Skip to main content

.

Sinds 24 juni lukt het niet meer om in te loggen bij een provider. We waren toen in het buitenland. Inmiddels weer terug, maar het lukt nog steeds niet

Ineke.
Hoi InekeLievers,



Welkom op 't forum :)



Wat vervelend dat het niet lukte om in te loggen bij een provider. Bedoel je het gebruiken van een netwerk van een andere provider in het buitenland? Jammer dat dit niet lukte. Heb je het handmatig geprobeerd via de instellingen van je telefoon bij mobiele netwerken/aanbieder? Zag je toen wel netwerken?



Je zegt dat het nu nog steeds niet lukt. Heb je nu helemaal geen verbinding? Probeer eens handmatig het KPN netwerk te selecteren. Lukt dat?



Ik hoor graag van je!



Groetjes,

Caspar
Hallo Caspar,

Ik heb in Dld regelmatig geprobeerd om handmatig een netwerk te selecteren. Er verschijnen een aantal providers, maar als ik er een kies pakt hij hem niet en blijf offline. Ook de laatste paar dagen op een camping in Nl geprobeerd het KPN NL netwerk te kiezen, maar helaas. Ook niet als je automatisch selecteren kiest lukt het niet om verbinding te krijgen. Nu vanmiddag thuis gekomen, maar nog steeds geen resultaat.

Groet Ineke
Nog even een toevoeging. Als ik nu Google kies, staat er nog steeds Google.de. Dat was in Denemarken de laatste plaats waar het nog wel lukte om online te zijn.

Groetjes Ineke
Hi Ineke,



Wat vervelend dat je in het buitenland geen netwerkverbinding kon maken én dat dat nu nog niet lukt in Nederland. Ik heb een reset uitgevoerd op je buitenlandoptie en op je simkaart. Dit houdt in dat ik de instellingen op netwerkniveau vernieuwd heb. Wil jij je toestel een kwartier uitzetten en daarna weer aandoen?



Jij hoort nu weer verbinding te kunnen maken met het netwerk. Als dat niet lukt, wil je dan je simkaart even in een andere mobiel stoppen en andersom? Zo kom je erachter waar de kern van het probleem zich bevindt.



Omdat ik ook een reset heb uitgevoerd op je buitenlandoptie, verwacht ik dat je straks in het buitenland ook gewoon verbinding kunt maken. Laat je het mij weten? Dan kunnen we dat testen. Als dat niet werkt dan, raad ik je ook daar aan om je simkaart in een ander toestel te stoppen en andersom. Zo komen we erachter waar het probleem nou echt ligt.



Hou je me op de hoogte?



Groetjes,

Jihane
Hallo Jihane,

Mobiel 30 min uitgezet, daarna weer aan, maar nog steeds geen netwerk verbinding. Mijn simkaart in ander mobiel, ook geen netwerk. Toen simkaart van ander mobiel in mijn mobiel en jawel verbinding. Dus mijn simkaart is het probleem. Nu heb ik hier nog een simkaart uit de oude mobiel van mijn man, kan die misschien weer geactiveerd worden?

Groetjes

Ineke
Hi Ineke,



Wat goed dat je die test hebt uitgevoerd waarbij je de simkaarten omruilde. Zo vind je uit waar het probleem zich schuilhoudt. In jouw geval is het dus de simkaart. Ik zie ook dat je een vervangende simkaart hebt besteld via Mijn Simyo (Instellingen > Simkaart). Slim! Je ontvangt je simkaart binnen enkele dagen. Je betaalt € 5,- voor je simkaart. Omdat ik het jammer vind dat dit hele probleem aan je simkaart bleek te liggen, ga ik die kosten voor je vergoeden 🙂 Je zult op die factuur dus terugzien dat je niet hoeft te betalen hiervoor.



Mijn excuses voor al het ongemak, Ineke! Ik snap dat dit even balen is. Gelukkig is je nieuwe simkaart onderweg.



Laat je me weten of het daarmee wel lukt?



Groetjes,

Jihane
Hallo Jihane,

Ik las op het forum dat een oude simkaart niet meer geheractiveerd kan worden, daarom een nieuwe besteld. Super bedankt dat Simyo de kosten voor een nieuwe simkaart voor zijn rekening neemt, zo zie je maar dat het niet voor niets de beste provider van Nederland is. Als de nieuwe simkaart binnen is zal ik even doorgeven of hij werkt.

M.vr.groet

Ineke
Hoi Ineke,



Lief berichtje 😃 Heel graag gedaan. Ik wacht je update af.



