.

Beantwoord

Ik kan niet gebeld worden, wat nu?

  • 2 September 2023
  • 22 reacties
  • 296 Bekeken

Reputatie 1

Mijn telefoon gaat niet over als iemand mij belt. Schakelt meteen door naar de voicemail. Ik kan wel zelf een ander bellen. Als ik mijn simkaart in een andere telefoon doe, gaat die telefoon wel over/ is wel bereikbaar, maar dan zonder geluid. 

icon

Beste antwoord door Roeqajja 4 September 2023, 16:57

Bekijk originele reactie

22 reacties

Reputatie 7

@Tamara Hoekendijk Welke telefoon heb je? Merk, model en welke versie van het OS? Sinds wanneer heb je dit? Zou er een aanleiding geweest kunnen zijn?

Reputatie 1

Het is een Google Pixel 3a. Ik heb dit sinds een paar dagen. Ik kan geen aanleiding bedenken. Ik heb zelf niets veranderd aan de instellingen. 

Reputatie 1

De telefoon is 2,5 jaar oud en de laatste systeem update is Android 12. 

Reputatie 1

En als ik de simkaart in een andere telefoon doe dan is die telefoon wel bereikbaar maar geeft geen geluid bij het overgaan.

En wat gebeurt er als je een andere simkaart in de Google telefoon doet?


*Edit*

Mocht het nodig zijn zou ik geen simkaart lenen maar bijvoorbeeld een prepaid halen bij Kruidvat. Ik ben geen fan van lenen.

Reputatie 1

Net nog even geprobeerd mijn eigen nummer te bellen en dan krijg je zelfs te horen dat het nummer niet in gebruik is.

Wat staat er op jouw Mijn Simyo bij instellingen, simkaart, simkaart status?

Reputatie 1

Daar staat: actief, je kan je simkaart gebruiken

Reputatie 7

@Friesian Omdat @Tamara Hoekendijk wel zelf kan bellen, is de simkaart dus wel actief en doet deze het. Het probleem moet in de telefoon worden gezocht. 

Iets met instellingen als ‘niet storen’ o.i.d. Maar ik ben al weer een ‘tijdje’ niet meer zo heel bekend met Android. 
Af en toe help ik mijn schoonmoeder nog wel eens, maar die kan prima overweg met haar Motorola (of was het nu LG?) en weet de eventuele problemen met behulp van Google zelf wel altijd op te lossen.

Reputatie 1

Het zal inderdaad in de telefoon zelf zitten. In december is hij 3 jaar oud, dus bijna antiek. 😢

Reputatie 7

@Tamara Hoekendijk De leeftijd valt nog mee hoor en zal daar ook niets mee te maken hebben. Het zal een (per ongeluk) gewijzigde instelling zijn.

Ik weet niet of het je al eens werd gevraagd, maar heb je de telefoon al eens helemaal uit-, even wachten, en weer aangezet?

Net nog even geprobeerd mijn eigen nummer te bellen en dan krijg je zelfs te horen dat het nummer niet in gebruik is.

Lijkt erop dat de hulp vanuit Simyo nodig is..

Reputatie 1

Dank jullie wel voor het meedenken. 

Reputatie 1

Aan en uitzetten helpt ook niet en bij instellingen is ook niks vreemds te vinden. Ik ga Simyo morgen bellen. Nogmaals veel dank. 

Beste @Tamara Hoekendijk - Tamara.

Je mag het natuurlijk zelf weten. Maar bij de KS is het hartstikke druk.  Mijn tip is ff wachten. Morgen reageert een moderator, een medewerker.

Mogelijk wordt de simkaart opnieuw op het netwerk gezet, een reset.

Desondanks de troubles een fijne zondag

Reputatie 1

Dank je wel Friesian. Dat is een hele goeie tip. Ga ik doen. Fijne avond nog. 

Hoi @Tamara Hoekendijk .  

Ik heb nog een gedachte die misschien werkt.

Met ##002# kun je alle doorschakelingen uitzetten.

Reputatie 1

Dankjewel Friesian. Heb ik zojuist gedaan en dan krijg ik de melding: gesprek doorschakelen verbindingsprobleem of ongeldige MMI code. 

Reputatie 7
Badge +6

Hi @Tamara Hoekendijk,

Bedankt voor je bericht. Wat onhandig dat je niet gebeld kunt worden!

Begrijp ik het goed dat je wel gebeld kan worden zodra je je simkaart in een andere telefoon stopt? Een reset zou in dit geval dan niet werken omdat het probleem dan aan je toestel zelf ligt. Het is in dit geval dan goed om even langs een telefoonwinkel te gaan zodat zij met je mee kunnen kijken. Indien ik je verkeerd heb begrepen en je ook niet gebeld kunt worden zodra je de simkaart in een andere telefoon stopt, hoor ik het graag.

Super bedankt voor jullie hulp! @RicoK en @Friesian 

Groetjes,
Roeqajja

Verwijderd

Reputatie 1

Gistermiddag deed mijn telefoon het spontaan weer! Het is dus niet duidelijk waar het aan gelegen heeft. Simyo had er namelijk nog niks aan gedaan. Dus, naast resetten / telefoon in- en uitschakelen, is soms ook geduld de oplossing. ☺️. En nu natuurlijk maar hopen dat ik niet binnenkort weer hetzelfde probleem heb. Jullie allemaal bedankt voor je hulp.

Reputatie 7
Badge +6

Hi @Tamara Hoekendijk,

Bedankt voor de update. Goed om te horen dat je inmiddels weer gebeld kunt worden! 😊

Groetjes,
Roeqajja

Reageer