Skip to main content
Sinds vandaag is mijn nummer overgezet van mijn Android Phone naar mijn iPhone. Ik ben daarbij ook overgestapt van provider. ik ben er net achtergekomen dat ik niet kan bellen en sms-en, dus mijn bundel lijkt nog niet actief, terwijl dit volgens mijn gegevens wel zo zou moeten zijn. Kan het zijn dat het wat langer duurt door de overstap, of is er ergens iets mis gegaan?
Hoi s.groenenberg, wat leuk dat je je vraag op ons forum stelt :o



In je gegevens zie ik dat je nummer op de 22e is overgezet en dat sindsdien ook je bundels actief zijn. Gelukkig.

Ook zie ik dat je inmiddels al wat verbruik hebt gehad. Is dat met je nieuwe iPhone geweest?



Je hebt ook een MMS bericht gestuurd, dát zou ik niet te vaak doen als ik jou was. Kost €0,50 en kan vast ook via Whatsapp 😉
Hallo, naar aanleiding van bovenstaande heb ik de factuur bekeken, en ik zag dat ik 2x een sms naar Engeland zou hebben gestuurd. Ik heb dus geen MMS gestuurd.

Dit klopt niet, ik ken het Engelse nummer niet en ik heb dus ook niet ge-sms't naar dit nummer. Kan het zijn dat er iets fout is gegaan in de administratie? 
De iPhone stuurt automatisch een activatie sms naar het Verenigd Koninkrijk elke keer als je FaceTime en/of iMessage aanzet, of als je de simkaart eruit haalt en weer terug plaatst. Als je die twee apps gewoon aan laat staan en je simkaart laat zitten blijft het bij die 2 sms'sen.
Hoi s.groenenberg,



De smsjes naar Groot Brittannië, dat zijn inderdaad de activatiesmsjes voor Facetime en iMessage, zoals Scotsman al uitlegt. Daar kunnen wij helaas niks aan doen, die verstuurt je toestel en dat kunnen wij niet tegenhouden.

De MMS die Ernst zag, is verstuurd op 23 april. Ik denk nu dat je een foto met iMessage hebt verstuurd, maar dat dit contact als emailadres in je telefoon staat. De geadresseerde zie ik namelijk als @hotmail.com staan. Ik raad je dus aan dat wel even na te gaan hoe dat precies gekomen is, zodat het je niet weer gebeurt. Het heeft geloof ik iets te maken met de manier waarop je contacten opgeslagen zijn op de iPhone.



Laat je het even weten?



Groetjes, Charlene

Reageer