Groetjes,

Jihane
Hallo Jihane,

Ik heb de nieuwe simkaart ontvangen, in mijn mobiel gedaan, maar helaas geen netwerk. Ook in de mobiel van mijn man geen netwerk. Zag op mijnj simyo dat hij op 4g stond, dat moet niet, dus wordt per 1 augustus weer terug gezet. Op mijn toestel aangpast, maar gaf geen verbetering.

Wat nu te doen?

Groetjes, Ineke
Hoi InekeLievers,



Wat vreemd dat je nieuwe simkaart ook niet werkt! Ik heb onze netwerkspecialisten gebeld, zij kunnen zien dat je simkaart wel verbinding heeft met het netwerk. Ze konden ook zien dat de simkaart in de telefoon van je man ook verbinding had.



Ze hebben je ook gebeld, en toen ging je telefoon ook over. Ze konden ook zien dat je terug aan het bellen was. Die oproep was dus van onze netwerkspecialisten ;)



Kan ik hiermee er van uit gaan dat de problemen zijn opgelost? Zo niet, dan hoor ik graag wat de problemen precies zijn, want tot nu toe lijkt alles het gewoon goed te doen. Laat je het weten?



Groetjes,

Samantha
Hallo Samantha,

Als wifi uit staat is bellen wel mogelijk, maar internet niet. Dat is steeds het probleem. Als ik het kaartje van de mobiel van mijn man in mijn mobiel stop werk het internet wel.

???

Ineke
Hi Ineke,



Oh, jee! Ik heb je aansluiting erbij gepakt en ik zie elke dag wel wat internetverbruik terug. Weet je zeker dat er geen internetverbruik plaatsvindt als je je wifi uitzet? Kun je bijvoorbeeld deze website openen? Simyo website.



Lukt dat? Wat zie je op scherm staan bovenin? Zie je 3G?



Groetjes,

Jihane
Hallo Jihane,

Zonder wifi is er geen internetverbruik, tegoed staat nog steeds op 1198 mb. (wat dat betreft nog weinig plezier gehad van de 1000 mb verjaardag extra'ś). Als je bij Google 'Śíḿýó'ẃébsite kiest verschijnt er even G3 wat al snel weer wordt afgewisseld met H+. De site opent zich niet, zegt: geen verbinding mogelijk, probeer later opnieuw, zoals geen enkele website opent.

Het is toch wel vreemd dat bellen wel lukt en internet niet?

Groet, Ineke
Hoi Ineke,



Ik vind het ontzettend vervelend dat je niet kunt internetten!



Het lijkt erop dat je wel toegang hebt, omdat de instellingen op netwerkniveau goed staan. Mogelijk wordt je internetverbinding toch tegengehouden door verkeerde instellingen op je telefoon.



Om ervoor te zorgen dat je zo snel mogelijk weer probleemloos kunt internetten, wil ik je graag vragen om je internetinstellingen na te lopen met behulp van onze Toestelhulp. Selecteer hier je type telefoon en loop alle instellingen stap voor stap na.



Nadat je de juiste instellingen hebt ingevoerd op je telefoon, kun jij 'm even uit- en aanzetten. Op deze manier registreert je simkaart zich met de juiste gegevens op ons netwerk.



Laat je mij weten of het lukt op deze manier? Hierna kunnen wij op zoek gaan naar een oplossing voor de gratis MB's die je amper hebt kunnen gebruiken. :$



Groetjes,

Asma
Hallo Asma,

Ik heb de internetinstellingen voor dit type aangemaakt. Helaas geen verbetering. Daarna ben ik naar de telefoonwinkel gegaan waar hij gekocht is. Zij hebben een testrun gedraaid, ook nog een keer de instellingen aangemaakt en nog wat andere instellingen bekeken. Alles staat goed, maar ook daar geen mobiel netwerk. Ik vertelde dat met de simkaart van mjn man het wel werkt. Zij hebben ook nog een andere simkaart geprobeerd en direct heet het toestel een mbiel netwerk geselecteerd. De medewerker van de winkel denkt toch dat het aan de simkaart moet liggen of een (nummer) instelling bij Simyo is de boosdoener.

Ik weet het nu ook niet meer, alles geprobeerd........

Groet,

Ineke
Hoi InekeLievers,



Wat vreemd zeg. Ik zie dat er gisteren en vandaag telkens wel verbinding met het internet is geweest, al waren het kleine hoeveelheden. Verbinding is dus wel mogelijk!



Zou je eens voor een dag de simkaart in een ander toestel kunnen doen? Dan kunnen wij hier kijken of er verbinding wordt gemaakt met het internet.



