.

Beantwoord

Ik kan wel internetten, maar niet bellen

  • 25 June 2014
  • 5 reacties
  • 1211 Bekeken

  • Startend Simyaan
  • 2 reacties
Hallo Simyo,

Ik heb een abbonement bij Simyo en van mijn collega een iphone te leen gekregen om te proberen of ik de simcard kan gebruiken en zo haar iphone die ze niet gebruikt kan overnemen. Nu pas het kaartje prima, en zelfs het internet is aan de praat alleen bellen en zo gaat niet hij geeft aan invalid Sim en als ik probeer te bellen geeft hij aan call failed.
Wat is er aan de hand?
Wie kan mij helpen?
Is er een winkel waar ik heen kan voor hulp?

Wat moet ik doen?

Alvast bedankt, groetjes Gertrude
icon

Beste antwoord door Charlene 2 July 2014, 12:48

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 5
Badge +11
Hoi Trude, welkom op het Simyo forum :)

Je had je vraag aanvankelijk als reactie in een ander topic gesteld, maar ik vond 'm zó goed dat ik er een eigen topic van gemaakt heb :D

Wat lief van je collage dat je haar telefoon mag overnemen. Scheelt vast wel een paar centen met een nieuwe en centen besparen houden we wel van bij Simyo ;)
Het internet dat je aan de praat hebt gekregen, is dat niet toevallig via WiFi?
Ik zie namelijk in jouw verbruiksgegevens helemaal geen internetgebruik 😕 Wat het geval jan zijn is dat er een simlock op de telefoon zit. Dat is een blokkade die er door de provider die het toestel geleverd heeft op is gezet om er voor te zorgen dat deze niet in het netwerk van een andere provider gebruikt kan worden.
Een beetje ouderwetse manier klantenbinding, maarja...

Die simlock kan die vorige provider er ook weer afhalen, maar daar heb je de IMEI voor nodig. Bij een iPhone vind je die in Instellingen > Algemeen > Info

Kun je laten weten of dit je geholpen heeft?
Beste Ernst,

Dankjewel voor je reactie, Het heeft alleen helaas nog niet geholpen. Ik ben ook naar de kpn winkel geweest want daar komt die iphone 4 vandaan helaas, zei konden mij niet helpen, het kan volgens hun alleen aan een wat verouderde simcard liggen. Ik heb een code van IMEI alleen kan  ik de instellingen op de hele ipone 4 niet vinden om het te veranderen. 
Heb jij verstand van iphone 4? Hoe verander ik de taal, hij is nu nog in het Engels. En daarnaast, kan mijn simcard echt te oud zijn voor deze iphone. hij past per prima in.

Ik hoor het graag.

groetjes Gertrude
Badge +8
Hoi Gertrude,

Kun je het volgende eens proberen:

1. De iPhone synchroniseren met iTunes met de Simyo sim erin.

2. Druk de ronde knop in samen met de aan/uit knop. Houd ze ingedrukt tot het appeltje verdwijnt en weer verschijnt. De simkaart gaat zich dan proberen aan te melden op het netwerk.

Dit zou ervoor moeten zorgen dat de melding invalid sim verdwijnt.

De taal van de iPhone kun je instellen onder:

Settings - General - International

Ik hoor graag van je wat de eerste twee tips opleveren.

Groetjes,
Charlene
Hoi Charlene,

Dankjewel voor je bericht. Helaas is het niet gelukt. punt 1 ik had geen idee hoe het moest, punt 2 hij geeft nu aan dat hij geen service heeft en niet meer de melding sim kaart ongeldig alleen ik kan nog steeds niet bellen dus ik stop hem maar weet in mijn oude telefoon.
Weet jij soms of Simyo een nieuwe simkaart kan geven die wel in de iphone werkt?


Groetjes Gertrude


Hallo Simyo,

Ik heb een abbonement bij Simyo en van mijn collega een iphone te leen gekregen om te proberen of ik de simcard kan gebruiken en zo haar iphone die ze niet gebruikt kan overnemen. Nu pas het kaartje prima, en zelfs het internet is aan de praat alleen bellen en zo gaat niet hij geeft aan invalid Sim en als ik probeer te bellen geeft hij aan call failed.
Wat is er aan de hand?
Wie kan mij helpen?
Is er een winkel waar ik heen kan voor hulp?

Wat moet ik doen?

Alvast bedankt, groetjes Gertrude
Badge +6
Hoi Trude,

In dat geval zou ik je toch willen aanraden om punt 1 van Charlene te volgen, dit doe je door de iPhone met een kabeltje aan te sluiten aan je computer, dan zal automatisch iTunes worden geïnstalleerd en kan je de telefoon synchroniseren met iTunes. Het is dan wel belangrijker dat op dat moment ook onze simkaart in de telefoon zit.

Wanneer je simkaart het wel doet in een andere telefoon, acht ik de kans erg klein dat het probleem wordt opgelost met een nieuwe simkaart. Als je dit toch wil proberen, dan kan je een vervangende simkaart bestellen op Mijn Simyo onder het tabblad 'Mijn instellingen & simkaart'. Dit kost eenmalig €5.

Reageer