten en daarna weer aandoen?



Als dat niet werkt, dan wil ik je toch vragen om je nieuwe nano-simkaart ook in een ander toestel te proberen, want zo komen we erachter of het nou ligt aan het toestel of je simkaart. Maar je oude simkaart kun je dus weg doen.



Laat je me weten hoe dit gaat?



Groetjes,

Jihane
Beste,



Helaas, de simkaart van een collega doet het wel aan de telefoon. Dat betekent daarmee dat het probleem ergens bij Symio zal moeten liggen. Het wordt langzaam minder leuk, een week zonder telefoon met een moeder van 88 jaar.



Wat is de volgende stap. Ik heb nu geen kaart in mijn nieuwe telefoon zitten, de nummers op de site kloppen,....... wat kunnen we nu nog doen?



vriendelijke groet,



Marc
Hoi Marc,



Niet fijn dat je nu al week zonder telefoon zit. Uit je verhaal begrijp ik dat een andere simkaart dus wel in je nieuwe telefoon werkt. Heb je jouw nieuwe nano-simkaart ook in een ander toestel geprobeerd? Bijvoorbeeld in het toestel van je collega?



Ik vermoed namelijk dat het aan de nieuwe simkaart ligt als deze niet vraagt om een pincode. Kun je me laten weten of je nieuwe simkaart wel in een ander toestel werkt? Als dat niet het geval is kan ik nog altijd een vervangende simkaart naar je toe sturen.



Ik hoor het graag van je!



Groetjes,

Lu
Hi Lu,



Nu. Bij iemand anders geprobeerd. Haar simkaart werkt wel in mijn toestel. Mijn nieuwe nano kaart vraagt wel een pincode bij haar in het apparaat, maar de pincode van de site geeft de reactie "onjuiste pincode".



Kun je daar wat mee?

Groet,

Marc
Lu

Als ik de simkaarten terug plaats als het toestel nog aan staay, geeft mijn toestel spontaan aan "geen simlaart". Vervolgens start ik het toestel opnieuw op en wordt geen pincode gevraagd. Als ik poog te bellen krijg ik de melding " Niet angemeld bij netwerk".



Meer kan ik niet teruggeven.

Goed weekend,

Marc
**Verwijderd**
Beste.



Ik heb het advies terug te gaan naar de winkel gelezen. Nu is echter dat advies verwijderd en daar is niets voor in de plaats gekomen.



Ik kan daar nu dus niet de juiste vraag meer stellen. Of ga ik vanwege het verwijderen vandaag voor niks naar die winkel terug?



Graag een reactie op korte termijn. Ik kan allerlei apps die ferificatiecodes via SMS nu niet activeren of gebruiken.



Vriendelijke groet,



Marc
Klopt ik zal het in hoofdlijnen terugzetten omdat ik zelf begon te twijfelen na je eerdere reactie.



Om te beginnen zou ik persoonlijk eerst de telefoon uitschakelen daarna simkaart verwijderen/plaatsen.



Ik dacht de simkaart readers werken niet goed omdat het lijkt alsof de simkaart niet goed herkend wordt.



Voor de zekerheid zou ik een bezoek brengen aan de telefoon specialist. Laat hen, de winkel ook even een controle doen.



Misschien is het goed om als tijdelijke noodoplossing een prepaid te halen/gebruiken.
Frisian,

Dank voor je reactie.

Ik weet niet of je het hele verhaal van boven tot onder door hebt genomen? Ik heb al drie resets gehad met de telefoon uit waarna ik de kaart pas plaats als de telefoon uit stond.



Lijkt me bijzonder als dat dat nu ineens zou werken. Maar ik probeer het nog eens.



Bij je reactie van gisteren stond een term waarmee ik de verkoper op het spoor kan helpen.

Is dat toverwoord: "Simkaartherkenning"?

Marc
Beste,

Alles uitgezet, kaart geplaatst, opgestart, geen herkenning. Alleen "noodoproep" en als ik bel krijg ik de melding "Niet aan geld bij Netwerk".



Dit is waar ik in eerste instantie mee ben begonnen met melden. Ik heb ook get helpt gehad op het pad waar gemeld werd dat men mij per mail verder zou gaan helpen.