Groetjes,

Caspar
Hallo Caspar,

Heb de simkaart gisteravond ca. 22 uur in een ander mobiel gedaan. Staat op mobiel netwerk, G3 verschijnt en wordt soms vervangen door h+. Bellen lukt, internet niet. Ik heb vandaag van 14-16 uur wat met de simkaarten geschoven, de nieuwe kaart doet het niet in 3 verschillende mobieltjes en de simkaart van mijn man doet het wel in alle 3 de toestellen. maar zal hem het weekend in deze Huawei g510 laten zitten. Kan het toch niet zo zijn dat er bij jullie een instelling niet goed staat? Groetjes Ineke
Hoi InekeLievers,



Het lijkt er wel op dat het iets met de instellingen van de simkaart of met het netwerk te maken heeft. Ik heb je internetinstellingen daarom een reset gegeven. Kun je je telefoon ongeveer 10 minuten uitzetten? Hopelijk werkt je internet daarna wel.



Mocht dat niet zo zijn, dan gaan we onze netwerkspecialisten bellen. Wie weet kunnen zij zien wat er aan de hand is. Laat je weten of de reset heeft geholpen?



Groetjes,

Samantha
Hallo Samantha,

Mobiel een kwartier uigezet. Net weer geprobeerd om op het internet te komen, maar helaas het resetten heeft niet geholpen.

Wacht nog even op de netwerk specialisten, anders moet ik nog maar een keer een nieuwe simkaart aanschaffen, kijken of dat resultaat oplevert.

Groetjes, Ineke
Hoi Ineke,



Wat jammer dat het nog steeds niet werkt 😞 Volgens de netwerkspecialisten staat alles goed op je aansluiting. Je zou dus gewoon moeten kunnen internetten ermee. Ik stuur je dus nogmaals een vervangende simkaart toe, voor het geval dat het aan deze simkaart lag.



Laat je me weten of het hiermee wel goed gaat?



Groetjes,

Jihane
Hallo Jihane,

Vandaag het nieuwe simkaartje gekregen, waarvoor dank, maar ik heb een trieste mededeling. Het lukt nog steeds niet om via het KPN netwerk op het internet te komen. Ik heb het nieuwe kaartje ook geprobeerd in de mobiel van mijn man, maar ook daarin lukt het niet. Ten overvloede de simkaart van mijn man in mijn toestel en binnen 1 minuut op het internet. Dus mijn mobiel is goed.

Nog handmatig het KPN netwerk geselecteerd, geeft prima 3G aan, maar het lukt gewoon niet om op het net te komen.

Erg jammer, ik had echt verwacht dat dit de oplossing zou zijn.

Als het kaartje goed is, en daar ga ik toch van uit, moet het toch een instelling zijn.

Ik hoor graag jullie reactie.

Groetjes Ineke
Hallo Jihane,

Kunnen we niet even telefonisch contact hebben, we zijn nu al meer dan een maand bezig en eigenlijk nog niets opgeschoten. Kan me nu met wifi nog een beetje redden, maar we gaan over een paar weken weer naar het buitenland. Dan wil ik natuurlijk wel weer een goed werkend systeem.

Groetjes, Ineke
Hallo Jihane,

Per 1 augustus doet alles het weer. Hoera! Ik ben erg benieuwd of jullie nog een aanpassing gedaan hebben?

Groetjes, Ineke
Hi Ineke,



Wat bijzonder dat alles nu gewoon weer werkt! Ik ben blij dat te horen 🙂 Ik zie nu ook dat er heel regelmatig internetverbruik geregistreerd wordt. Fantastisch! Ik was inderdaad net van plan om voor te stellen om te bellen hierover, want het is niet de bedoeling dat je zo lang zonder internet zit. Ik heb ook meteen 1000 MB's toegevoegd aan je aansluiting als cadeautje!



Je kunt deze extra 1000 MB's activeren door in te loggen op Mijn Simyo (via de App of via de website) en dan het cadeautje dat je ziet, digitaal uit te pakken. De MB's zijn actief in de maand waarin je ze activeert. Als je dat nu dus in augustus doet, dan vervallen de MB's op 31 augustus. Wacht je bijvoorbeeld tot september? Dan vervallen ze op 30 september.



Veel internetplezier! 🙂



Groetjes,

Jihane
Hallo Jihane,

Zeker bijzonder. Het enige wat per 1 augustus is veranderd, is dat we van G4 terug zijn gegaan naar 3G. Maar of dat de oorzaak is kan ik nie beoordelen.

Dank voor de 1000 mb, ik ga ze in september gebruiken.

Bedankt voor de hulp.

Groetjes,

Ineke

Reageer