Skip to main content
Ik heb zojuist simyo geactiveerd, maar kan nog steeds niet bellen met iemand, noch een gesprek ontvangen. Mijn toestel vindt kennelijk ook geen netwerk, het blijft bovenaan melden alleen noodoproepen-Sim netwerk van telefoon is vergrendeld - waar kan ik dit dan ontgrendelen?
Hallo corriewols.



Even een vraag van mijn kant.

Is je telefoon simlockvrij?



En lees dit.



Laat wel weten of het helpt.



Groet,

Friesian.
Volgens een vriend die al jaren Simyo klant is en mij dit aanraadde zou het simlockvrij zijn. Het oude kaartje van mijn vorige toestel gebruikte ik tot nu toe. Dat was weliswaar prepaid, maar hij zei nadat hij zijn kaartje erin had gedaan dat het toestel wel het kaartje herkende (was dus een Simyo kaartje. 
Nog even ter aanvulling. Ik heb het toestel dus enige tijd uit gehad, toen weer aangezet zoals Simyo aangaf. Dan kom ik er in maar moet ik weer een pin geven bij de boodshcap 'Sim service aanbieder openen PIN' , daar geef ik dan maar weer die pincode in, maar er gebeurt niets. Je kunt ook een knop 'negeren' aan klikken en ja dan zie je alle apps maar bellen gaat nog steeds niet. 
Hoi corriewols, welkom op het Simyo forum!



Heb jij misschien een Huawei toestel? De melding 'Sim service aanbieder openen PIN' is namelijk de simlock melding van Huawei.



Voordat je nu geld gaat uitgeven aan het simlock vrij maken, zou je het beste eerst even contact op kunnen nemen met de provider waarmee je het toestel gebruikte. Zij geven vaak gratis de unlockcode, de PIN die gevraagd wordt.

Ze vragen je dan om de IMEI van je toestel, het serienummer. Die vindt je hoogstwaarschijnlijk achter de batterij.



Laat je even weten of dit helpt?



En Friesian; dank voor het helpen!


Hoi corriewols, welkom op het Simyo forum!



Heb jij misschien een Huawei toestel? De melding 'https://"http://www.unlockwizard.nl/blog/simservice-aanbieder-openen-met-pin"' is namelijk de simlock melding van Huawei.



Voordat je nu geld gaat uitgeven aan het simlock vrij maken, zou je het beste eerst even contact op kunnen nemen met de provider waarmee je het toestel gebruikte. Zij geven vaak gratis de unlockcode, de PIN die gevraagd wordt.



[quote=Friesian]



Klopt hiervoor moet je nummer een jaar (minimaal) gebruikt zijn bij de vorige provider.

Dan is het gratis.

Houd er wel rekening mee dat.

a) het enige tijd kan duren voor dat kan.

b) de in te voeren code moet dan volkomen correct worden gebruikt.



Met vriendelijke groet.

Friesian



@ Ernst



Anytime anyplace anywhere (Nena & Kim Wilde)




Klopt hiervoor moet je nummer een jaar (minimaal) gebruikt zijn bij de vorige provider.

Dan is het gratis.

Houd er wel rekening mee dat.

a) het enige tijd kan duren voor dat kan.

b) de in te voeren code moet dan volkomen correct worden gebruikt.



Met vriendelijke groet.

Friesian



@ Ernst



Anytime anyplace anywhere (Nena & Kim Wilde)




Hoi Friesian,



Dankjewel voor de extra informatie 🙂
Hallo corriewols.



Even een vraag van mijn kant.

Is je telefoon simlockvrij?



En lees dit.



Laat wel weten of het helpt.



Groet,

Friesian.





Beste Friesian, ik heb geen idee hoe zo'n forum werkt omdat ik ook via email berichten ontving dacht ik daarop te moeten antwoorden. Het is inmiddels opgelost via de harde weg, ik heb een nieuw GSM van Samsung gekocht - simlock vrij, dus het werkt allemaal nu prima. Een anderemans suggestie was dat het een Huawei toestel was en die had gelijk, dus gaat mijn man dat toestel gebruiken en bij Huawei proberen deze te laten unlocken. 
Hoop dat ik een ieder hiermee antwoord. Het was een Huawei en die hoop ik binnenkort bij Huawei te laten unlocken. Inmiddels een simlock vrij toestel van Samsung aangeschaft en Simyo werkt nu uiteraard perfect.  Bedankt Friesian en Ernst. Had via email proberen te antwoordne in mijn onwetendheid. Dit is mijn eerste forum ervaring  - sorry voor het wachten

Corrie Wols
Hoi corriewols,



Dankjewel voor je terugkoppeling, geen probleem hoor! :)



Fijn om te horen dat je achter het probleem bent gekomen en dat je inmiddels gebruik kan maken van je Simyo aansluiting :)



Nog een laatste tip: ik zou je willen aanraden contact op te nemen met de provider waar je het Huawei toestel hebt aangeschaft in plaats van met Huawei zelf, omdat een simlock doorgaans door de provider waar je het toestel aanschaft erop wordt geplaatst.

Reageer