Groet,

Marc
Hoi Marc,



Oke, dus haar simkaart werkt in jouw toestel en jouw simkaart wordt herkend door haar toestel. Heb je de pagina ververst toen je de nieuwe simkaart activeerde? De oude pin- en pukcode blijven vaak staan nadat je een nieuwe simkaart hebt geactiveerd.



Als je opnieuw inlogt in Mijn Simyo kun je controleren of de pincode overeenkomt met wat je hebt ingetikt. Wat voor toestel heb je verder? Zijn er meerdere ‘slots’ (dual sim) waar je de simkaart in kunt plaatsen? Zo ja, plaats de simkaart dan in een ander vakje om te kijken of je toestel dan om een pincode vraagt. Bij het verwisselen van de simkaart zou ik proberen om het toestel eerst helemaal uit te zetten.



Ik ben benieuwd!



Groetjes,

Lu
Lu,



Correct. SAMSUNG A7. Als ik dat zelf al niet eens heb geprobeerd, heb ik je advies over het plaatsen van de simkaart in spot 2 nog eens herhaald. Ik hoef niet uitgebreid te vertellen wat het resultaat is. Geen pincode vraag.



Nu, naar de winkel met de eenduidige vraag "simherkenning doet het niet"?



Groet,

Marc
Lu,



Voor ik de nieuwe nano kaart plaatste heb ik de pagina op beeldafschermafbeelding vastgelegd. Daarna heb ik de kaart geplaatst en de pagina ververst. In de telefoon van de ander, noem haar voor het gemak Carin, vroeg hij en pincode, maar die nu op de site verschijnt, noch de oude,... noch de pin die ik gebruikte bij de oude kaart hebben en daarmee geven op Carin's telefoon al GEEN toegang tot het netwerk. Dat zegt mij al dat ik waarschijnlijk voor niets naar de winkel zal gaan.



Groet,

Marc
Ja het gaat over simkaart-herkenning door de simkaart readers, ik zou toch naar de winkel gaan voor een goedkope noodoplossing en eventueel reparatie.



En ik begrijp de situatie, ik en mijn zus verlenen nu weer mantelzorg, vader 86. Komt bij de andere zorgen die ik al heb.



Succes !
Hoi Marc,



Probeer met de nieuwe simkaart anders om de pincode driemaal verkeerd in te toetsen in het toestel van Carin. De telefoon vraagt dan om een pukcode waarna je een nieuwe pincode kunt instellen. Werkt de simkaart ineens wel? Dan kun je zoals Friesian aangeeft even een bezoek brengen aan de telefoonwinkel voor een noodoplossing. Dan heb je in ieder geval een telefoon waarmee je kunt bellen.



We hebben naast de reguliere simkaart ook een simkaart waarbij de omvang van de goud-kleurige chip groter is. Bij een paar modellen van Samsung is het bekend dat deze simkaart een oplossing biedt voor de simkaart-herkenningsprobleem. Dit kunnen we ook nog testen!



Echter, duurt het wel een paar dagen voordat je deze simkaart ontvangt.



Wil je dat ik deze simkaart naar je verstuur?



Groetjes,

Lu
Beste, Lu, Frisian en Jihane



Uiteraard was ik al op weg naar de winkel (Media Markt) toen het laatste bericht op het Forum werd teruggestuurd. Daar werd geconstateerd dat geen enkele simkaart die geplaatst werd niet werd geaccepteerd op het netwerk Dat heeft me meteen doen besluiten een prepaid kaart aan te schaffen voor zodat ik in lke geval kon bellen en bereikbaar was voor een beperkt aantal mensen in mijn sociale kring.



De helpdesk daar heeft met de helpdesk bij jullie contact gezocht. Daar kwam uit dat er een nieuwe simkaart naar mij verstuurd zou worden. Die is ook verstuurd en gisteren in mijn bezit gekomen.



ik heb hem zojuist geplaatst en zonder een hikup aan de gang gekregen.



Dank voor jullie adviezen en inspanningen en laat ik maar niet kijken naar de extra kosten die ik gemaakt heb nu ik vooral blij ben dat ik gewoon weer op mijn oude nummer bereikbaar ben en kan blijven.



Daarmee zal een van jullie deze string, die anderen veel info kan geven hoe het zelfde probleem bij anderen mogelijk op te lossen wel af willen sluiten.



Nogmaals dank en vriendelijke groet,



Marc

Reageer